flinx Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Håpløst at man fortsatt bare kan få maks 4GB minne på Zenbook. Enig. Det er i utgangspunktet latterlig på en maskin til den prisen. Minne er ikke akkurat dyrt lenger, og det skal ikke mye til for å bruke mer enn 4GB. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Virker som en finfin maskin, men noe skuffende at SSD er byttet med en knøttliten SSD (Cache) + harddisk kombinasjon, men mulig den vil komme med 256GB SSD også? Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Heller aktuelt med touchscreen der skjermen kan tas opp så roteres 180 grader for å så legge den ned over tastaturet som div HP maskiner kunne gjøre. Da har man pretty much en tablet. Enig. Men ettermontering av Hongkong importert touchscreen på Asus eee 900 var en billig og grei "deal". Hvis jeg ikke husker helt feil kostet det meg ca kr 350 hjem i posten + et par timers jobb inklusiv driverinstallering. Du mener som denne ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) @olestokk: Jeg sjekket akkurat de tallene før jeg skrev det første innlegget. GT 525M (GT 620M) er litt bedre på noen ting og HD 4000 er litt bedre på noen ting, totalt sett vil jeg si de er jevnbyrdige. Nå sjekket jeg gjennom alle spillene på Notebookcheck.net som stod under GT 525M Nå var det ingen som sa noe om at grafikkytelse kun er interessant for spill, og selv i spill er det stort sett rimelig ubetydelige ytelsesforskjeller. Dessuten, Crysis 2 eller Metro på Ultra-settings med hhv. 8,5 og 4,7 fps på GT 525M har knapt nok akademisk interesse og er uansett fullstendig ubrukelig... Kanskje du også skulle sjekket f.eks 3DMark Vantage GPU, Heaven 2.1 og Cinebench, der HD 4000 er bedre... HD 4000 har også delt grafikkminne og L3 cache, noe som betyr at grafikken spiser fra resten av maskinen. Vi snakker om 1760MB her, som er ganske mye. Spesielt når 620M har 1024MB dedikert minne. Om du faktisk ser på 630M som deler mer av arkitekturen til 620M i forhold til 525M, så ser du at 620M har et potensiale til å bli mye bedre enn HD 4000 i spill som Mafia II, Call of Duty: Black Ops og Starcraft II. http://www.notebookc...0M.63761.0.html http://www.notebookc...00.69168.0.html Endret 12. mai 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 En 15'' fra ASUS med FullHD IPS-skjerm, SSD og nVIDIA GeForce GT650M... DET hadde vært snadder! UX31 er litt for svake for mitt bruk. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 @Lunalotic: En slik vil jeg ha.. nå Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Heller aktuelt med touchscreen der skjermen kan tas opp så roteres 180 grader for å så legge den ned over tastaturet som div HP maskiner kunne gjøre. Da har man pretty much en tablet. Enig. Men ettermontering av Hongkong importert touchscreen på Asus eee 900 var en billig og grei "deal". Hvis jeg ikke husker helt feil kostet det meg ca kr 350 hjem i posten + et par timers jobb inklusiv driverinstallering. Du mener som denne ? http://www.youtube.com/watch?v=Pmkn5ldgmPw Enten sånn eller som denne: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=qT5QsjGuB-w#t=75s Endret 12. mai 2012 av eleNef Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Håpløst at man fortsatt bare kan få maks 4GB minne på Zenbook. Får håpe tastaturet er bedre enn på 31-modellene i alle fall. En kunstig begrensning som bare blir mer og mer meningsløs. Endret 12. mai 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Ultrabook med 4GB minne, i5, SSD og 1080p matt skjerm høres da helt ypperlig ut. At den kommer til å koste 800-1000 dollar i norge har jeg ingen tro på, da 2011-utgaven med dårligere skjerm fortsatt ligger på ~1700. Klarer ikke helt å se for meg en slik PC i bruk til spilling, så hvorfor så mange bruker spill som ytelsesmål forstår jeg meg ikke helt på. Det er imidlertid mer og mer annet som benytter seg av grafikkprosessoren, særlig på web, som fort blir veldig tregt om man skal dytte alt over på hovedprosessoren. 1080p skjerm er også nyttig rett og slett for å ha bedre plass på skjermen, dette er noe jeg har plagdes litt med på en 10" netbook, der man med 600 punkter i høyden vil få en del vinduer (særlig for innstillinger) som er høyere enn dette og ender opp med OK/Cancel-knapper som er utenfor skjermbildet. For øyeblikket ser jeg heller ikke noe problem med "bare" 4GB minne på en slik PC, da jeg ikke har vært borti å trenge så mye til "kontorarbeid"/utvikling eller surfing. MEN jeg er helt enig i at det burde være en mulighet å velge mer minne, for de som trenger/ønsker det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Jeg venter heller på denne: http://www.gizmag.com/lenovo-ideapad-yoga-13/21073/ Endret 13. mai 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) blir litt likt som asus sin u3x serie. Der de hadde optimus som skrudde seg av og på etter behov. Zenbook ser veldig bra ut. Virker som dem har fått lukt bort feil og mangler fra første versjon. Noen som vet om 4gb minner er en del av ultrabook-begrep begrensningen? Endret 13. mai 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Synd Asus sin support her i Norge SUGER Hadde en laptop som fikk feil på ene rambrikken. Endte med at jeg bare gav opp å få tak på ny når suppporten snakker halvt pakistansk og halvt norsk så er det nærmest umulig å få noe vettig svar på noe. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hvorfor ikke bare kontakte Infocare som er servicepartneren for Asus maskiner i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå