Gå til innhold

Strømforsyning(PSU) vifte går på full guffe hele tiden!bråker

Anbefalte innlegg

Hei!:)

Har nylig bygget en ny pc, alt fungerer veldig veldig fint men sliter med psuen, har aldri vært bort i noe lignende problem før så tenkte jeg kunne høre her. pcen kjører helt fint og er helt normal men PSU Viften går på full load bråker voldsomt mye, er ganske plagsomt. har ennå ikke funnet noen god løsning til å få ordnet det.

psuen er Corsair TX V2 750W PSU

skal også sies at det bare er single skjermkort ikke noe crossfire eller no så 750w bør holde mer en nok!

tempraturene i pcen er også ekstremt lave.

Kom gjerne men noen gode tips eller innspil:)!

Tusen Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klippet fra Corsairs hjemmesider:

An ultra-quiet, 140mm double ball-bearing fan delivers excellent airflow with exceptionally low noise levels by varying fan speed in response to temperature

Vifta skal gå på lav hastighet opp til en last på 450W, hvorfra støynivå gradvis skal øke fra 25dB til litt over 40dB ved maks last. Opp til 30dB er normalt støynivå i et stille rom. Dersom enheten er plagsomt støyende når PC'en idler, ville jeg forsøkt å bytte den. Det er lite du kan gjøre med viftestøyen uten å bryte garantien.

http://www.corsair.com/power-supply-units/enthusiast-series-power-supply-units/enthusiast-series-tx750-v2-80-plus-bronze-certified-750-watt-high-performance-power-supply.html

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Det skjønner jeg da, kan det tenkes at det er noe feil med produktet ? det virker som den psuen kjører på full rulle altså bråker 40 db hele tiden, ekstremt plagsomt, den bråker like mye hele tiden uansett hva.

men er vel som du sier lite man kan gjøre før man bryter garantien. er vel lkke mange måter å få ordnet noe på psu vifte hastighet heller hvis jeg ikke tar feil ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...