wergz Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hei! Jeg har kjøpt en Samsung SSD 128GB. Dette er ikke så viktig, men det som jeg har gjort er å installere win7 på denne SSD'en. Har 1 harddisk far før av der jeg har tenkt til å oppbevare alle andre programmer for å holde C disken reletivt ren. Etter research finner jeg ikke en nettverksdriver som jeg trenger for å få internett. Jeg skulle restarte PCen og trykke DEL for å endre boot priority, men istedet kom jeg inn på ASUS Express Gate. Jeg har aldri brukt/sett dette programmet, men det er altså grunnen til at jeg har internett for øyeblikket. Hvilke drivere trenger jeg for at pcen skal funke som vanlig igjen? (Nvidia, Geforce, nettverk osv..) Trodde det bare var å slippe over programmer fra den gamle harddisken til SSDen (i programfiler) men tydeligvis har dette gått dårlig. Håper på kjapt svar! Lenke til kommentar
6arken Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Det første jeg kommer på er; har du installert driverne som følger med hovedkortet? Endret 11. mai 2012 av Hårek Unødig sitering Lenke til kommentar
wergz Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) De eneste CDene jeg fant var: - M4A87TD SERIES: AMD 807/SB850 Chipset Support DVD Rev.551.03 (Er hovedkortet, men ser ikke noe info om driver) - ASUS VGA Driver &Manual - Dell: Drivers and documentations Endret 11. mai 2012 av Hårek Unødig sitering Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Alle programmer og drivere må installeres på nytt, du kan ikke bare kopiere over. Nyinstallasjon anbefales ved skifte til SSD fra snurredisk. En nødløsning er kloning av gammel disk til ny SSD. Lenke til kommentar
wergz Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Finnes alle nødvendige drivere på nett? Isåfall, kan jeg få link ? Endret 11. mai 2012 av Hårek Unødig sitering Lenke til kommentar
6arken Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Ut i fra det du opplyser ville jeg installert både cd 1 og 3 og deretter sett hva som skjedde. Hvis det ikke løser seg, må du opplyse mer om hva slags maskin og OS du bruker. Endret 11. mai 2012 av L4r5 unødvendig sitering Lenke til kommentar
wergz Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Det skal jeg gjøre! Er forhåpentligvis tilbake om noen minutter.. Endret 11. mai 2012 av L4r5 unødvendig sitering Lenke til kommentar
wergz Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Merkelig nok så hadde jeg ikke lest ordentlig på en av diskene. Du hadde rett med hovedkort-Cden! Tusen takk for hjelpen. Og for raskt svar Nå har jeg lasta ned Chrome (du kan jo tenke deg hvorfor ) Endret 11. mai 2012 av wergz Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Nå har jeg lasta ned Chrome (du kan jo tenke deg hvorfor ) Fordi du ikke fant lenke til Firefox? Lenke til kommentar
wergz Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Nå har jeg lasta ned Chrome (du kan jo tenke deg hvorfor ) Fordi du ikke fant lenke til Firefox? haha Lenke til kommentar
6arken Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Merkelig nok så hadde jeg ikke lest ordentlig på en av diskene. Du hadde rett med hovedkort-Cden! Tusen takk for hjelpen. Og for raskt svar Nå har jeg lasta ned Chrome (du kan jo tenke deg hvorfor ) Bare hyggelig. Altid morsomt når ting løser seg. Selv er jeg Opera-fantast og trives veeldig godt med det. Lykke til videre! Lenke til kommentar
wergz Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Merkelig nok så hadde jeg ikke lest ordentlig på en av diskene. Du hadde rett med hovedkort-Cden! Tusen takk for hjelpen. Og for raskt svar Nå har jeg lasta ned Chrome (du kan jo tenke deg hvorfor ) Bare hyggelig. Altid morsomt når ting løser seg. Selv er jeg Opera-fantast og trives veeldig godt med det. Lykke til videre! Takk for det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå