Gå til innhold

Må CV være formelt?

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte å søke jobb hos Platekompaniet. Jeg er student for tiden da, og trenger da en jobb for å betale ned gjeld osv...

Når det gjelder CV og sånt da, så lurer jeg på om det er lov å skrive litt "levende" slik at det ikke blir så kjedelig.

Greit at det skal være seriøst og proffesjonelt, men om det er lov å bryte barrieren og gi det litt liv?

Any thoughts?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv heller en personlig søknad. Jeg mener det er DER du skal vise frem deg selv på best mulig måte og fra forskjellige sider. CV-en er vel egentlig ment for å gi arbeidsgiver en mulighet til kjapt å få oversikt over dine formelle og uformelle kvalifikasjoner.

Du må uansett skrive en søknad spesielt for hver jobb, så det er like greit å bruke en standard CV og heller legge kreftene i en "levende" søknad. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
En curriculum vitae (CV) er et sammendrag av studier og yrkeskarriere og hva man har oppnådd så langt i sitt liv. Det er vanlig å legge ved en CV når en søker en jobb for å vise hvilke kvalifikasjoner og relevant erfaring en har. CV-en skal vise hvilken arbeidspraksis og utdannelse man har og mer nøyaktig hva man har gjort, kan og har lært til nå.

CV-en skal vere fakta. Det er i søknaden du kan skrive sånt.

Lenke til kommentar

Som Araho seier så er det i søknaden du skal utlevere deg og sørge for at din søknad stikker seg ut. CVen er eigentleg berre eit vedlegg som viser kva utdanning du har tatt, kva jobber du har hatt og om det skulle være eventuelle tomrom der du ikkje har verken jobba eller studert.

Det er alltid tryggast å sattse på ein formell CV, men mitt inntrykk er at det ikkje speler så stor rolle om du bruker eit litt anna oppsett. Det viktigaste er at det er lett å få eit raskt overblikk over innholdet .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...