sinnaelgen Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 jeg bruker winamp til ås pille av podcast. Her kjenner jeg ikke til så mange andre avspillere Nå har den tydeligvis sluttet å funger , selv om jeg tviler Det er nå likevel rart at de ikke er tilgjengelig som nedlastbar fil i MP3 format ( uten musikken) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Jeg er ikke motvillig til å hjelpe deg, men jeg oppfattet ikke i starten at du spurte om hjelp. Det virket mer som om du skulle angripe nrk, og det blir jo ganske meningsløst når feilen ligger hos deg. Hvorfor ligger feilen hos deg? Fordi alle andre får det til. Så er det jo selvsagt helt greit å gjøre en feil iblant, men hvorfor blir det så mange reaksjoner når du gjør det? Fordi du fra starten anklaget nrk, fordi du fra starten av ikke løftet en minste finger for å utelukke at feilen lå hos deg og ikke hos nrk. Også har det noe med at du oppfattes som en som sutrer mye og ofte tar feil. Så over til saken: Podkastene har ikke sluttet å fungere. Rss er nettsider du kan åpne og sjekke ut selv. Det er som å si "har vg.no sluttet å fungere?". Vel, svaret på det er enkelt og greit å gå inn på vg.no. Og hvis du ikke kommer inn på vg.no så kan du spør andre om de heller ikke kommer inn på vg.no. I dette tilfelle er det denne nettsiden som er under diskusjon: http://podkast.nrk.n...unnsprogram.rss Så hvis du lurer på om den fungerer, gå inn på nettsiden da vel! Og jeg kan slå fast at podkasten fungerer. -Den fungerer til å laste ned mp3-filer i winamp -Den fungerer til å streame mp3 i winamp eller andre programmer -Den fungerer til å laste ned mp3-filer i valgfri nettleser Endret 11. mai 2012 av Abigor Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) For ente gang. De er tilgjengelig som nedlastbare mp3-filer. Om du følger linken til Abigor kommer du til en fin liste over samtlige utgivelser som ligger på nett. Så kan vi spørre oss: Har du prøvd å åpne nettsiden i browseren din? Hvis nei. Prøv det. Hvis ja, og du ikke ser listen over nedlastbare mp3-filer. Forklar oss litt mer nøyaktig hva som skjer. Hvilken browser bruker du? Hvordan ser siden ut? Legg ut en screen dump? Endret 11. mai 2012 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Jeg er ikke motvillig til å hjelpe deg, men jeg oppfattet ikke i starten at du spurte om hjelp. Det virket mer som om du skulle angripe nrk, og det blir jo ganske meningsløst når feilen ligger hos deg. Hvorfor ligger feilen hos deg? Fordi alle andre får det til. Så er det jo selvsagt helt greit å gjøre en feil iblant, men hvorfor blir det så mange reaksjoner når du gjør det? Fordi du fra starten anklaget nrk, fordi du fra starten av ikke løftet en minste finger for å utelukke at feilen lå hos deg og ikke hos nrk. Også har det noe med at du oppfattes som en som sutrer mye og ofte tar feil. Så over til saken: Podkastene har ikke sluttet å fungere. Rss er nettsider du kan åpne og sjekke ut selv. Det er som å si "har vg.no sluttet å fungere?". Vel, svaret på det er enkelt og greit å gå inn på vg.no. Og hvis du ikke kommer inn på vg.no så kan du spør andre om de heller ikke kommer inn på vg.no. I dette tilfelle er det denne nettsiden som er under diskusjon: http://podkast.nrk.n...unnsprogram.rss Så hvis du lurer på om den fungerer, gå inn på nettsiden da vel! Og jeg kan slå fast at podkasten fungerer. -Den fungerer til å laste ned mp3-filer i winamp -Den fungerer til å streame mp3 i winamp eller andre programmer -Den fungerer til å laste ned mp3-filer i valgfri nettleser det er her problemet ligger. man ender opp på denne siden som jeg har vært inne på ørten ganger Det ligger et opptak der , men det er ikke fra Ekko vær snill å spil det av sik at du også hører det her har der enda ikke forstått problemet Endret 11. mai 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Men for å komme videre til podcastene så er det jo bra å trykke deg inn på podcast oppå den linja der hvor du har twitter facebook, podkast bilder. Men på alle de andre greiene der får jeg noe med at nrk beklager ditt og datt pga noen talentløse ifpi folk. Endret 11. mai 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Men for å komme videre til podcastene så er det jo bra å trykke deg inn på podcast oppå den linja der hvor du har twitter facebook, podkast bilder. Men på alle de andre greiene der får jeg noe med at nrk beklager ditt og datt pga noen talentløse ifpi folk. joda, jeg får opp bokmerkene . men de liker bare tilbake til siden med lyd-filene som du nettopp har hørt på derfor mener jeg fortsat at det er NRK som ikke legger dem ut. men hvis du får det til å funger så kan du fortelle meg hva Ekko viten handlet om i dag bare for å være sikker på at du har oppfattet problemet Endret 11. mai 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) det er her problemet ligger. man ender opp på denne siden som jeg har vært inne på ørten ganger Det ligger et opptak der , men det er ikke fra Ekko vær snill å spil det av sik at du også hører det her har der enda ikke forstått problemet 1) Du ender IKKE opp på den linken du viser. Du ender opp på den siden jeg linket til: http://podkast.nrk.n...unnsprogram.rss linker til http://podkast.nrk.n...unnsprogram.rss !!!! 2)Det er ikke her problemet ligger. Problemet ligger hos deg! 3)Det ligger svært mange opptak der, alle er fra Ekko. De er sortert kronologisk fra 3. januar 2012 til 11. mai 2012. 4) Jeg har streamet og lastet ned både med og uten winamp og sjekket at jeg hører Ekko. 5) Vi har forsått problemet skikkelig, du har ikke forklart hva problemet egentlig er! Men hvordan kom du inn på den siden? Da har du jo ikke fulgt instruksjonen om hvordan å laste ned podkast. Jeg gjentar: -skriv "google.no" i adressefeltet etterfulgt av at du trykker på enter-knappen -skriv "rss ekko nrk" i søkefeltet etterfulgt av at du trykker på enter-knappen -trykk på første resultat -trykk på den filen du ønsker å laste ned, nå ligger de i en liste sortert kronologisk med beskrivelse av innhold Podkast for Ekko 11.05.2012 har følgende filer: nrk_ekko_-_et_aktuelt_samfunnsprogram_2012-0511-0127_6347233982.mp3 11.05.2012 Viten: Abels tårn - 34:48 Hvor dypt må vi grave i jorda før vi finner noe som livet ikke har skapt? Hvor lang hukommelse har en gullfisk? Kan vi genmanipulere mennesker til å tåle miljøgifter bedre? Forskerne svarer på lytterspørsmål. Programleder: Torkild Jemterud. nrk_ekko_-_et_aktuelt_samfunnsprogram_2012-0511-0124_6347233966.mp3 11.05.2012 Stamceller mot MS - 38:14 500 MS-pasienter i Europa har nytt godt av stamcellebehandling, hvorfor får ikke norske pasienter dette tilbudet? Nrk legger ut podkastene! Alle filene ligger fritt tilgjengelig! Hvor lenge skal du fortsette å sutre og klage når feilen ligger hos deg? men hvis du får det til å funger så kan du fortelle meg hva Ekko viten handlet om i dag bare for å være sikker på at du har oppfattet problemet Hvorfor laster du ikke ned filene selv og hører? I det minste kan du jo lese BESKRIVELSEN selv? Endret 11. mai 2012 av Abigor Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Hvorfor laster du ikke ned filene selv og hører? I det minste kan du jo lese BESKRIVELSEN selv? fordi jeg får dem ikke frem . du har sendt meg http://podkast.nrk.n...unnsprogram.rss jeg klikket på denne linken da får jeg frem en slask bokmerke som også blir lagt inn. ( er det slik det skal være? ) jeg velger en av filen som er listet der: velger jeg en av filene ( jeg har valgt den øverste ) så ender jeg her Endret 11. mai 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Prøv å åpne den i en annen browser. Om noe på nettet ikke virker som ventet, eller slik du vil, så prøv i en annen browser. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Prøv å åpne den i en annen browser. Om noe på nettet ikke virker som ventet, eller slik du vil, så prøv i en annen browser. jeg bruker firefox Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hvorfor laster du ikke ned filene selv og hører? I det minste kan du jo lese BESKRIVELSEN selv? fordi jeg får dem ikke frem . du har sendt meg http://podkast.nrk.n...unnsprogram.rss jeg klikket på denne linken da får jeg frem en slask bokmerke som også blir lagt inn. ( er det slik det skal være? ) Det skal ikke være slik! Det er noe som er feil med programmet ditt eller så har du lagret det som bokmerke eller noe annet er galt. Det skal se slik ut: Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Prøv å åpne den i en annen browser. Om noe på nettet ikke virker som ventet, eller slik du vil, så prøv i en annen browser. jeg bruker firefox Jeg ser da det på bildet... Prøv å åpne den i f.eks. IE. Eller en annen browser du måtte ha installert. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Trodde det var helt vanlig praksis å dobbeltsjekke ei nettside i IE før man begynner å styre med internettforum og greier.. Fikk ikke fram den riktige sida i Chrome (og det funker tydeligvis ikke i Mozilla heller), men både Opera og IE fungerer det fint i. Skjønner ikke helt problemet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Prøv å åpne den i en annen browser. Om noe på nettet ikke virker som ventet, eller slik du vil, så prøv i en annen browser. jeg bruker firefox Jeg ser da det på bildet... Prøv å åpne den i f.eks. IE. Eller en annen browser du måtte ha installert. problemet lå i at hardvare nettverket forkortet adressen. slik at det ble feiltolket . ( både i FF og IE ( det funger ikke skikkelig hos meg ) nå fikke jeg den frem i IE FF tolker det som et bokmerke Nå har jeg tatt vekk winamp og lagt den inn på nytt . Da jeg kopierte inn rss feder linken så dagens ekko lastet ned ( det irritere meg at jeg må bruke en dårlig fungerende IE for å få laste ned resten av filene ) Endret 11. mai 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Trodde det var helt vanlig praksis å dobbeltsjekke ei nettside i IE før man begynner å styre med internettforum og greier.. Nei, første steg er å bruke det at hans nettleser ikke virker som et argument mot lisens. Selvsagt. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Trodde det var helt vanlig praksis å dobbeltsjekke ei nettside i IE før man begynner å styre med internettforum og greier.. Nei, første steg er å bruke det at hans nettleser ikke virker som et argument mot lisens. Selvsagt. det var ikke nettleseren jeg bruket , men at et avspiller program bråstoppet uten symptomer og forvarsel da var det mest logiske at det var en feil hos NRK Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 det var ikke nettleseren jeg bruket , men at et avspiller program bråstoppet uten symptomer og forvarsel da var det mest logiske at det var en feil hos NRK Og det minst logiske var at du hadde gjort en feil eller at utstyret ditt ikke var i orden. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 det var ikke nettleseren jeg bruket , men at et avspiller program bråstoppet uten symptomer og forvarsel da var det mest logiske at det var en feil hos NRK Og det minst logiske var at du hadde gjort en feil eller at utstyret ditt ikke var i orden. nå er det da snakk om hva som er det mest opplagte . siden programmet virket uten problemer noen dager før og NRK skrev mye om disse begrensingene samt at jeg har opplev rare krumspring fra dem før så var dette det mest logiske. man når man har løst et program og funnet et annet : Hvem er det som skal orden opp når FF feiltolker rss feder adressen ? hvem er det jeg skal gi beskjed om dette problemet ? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 det var ikke nettleseren jeg bruket , men at et avspiller program bråstoppet uten symptomer og forvarsel da var det mest logiske at det var en feil hos NRK Og det minst logiske var at du hadde gjort en feil eller at utstyret ditt ikke var i orden. nå er det da snakk om hva som er det mest opplagte . siden programmet virket uten problemer noen dager før og NRK skrev mye om disse begrensingene samt at jeg har opplev rare krumspring fra dem før så var dette det mest logiske. Men disse begrensningene har da vært virksomme MYE lengre enn i noen dager før ditt problem oppstod. Og når du selv etter at mange av oss sier at vi ikke har problemene fortsatt skylder på NRK..? 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 det var ikke nettleseren jeg bruket , men at et avspiller program bråstoppet uten symptomer og forvarsel da var det mest logiske at det var en feil hos NRK Og det minst logiske var at du hadde gjort en feil eller at utstyret ditt ikke var i orden. nå er det da snakk om hva som er det mest opplagte . siden programmet virket uten problemer noen dager før og NRK skrev mye om disse begrensingene samt at jeg har opplev rare krumspring fra dem før så var dette det mest logiske. man når man har løst et program og funnet et annet : Hvem er det som skal orden opp når FF feiltolker rss feder adressen ? hvem er det jeg skal gi beskjed om dette problemet ? Ja det er en fin egenskap det å si at det mest opplagte er at feilen ligger hos andre. Hvorfor din Firefox oppfører seg rart kan bare du svare på. Det er noe du har gjort da. Hvis ikke du kan huske hva du har gjort får du avsinstallere og installere på nytt og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå