pierce007 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Må du trekke halv skatt for desember, eller kan du be arbeidsgiver om ikke å gjøre dette? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Du kan be om å trekke full skatt ja. Arbeidsgjevar kan alltid trekke meir skatt enn det står på skattekortet, men ikkje mindre. Litt spesielt tilfelle med desember, men det er ikkje noko problem den vegen uansett. 2 Lenke til kommentar
KS Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Veldig god ide å trekke ekstra i desember, selv om man ikke frykter restskatt. Det kan brukes som en måte å heller spare på. Istenden for å la kjøpepresset i desember sluke pengene, sikrer man seg en reserve som kommer i juni. Og det pleier å være gode renter på det også! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Desember er en dyr måned, men også en måned med mye overtid. Det vil si at jo mer jeg jobber i november, jo større baksmell får jeg året etter. Derfor tar jeg heller ut noe ferie hver november, så får jeg utbetalt ca vanlig lønn med halv skatt. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er smart å betale mer enn nødvendig i forskuddstrekk med mindre man har veldig dårlig kontroll over eget forbruk. Jeg har alltid et buffer på konto som de fleste anbefaler, så for min del kunne ordningen med null trekk i juni og halv skatt i desember vært avskaffet. Det ville ha oppdratt folk til å spare til ferie og julegaver isteden for at staten skal gjøre det for oss. Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 En stor innbetaling i desember kan være lurt det. Hvor ellers får du slike renter? 1,44% regnet fra 1. juni til utbetalingspunktet (ca ett år) for et halvt års sparing. Dette tilsvarer rundt 3% fra innskuddstidspunktet og i tillegg er det skattefritt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Halv skatt i desember bidrar nok til å redusere svinnet med tanke på hvor mye som naskes fra butikkene i denne perioden, selv om det kanskje ikke er en fantastisk løsning for mange. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg tviler på at det er begrunnelsen, Thomas.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå