Atmosphere Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hei Jeg skal søke på en ingeniørstilling i utlandet, og jeg blir bedt om å oppgi GPA (skala 0.0-9.0). Jeg har norske bokstavkarakterer (ECTS?), regner med at disse skal vektes i forhold til studiepoeng, men jeg finner ingen info på nettet. Er det noen her inne som har erfaring? Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hei Jeg skal søke på en ingeniørstilling i utlandet, og jeg blir bedt om å oppgi GPA (skala 0.0-9.0). Jeg har norske bokstavkarakterer (ECTS?), regner med at disse skal vektes i forhold til studiepoeng, men jeg finner ingen info på nettet. Er det noen her inne som har erfaring? Prøv denne http://www.foreigncredits.com/Resources/GPA-Calculator/ 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Du bør ta kontakt med skulen din for å få ein oversettelse. Etter som eg forstår så er det fyrste steget å få oversatt vitnemålet på engelsk av ein godkjent oversetter (skulen din) deretter må det engelske vitnemålet sendast inn for karakteromrekning. Det er stor forskjell frå land til land, det er ikkje alltid berre å rekne om karakteren då det kan være forskjell på ting som f.eks kva som er den lavaste ståkarakteren. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Takk for svar til dere begge! Jeg har en engelsk karakterutskrift fra univsersitetet med skalaen A-F. Det jeg egentlig trengte GPA til var et felt i nettsøknaden (stort firma, så de har en standardsøknad man fyller inn i tillegg til å sende inn papirer) som sa "GPA (0.0-9.0)*:". Jeg brukte lenken over for å få et tall, så det er ikke langt i fra. Tror det skal gå greit når jeg uansett sender inn karakterutskrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå