Superparanoid Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg har forsøkt en haug med nettlesere, men har i det siste holdt meg til Google Chrome som stort sett har fungert greit. Men i det siste har jeg hatt et veldig irriterende problem jeg ikke finner ut av. Når jeg f.eks. går på "Mine innlegg" på dette forumet, og så klikker på ikon for "gå til ulest innlegg" så kommer jeg normalt til første uleste innlegg i tråden. Det skjer forsåvidt nå også, men kun for et bitte lite øyeblikk, før den hopper til starten på siden. Samme skjer når jeg klikker på en artikkel på f.eks. vg.no. Når jeg trykker "tilbake" kommer jeg alltid øverst på vg siden igjen, selv om jeg leste en artikkel langt nede på siden. Så må jeg altså scrolle med nedover på siden igjen for å komme tilbake til der jeg var. Dette er fryktelig irriterende! Jeg har ikke gjort noen endringer i nettleseren som jeg vet om i alle fall, men jeg finner heller ingen innstillinger for dette. Vil veldig gjerne ha hjelp til å løse dette problemet - ikke til å finne en ny nettleser. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Diskuterte et lignende problem med en som driver med nettsider og han forklarte at de som lagde nettsiden bestemte hva som skulle skje når man trykket på de ulike menyvalgene og så var det opp til nettleserne å tolke dette riktig. Ulike nettlesere kunne altså føre til ulik navigasjon på samme side. Vet ikke hvorfor du tviholder på chrome hvis du har slike problemer? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Det er ikke det at jeg nødvendigvis vil tviholde på Google Chrome. Men jeg har forsøkt så mange forskjellige nettlesere, mange etter anbefalinger, men de har allikevel ikke fungert tilfredsstillende for meg. Chrome var da den nettleseren som til slutt dekket mine behov best. Dessuten har jo ikke dette problemet vært der før, det har oppstått nå iløpet av den siste uken eller deromkring, derfor regner jeg med at det må være noe som forårsaker dette - kanskje jeg har klikket på noe uforvarende. Klarer liksom ikke forestille meg at Google har oppdatert nettleseren sin til å bli dårligere... Hva med dere andre som bruker Chrome, opplever dere det samme? Hvis problemet derimot ikke lar seg løse, må jeg nok bytte nettleser, men da skal jeg nok klare å få til det selv, uten å få en lang liste med anbefalinger på nytt. Lenke til kommentar
missnemisa Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Fannt du ut av google chrome.?? Vi også har problemer med den, men vil ikke gi slipp på den. Er den beste og mest effektive nettleseren synest vi ivertfall. Til og med min mor som er grønn på it liker den. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Forsøkte å avinstallere og installere på nytt, uten hell. Begynte derfor å bruke FireFox for en periode, men det likte nok ikke Google Chrome noe særlig( ), så etter et nytt forsøk noen uker senere var plutselig alt som det skulle igjen... Må ha kommet en automatisk oppdatering som fikset bugen, vil jeg tro? Er i alle fall en fornøyd bruker igjen nå. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå