Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

i dag var mamma rett og slett stygg og tok fra meg en eiendel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke internett er riktig sted for hjelp i denne saken, det er en sak kun mellom deg og din mor... Det å ikke snakke med henne vil hvertfall ikke hjelpe saken, da hun er hjelpeverge. Kjenner ikke saken din, men er hun det har hun faktisk en del å si, spesielt i din økonomi og dine verdier. Hva hun kan og ikke kan skal være regulert i hjelpevergeavtalen.

Lenke til kommentar

for de som ikke har forstått det enda; OP er angivenligvis tilbakestående, eller har en form for mental hemning, og er derfor en "bruker" i et omsorgsboligkompleks.

Til trådstarter/OP: dette får du ta opp med hjelpepersonellet som passer på deg. Moren din hadde sikkert en legitim grunn til å fjerne dekoderen. Kanskje ser du for mye på TV? Er sikkert bare til ditt eget beste :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke mobb personen!

Til ts: Har du forsøkt å snakke med personalet, og fått de til å hjelpe deg?

Ja jeg har prøvd å snakke med personalet, men de sier at de ikke har noe de skulle ha sagt, og at jeg må snakke med mamma om det.

Da må du vel bare ta den praten selv

Hva med å spørre personalet om en av dem kan være med når du møter mor, som støtte for deg når du selv snakker med mor?

Da slipper du å føle deg alene, og mor må også ta hensyn til at det er andre tilstede, og kan derfor ikke være urimelig med deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Din mor, hjelpevergen, er sannsynligvis økonomisk forvalter og svarer overfor overformynderiet at dine penger blir brukt til ditt beste. Muligens har du ikke adgang til å skrive kontrakter med økonomiske forpliktelser selv om fødselsdato indikerer at du er myndig, og at du sannsynligvis også er myndig.

Om din mor gjør seg vanskelig får du gjøre som oss andre. Spare litt. Den billigste pvr-dekoderen til CD koster et par tusenlapper. Altså drøyt to måndeders sparing om du sparer et par hundrelapper i uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...