hspin Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hei! Fant ut at CPU'en på laptopen min ikke takler Diablo 3. kjipe saker, for nå må jeg ha ny. tenker å bruke rundt 6000. Har noen noe invendinger på disse? http://www.komplett....ku=746302#extra http://www.komplett....ku=744829#extra Ut ifra mitt utrente øye ser de bra ut. Men har nada peiling på laptop hardware, og dermed lite peiling på CPU'er. Så, tror dere jeg drar D3 bra på en av disse her? eventuelt om noen har noen andre forslag , er jeg åpen for det spillet krever: Intel Pentium® D 2.8 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 4400+ NVIDIA® GeForce® 7800 GT or ATI Radeon™ X1950 Pro or better 1 GB RAM (XP), 1.5 GB (Vista/7) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Gå for Acer maskinen du, Hvis du klarer å leve med bare 120GB på Harddisken. Lenke til kommentar
hspin Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 hei, takk for svar Kan leve med 120GB harddisk! men leste denne reviewen av aceren nå. http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-3830TG-Subnotebook.54641.0.html virker som de sier den suger på spill.. å da er hele poenget mitt med pc kjøp borte :/ Noen innvendigner? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Du får nok ikke bedre til prisen. Du må nok opp på nye rundt 9500kr (MSi med Ivy Bridge og GT 650 (GDDR5 versjonen) Lenke til kommentar
hspin Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Ok, men det er ikke et alternativ. så du ville fortsatt tatt aceren over asusen? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Jepp, de yter like godt, men Acer PCen har SSD fremfor HDD. Lenke til kommentar
hspin Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Acer : CPU Intel Core i5 2410M / 2.3 GHz Asus: CPU Intel Core i5 2450M / 2.5 GHz Acer : RAM 4 GB Asus: RAM 6 GB ( 1 x 4 GB + 1 x 2 GB ) Acer : Grafikkprosessor NVIDIA GeForce GT 540M - 2 GB Asus : Grafikkprosessor NVIDIA GeForce GT 630M - 2 GB DDR3 SDRAM Hvordan kan de yte det samme her? utifra spesifikasjonene ser jo Asusen relativt mye bedre ut. Jeg vil helst ha Aceren, Men om Asusen er bedre med spill som Diablo 3 kjøper jeg heller den.. takk for svar =) Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hvis dem koster det samme ville jeg gått for asusen uten tvil, ville gått for asus om den kostet 500 kr mer og. Lenke til kommentar
hspin Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 OK, flott Asusen koster 500 kroner minder. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hvis dem koster det samme ville jeg gått for asusen uten tvil, ville gått for asus om den kostet 500 kr mer og. Nevn hvorfor, jeg ville vanligvis ikke gått for Acer, men denne Aceren er faktisk god. Aceren har SSD, grafikkortet er det samme med forskjellig navn. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hvis dem koster det samme ville jeg gått for asusen uten tvil, ville gått for asus om den kostet 500 kr mer og. Nevn hvorfor, jeg ville vanligvis ikke gått for Acer, men denne Aceren er faktisk god. Aceren har SSD, grafikkortet er det samme med forskjellig navn. Sorry, så bare på det han la ut, hvis det er ssd i aceren er det vell ett god kjøp. Selvom kvaliteten er kjent for å være rævva. Pluss den er stygg, men ytelses messing bør man gå for den ja. Lenke til kommentar
handir Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) ganske stor forskjell i størrelse på dem da, tror det hadde vært mitt viktigste kriterie. Jeg spilte d3 beta på en 13", syns det ble litt smått, men det funka jo forsåvidt Endret 11. mai 2012 av handir Lenke til kommentar
hspin Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Størrelsen på 13.3" er bra med tanke på å ta med på skolen. hjemme kobler jeg den bare opp til en ekstern skjerm, så går det bra Hadde tenkt å kjøpe aceren helt til jeg leste http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-3830TG-Subnotebook.54641.0.html , men i testen deres har de 4 gb ram (ikke 8) og de bruker HDD harddisk ikke SSD... men i testen sier de at spill dropper i FPS etter noen minutter.. kan det være at de har fikset på dette nå? (testen ble tatt for ett år siden). for hvis fps droppen ikke er tilfellet, og dataen har SSD harddisk, så frister den mer. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Hvis dem koster det samme ville jeg gått for asusen uten tvil, ville gått for asus om den kostet 500 kr mer og. Nevn hvorfor, jeg ville vanligvis ikke gått for Acer, men denne Aceren er faktisk god. Aceren har SSD, grafikkortet er det samme med forskjellig navn. Hvordan kan du hevde det med tanke på den testen hos Notebookcheck? Hvis CPU throttler under spilling, så kan den vel ikke anbefales til en som ønsker å bruke maskinen til spilling? Lenke til kommentar
hspin Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Enig Thomit. om dette ikke er fikset på, virker pc'n helt ubrukelig for meg, Nå vet jeg ikke om SSD disk og mer ram (eller en eventuell oppdatering fra Acer) har fikset dette. men blir vanklig å finne ut av ser det ut som. tør ikke helt å kjøpe den pc'n uten å vite at den hvertfall drar D3 på gode innstillinger , uten problemer. Vet at betaen kunne bli spilt på high på en PC med disse spesifikasjonene: Acer Aspire 5742G (intel i5-480m, nvidia geforce gt 540M, 6gb ddr3 memory) Som igjen tilsier at 3830TG'n burde kunne dra det på samme spesifikasjoner. Men så sier notebookcheck i en gammel review at CPU'en throttler på spill.. Er dette noe som er normalt for produsenter å fikse på `? eller lar de det bare gå? Lenke til kommentar
hspin Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 blir mest sannsynlig bestilling av http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=744870#extra ivkeld. har du/dere noe siste innspill ? Uansett , takk for hjelpen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå