Matsmeister Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hei. Jeg har den siste måneden eller kanskje enda lengre, hatt enorme problemer med internettlinjen i huset mitt, eller det vil si jeg tror det. Noen ganger har jeg normal hastighet og normal ms/ping, men oftest har jeg over 1000 ms/ping og alle spill blir totalt umulige å spille. Jeg trodde først feilen lå hos min internettleverandør og jeg ringte de og klagde over dette problemet, de sa de ikke kunne noen feil på linjen og at feilen måtte ligge hos meg. De foreslo at jeg skulle kjøre en kablet tilkobling, så jeg gjorde dette, da gikk det fint...enn så lenge. Det tok f*** meg ikke lange tiden før problemet var tilbake og jeg fant ut at det ikke spilte noen rolle om jeg kjørte trådløst eller med kabel til pc'en. Jeg ringte atter engang og forklarte, og denne gangen kunne de også se at jeg hadde unormal høy ms, så de sendte en ny router til meg. Etter at jeg fikk denne, gikk det bra i underkant av en uke, og jeg trodde problemet hadde forsvunnet med den gamle routeren, men så feil kan man ta, problemer er tilbake. Jeg ringte tilbake idag, og de kunne denne gangen ikke finne noen feil, og at de mente at feilen måtte ligge hos meg, siden de kunne se at linjen var tilbake til normalen med engang de restartet den. Da er mitt spørsmål, finnes det noen program som kan hjelpe meg å finne ut om det er hjemme hos meg feilen ligger? Er det pc'en min som fucker opp linjen? Hva kan gjøres? Blir generelt glad for alt som kan hjelpe meg i denne meget frustrerende saken, Kan poste noen spesifikasjoner om dette på noen måte skulle være til hjelp for dere. Jeg bruker en TP-Link TL-wn822n trådløs adapter, siden det er uaktuelt for meg å legge kabel til hvor pc'en står. PC: Intel i5-2500k Gigabyte GA-Z68XP Corsair XMS3 1600Mhz 8GB MSI GeForce GTX560ti Det skal sies at jeg ikke hadde dette problemet før etter ca 4mnd'er etter at pc'en var i hus. Har scannet for virus og fant ingen, samt at jeg har lastet ned NetLimiter som jeg sjekker når ms'en går til helvette, og den viser ingen tegn til at noe som helst bruker mer linje enn hva det skulle. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Kan du låne deg en bærbar PC for å forsikre deg om at det ikke er PC'en din som er problemet? Virus er en ting, malware, adware og rootkits er noe helt annet. Lenke til kommentar
Matsmeister Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Prøvde nettopp på en bærbar og har like elendig nettlinje på den som på stasjonæren, men det jeg lurer på om det er den stasjonære pc'en som kan være årsaken. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Slå av den stasjonære maskinen, restart routeren og prøv igjen med bare laptop'en. Har du fortsatt problemer så har det ingenting med PC'en din å gjøre. Lenke til kommentar
Matsmeister Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Gjorde det, hadde samme problem 10-15 min etter at stasjonær pc var avslått, men etter det har alt funket top notch frem til nå, har enda ikke skrudd på stasjonær. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Høres merkelig ut, men jeg lurer på om det ikke er router'en din som holder på å ta kvelden. Bedre forslag har jeg ikke i farten. Lykke til :-) Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Kan være modemet. Jeg har selv byttet modem for et par uker siden, og det ordnet alt av mine problemer. Mitt problem var først og fremst ustabilt nett da. Men etter noen år med 24/7 bruk så blir modemene noe slitt. Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Om du tilfeldigvis skulle ha GET, noe som kan være tilfelle ( i forhold til tidsperspektivet) og har fått oppgradert linja over 20mbps, så er det sannsynlig at du trenger nytt modem. Lenke til kommentar
Matsmeister Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Selv tror jeg ikke det er routeren, siden den er 2 uker gammel, men man vet jo aldri. Jeg ble mer skeptisk til nettleverandøren, var inne på facebooksiden dems, og der var det ikke mye godord å lese. Virker som det er mange som har problemer med stabilitet hos NextGenTel :/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Du bør prøve å finne årsaken til at responstiden øker så mye. Med ADSL så vil man kunne komme opp i høye verdier om man belaster linjen kraftig. Har du f.eks 10/1Mbit linje og belaster linjen opp med 1Mbit vil trolig ping stige opp mot 1000. Det er nok at man har på bittorrent, spotify e.l. En annen ting som kan påvirke er om man har mange forbindelser mot internett. En bittorrent kan sette opp så mange forbindelser at routeren "krasjer". Dette skjer fordi CPU i router(modem) overbelastes. Løsningen på disse problemene kan være å sette ned antall forbindelser i software. Du kan laste ned netlimiter for å begrense hastighet til programmene. Alternativt kan man sette routermodem i bridge (slik at det fungerer som et modem) og så logge på med en stabil router bak. Tips stabil router: Asus RT-N56U og htttp://ngtforum.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå