Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke dressen passer meg. Gidder ikke kjøpe ny. Altfor dyrt, bruker det kanskje 1 gang i året. Tror det blir chinos,skjorte,blazer,finsko på meg

Du vet at det er fullstendig akseptert å bruke dress på 17. mai, juleaften, nyttårsaften, begravelser, bryllup, konfirmasjoner og til dåp? Der har du tre årlige anledninger og fire anledninger som kommer en gang i blant som du absolutt får bruk for dress.

 

Ja, jeg har litt i mot folk som ikke eier én eneste dress. Det synes jeg alle mannfolk bør ha og ta seg råd til.

 

edit: Hørtes litt feil ut. Men jeg mener at absolutt alle mannfolk bør ha minst en dress som de kan kaste på seg til slike anledninger.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Hvis man først skal bruke så lite som mulig på dress er det helt tullete å både kjøpe sort og mørkeblå. En mørkeblå kan brukes til alt en sort dress kan brukes til uten at det er noe krise (begravelser osv), men den ser langt bedre ut til "vanlige" anledninger. Det gjelder for så vidt mørkegrå også, så lenge det er en mørk nok farge...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jeg med på, men jeg mener man bør prioritere å få seg en god mørk blå OG en god sort. Ikke at man skal bruke maks 4k og dele det på to dresser. Og mørkeblå før den sorte, men jeg skrev "en sort og en mørkeblå" for å poengere at jeg synes man bør ha en sort i tillegg til den "vanlige" mørkeblå (vanlige i den forstand at jeg vil anta det er det 95 % av førstegangskjøpere anskaffer seg).

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å gå i en blå dresskjorte, slips, og en bukse som er litt finere enn dongri men fremdeles ikke en dressbukse. Dressen min er gammel og sliten og jeg har ikke hatt behov for en ny en på flere år :p. Kommer vel til å skaffe meg en dersom det blir et bryllup eller en begravelse eller noe slik, men jeg satser på at det blir lenge til.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...