Anonym259235 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg fikk vite i dag at jeg har ett lite hull i en tann. Jeg har fått time i starten av juni, hvor jeg skal borre. Tannpleieren sa at hullet var lite, så jeg trenger ikke bedøvelse. Jeg har aldri borret før og lurer på om dette gjør vondt? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hvis det er så lite så betyr det at du ikke trenger bedøvelse fordi det ikke er borti nerva. Da går det relativt greit. Merker mest dirring bare. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Det er ikke så fryktelig ille, det er en ilende smerte som kan kjennes litt ut som noen stikker en glovarm nål gjennom tannen din. Siden hullet ditt er så lite at du ikke trenger bedøvelse så er det lite sannsynlig at du vil møte på en nerve og oppleve det jeg nettopp beskrev. Du kan bare slappe av. Boring uten bedøvelse står ikke noe særlig høyt på listen over vonde ting. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Du kan bare slappe av. Boring uten bedøvelse står ikke noe særlig høyt på listen over vonde ting. Rotfylle uten bedøvelse derimot er jævlig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Jeg velger alltid bedøvelse dersom tannlegen er usikker på om det kan gjøre vondt. Smerte i tennene er etter min mening noe av det verste som finnes av smerte. Det koster ikke mye ekstra, så better safe than sorry. 2 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Det gjør SYKT VONDT, GRU DEG! Endret 12. mai 2012 av Wizzlee 2 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Å få skrudd skuer inn i kjeven er vondt Selv med bedøvelse (det kan jeg love deg), boring kan bare være vondt hvis det er stort og dypt, og dog uten bedøvelse. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Det er ikke akkurat vondt, men mer en ekkel følelse. Jeg har kun borret én gang, og ville prøve uten bedøvelse bare for å ha testet. Det gikk helt fint. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Er det mannlig tannlege så sitt klar med hånda for å gripe tak i ballene hans... Sist greide'n å sette fast borret i tanna... 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Det gjør SYKT VONDT, GRU DEG! Pusekatt. 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Er det mannlig tannlege så sitt klar med hånda for å gripe tak i ballene hans... Sist greide'n å sette fast borret i tanna... Betryggende å vite. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Hvis hullet er veldig lite så kan sprøyta være verre en borringa. Også slipper du å være lam i leppa i timesvis etterpå. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Ta bedøvelse om du har sjansen sier nå jeg. Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 jeg har borret et par ganger og det er kjempe ont! får bedøvelse for bedøvelse jeg likevell er det ont Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Det er ikke vondt, jeg har borret veldig mange ganger. Har takket flere ganger nei til bedøvelse Det verste med å borre er lyden. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Takk ja til bedøvelse dersom det tilbys. Hvis ikke, krev det. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg har hørt at sprøyta er verre enn borringa selv, så er litt skeptisk til det. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Kan si meg enig i sistnevnte. Nå er det riktignok noen år siden jeg borret, men mener å huske at sprøyten var verre enn selve borringen. Mannlige tannleger er skumle folk! Spesielt om de også er litt opp i åra, og vandt med å gjøre ting på gamlemåten. Der kvinnene er rolige og snille dundrer mennene på og skal ha jobben gjort - uavhengig av pasientens smerter Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 En ting som gjør meg enda mer nervøs er det at begge tannlegene der jeg går ikke er gode i hodet. Hun ene har ved uhell knekt flere tenner på en venn av meg, og han andre ser jeg komme på jobb på en rosa sparkesykkel. Lenke til kommentar
Collinaa Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Dette vil selvsagt være veldig individuelt, men personlig har jeg aldri følt noe smerte ved boring, heller ikke de gangene jeg ikke var bedøvet. Er du redd sprøytestikket vil gjøre vondt, så ber du bare tannlegen om å bedøve tannkjøttet ditt i forkant. Dette foregår ved at han smører en krem på stikkstedet. Etter dette kan du bare slappe av, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå