Gå til innhold

Kjøpe spill fra US Store?

Kemar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har laget en ny PS3 bruker og lagde en ny PSN bruker connected til PS store fra USA. Her er det mye billigere spill osv.

Jeg bare lurer på hvis jeg kjøper spill herifra? Kan jeg spille det på min playstation som er kjøpt i norge?

Har tenkt å kjøpe alle assassins creed spillene, og har ikke lyst å gå på den blemmen å bruke masse penger, også viser det seg at jeg ikke kan spille det.

Noen som har lastet ned spill fra US store og spilt det? Noen som vet noe om dette?

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri kjøpt spill, fra US store, men har lastet ned demoer og gratisspillene som kom etter hackinga i fjor. Spillene virker nok, det som er vanskelig er å få kredittkort til å virke. Alternativet er vel å kjøpe slike psn-kort fra USA.

Lenke til kommentar

Fungerer vanligvis helt fint. Problemet er med titler som har region-sperre innebygget på grunn av lisens på musikk og slikt, som i Gitar-helt, osv. Da kan du risikere å kjøpe en tilleggspakke, prøve å bruke den på en US versjon av spillet - og fremdeles ikke få brukt pakken. Vanligvis går det greit, men hvis de er nøye med drm'en, så går det ikke.

Men dlc må matche med spillet. Du har en kode som .. BLES00xxx ett eller annet på alle EU spill. Den koden må passe til det du laster ned. Så ikke kjøp BLUSxx dlc til en BLESxx disk.

Amazon, netflix, etc, etc, fungerer ikke (uten å spoofe ip-adressen).

Ellers er det kreditt-kort. De har sperret utenlandske kort med overlegg, for å få slutt på at folk kjøpte på US butikken istedet for eu butikken. Noen av oss, som bor i land med begrenset psn (Norge, Polen, Sverige, alle land utenom UK) fikk problemer med det. Det samme gjelder ikke Hong Kong butikken eller Japan butikken. Hong Kong har mange tilbud, for eksempel. Noen demoer som kommer tidligere, en del psx spill, osv.

Men US butikken går ikke, så lenge det er et mastercard eller visa fra en gjenkjennelig region utenfor USA.

Med andre ord, du kjøper psn-kort på nettet (flere steder som selger, du får koden via epost, etc). Og så handler du som vanlig.

Et godt råd, allikevel - med psp eller vita-titler, så må du bytte aktiv konto for å bruke spillene du laster ned (du kobler til en psp/vita, og så må du logge inn med den kontoen du kjøpte spillet med). Og det sperrer innhold du har kjøpt med en annen konto på pspen. Med vita, så sletter de alt på minnekortet når du gjør det samme.

Så ikke kjøp psp-spill på en US konto fordi det ikke er tilgjengelig. Pirat-kopier istedet, og send et brev til Sony om hvorfor, for eksempel. De vet ikke hvor irriterende det er, og de ser det ikke som et problem at "noen få" hardcore folk blir forbannet, siden de har andre ting på EU butikken som er fint og flott, osv. Helt seriøst - de tenker slik, og tror at folk er sauer, og at de ikke taper penger på det.

Valkyria Chronicles 2, for eksempel. Ikke tilgjengelig på eu butikken - så det har jeg kjøpt på us-butikken, men jeg bruker et kopiert iso til å spille med, fordi jeg må låse alle andre spill før det fungerer.

Til forskjell fungerer ps3-spill over flere forskjellige kontoer på samme ps3 (med unntak av Double Impact fra Capcom, for eksempel - unngå det). Og det er selvsagt ingen måte å finne ut av det før en har kjøpt spillet. Så...

Men stort sett så går det greit. Ps2-titler.. "classics" - emulasjonstitler. Veldig godt produkt. Samme med ps1 titler (så lenge du ikke skal ha dem over på en psp - da pakker du en eboot selv), og ps3 titler.

Ellers kan du spare masse på å importere fra.. Canada, for eksempel. Hong Kong også. Demon's Souls, som kjører på asia-serverne (som ikke blir skrudd av når utgiveren finner det for godt å spare litt penger på kort sikt - snakker om dere på NAMCO BANDAI, ja..) - er fremdeles tilgjengelig på playasia. HK-versjonen koster halve prisen, og har en bedre deal for From.

..Armored Core V er en uendelig mye bedre Namco Bandai utgivelse i Europa, riktignok, så det går vel an å tilgi dem litt.. :(

Uansett. Så kortversjon: bruk psn-kort, kjøp spesiellt utvalgte titler, ikke bruk en utenlendsk konto til å kjøpe psp-spill, med mindre det er primærkontoen din.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

er en egen tråd her, men alle spill virker, eneste som kan oppstå er at man bare får spille på amerikanske servere, dette har skjedd 2 ganger siden ps3 ble lansert, modnation racers og demon souls hadde kun amerikanske servere....

men kjøper du spilla fra us psn så kan du kun kjøpe dlc`er fra samme sted, man kan ikke mikse europeiske spill med amerikanske for å ta ett eksempel, spill og dlc MÅ kjøpes i samme region!!!!!

du finner linker til steder man får kjøpt påfyllingskort i linken nnedenfor

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1554530&page=1

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Kan forøvrig tipse om at man slipper å kjøpe påfyllingskort. Bare kjøp spillene gjennom amazon.com. Bruk f.eks. Borderlinks til å lage en amerikansk adresse og bruk norskt bankkort på amazon.com. Funker knall. Får du digitale koder du bruker på US PS Store ;-) Og koster det samme som på PS Store

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

jeg kjøpte bf4 premium derfra, kostet meg 116,10 kr?

Vil det funke?

Tilbudet i Norge var på 409 kr?

Jeg fikk 2 valg på PS store da jeg kjøpte premium for 2 dager siden, både 409,- og rundt 150,- valgte det billigste på gøy og kunne laste ned dlc pakkene :)

Edit: menyen viser også "premium" logoen nå

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Vil det funke?

Jada, det vil funke fint! Kjøper alle mine spille fra US-store. FIFA 15 fungerer utmeket. Matches mot folk fra Western-Europe automatisk. Watch dogs og Shadow of Mordor fungerer også uten problemer :)

Lenke til kommentar

Vil det funke?

Jada, det vil funke fint! Kjøper alle mine spille fra US-store. FIFA 15 fungerer utmeket. Matches mot folk fra Western-Europe automatisk. Watch dogs og Shadow of Mordor fungerer også uten problemer :)

Noen på et forum sa dette var ulovlig. Så sendte mail til support og spurte om dette, men har ikke fått svar.

Kan du eller noen andre her svare på det?

Og hvis det er lov, vil alt man kjøper derfra fungere?

Burde kjøpt alt derfra i så fall, Premium koster jo 1/4 av prisen i Norge. Latterlig billig. Hvis dette er lov er jeg latterlig dum som ikke visste dette fra før. Kjøpte riktig nok på salg nå, men opprinnelig pris er jo også mye billigere enn i Norge.

Lenke til kommentar

Hadde du søkt på forumet/google hadde du kunnet lest deg frem til at det er lov/en gråsone som Sony tilsynelatende ikke bryr seg om :) at du sender mail til support er ikke akkurat så smart HVIS Sony på bakgrunn av din henvendelse bestemmer seg for å tette det hullet..

Lenke til kommentar

Ved forrige generasjon kjøpte jeg mesteparten av spillene de siste årene til 360 på amazon.co.uk eller via biit.no

Alle spill som jeg følte jeg klarte å vente på betalte jeg bare akkurat over 200kr for ca.

Til denne generasjonen kjøper jeg spill på steam, uplay og origin. Til konsoll så kun must have eksklusive titler blir jeg å kjøpe nye gjennom gamezone.no. Ellers så blir jeg å bestille mye av nye spill til de forsjellige konsollene og pc via biit ettersom forhåpentlig går økningen gjennom om 500krs handel momsfritt fra utlandet gjennom. Da vil det bli mange færre kroner som vil bli brukt på spill i norge.

Lenke til kommentar

Hadde du søkt på forumet/google hadde du kunnet lest deg frem til at det er lov/en gråsone som Sony tilsynelatende ikke bryr seg om :) at du sender mail til support er ikke akkurat så smart HVIS Sony på bakgrunn av din henvendelse bestemmer seg for å tette det hullet..

tvilsomt dette blir fiksa, jeg spørte jo amerikansk kundeservice direkte når jeg chatta med dem 6mnd siden, og de sa selv dette var lov og att eneste som kunne skje var att spillet kanskje ikke funka i min region, noe som skjedde med 3-4 spill i hele ps3 sin levetid(pga de kun kjørte US server), spilla virka men var litt bugga onlinespilling noe som alltid skjer når man spiller med amerikanere....

De spilla jeg vet om var demon`s souls og modnation racers, har hørt noen andre nevne ett eller to til men det var alt, og siden alle spill kommer i begge regioner skal ikke dette være noe problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...