Gå til innhold

Er denne silver power psu'en noe bra?

Anbefalte innlegg

hei, komplett har nå tilbud på denne og min har begynt å gi dårlige spenninger nå

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591222

så lurte på om denne vil være nokk til et gtx 580, 1075t cpu 4 lys katoder og 3 harddisker + vannkjøling som blir å komme etter hvert

her er pumpa eg blir å bruke

https://www.techbay.no/product.html/swiftech-mcp655

også kommer det 8 stk vifter som trekker tilsammen 25w

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet kanskje at en strømforsyning på 750 W lever 750 W til alle deler i dataen den har ikke 750 W den "deler" på alle komponentene , Men jeg tror den fungerer bra siden jeg kjøpte denne http://www.pixmania....t-7500-750.html

og det er verken et kjent merke eller noe spesielt kvalitetsprodukt men den har fungert bedre en noen annen psu jeg har hatt i over 1,5 år. så jeg tror fra den produsenten du har valgt vil fungere bra :)

:eek:

Tror du skal lære deg litt om hvordan strømforsyninger fungerer før du kommer med slikt BS...

http://www.jonnyguru...php?name=NDFAQs

Det viktigste er at du tar grunnleggende feil om hvor mye en strømforsyning leverer:

En strømforsyning merket 750W skal være istand til å levere 750W likestrøm til datamaskinen, og dette er da totalen over +3.3V, +5V, +12V, og i noen tilfeller -12V og +5VSB.

Om du lurer på hvor lurt det er å bruke en strømforsyning fra Advance eller andre billigmerker som helt åpenbart er svindel:

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=154

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=123

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Kontakt Rælingen VGS Spør etter kontaktlærer på IKT VG2, Det er han som har lært meg den bulshitten som sto der , Jeg retta mine inlegg nå. Jeg kan desverre ikke noe for at min kunskap ( som jeg har lært på skolen ) om PSU er feil. Jeg får beskjed om og sitte ned og følge med og da regner jeg med at det som blir sakt av lærere på skolen er relevant og riktig innenfor de temane som vi har om.

Lenke til kommentar

TS: Silver Power er vel ikke kjent for å være det mest brukte merket, men har bygd flere pcer med disse i forskjellige effektklasser, og de virker veldig greie og stillegående. Komplett bruker jo disse i alle sine pc'er som de bygger for kunder, og de tør jo å gi 3 års garanti på maskinen. Det var vel verre før, når de brukte Hiper PSU's.

Eriksendrul: Men det er jo lov å tenke litt sjøl da. Når en PSU er merket med 750W, er det alt den skal klare å gi totalt sett. De regner ut effekt etter hvor mange Ampere de kan trekke ut av de forskjellige voltrailene, legger dette sammen og setter hvilken Watt en PSU kan levere stabilt uten problemer.

Endret av traskas waits for alice
Lenke til kommentar

TS: Silver Power er vel ikke kjent for å være det mest brukte merket, men har bygd flere pcer med disse i forskjellige effektklasser, og de virker veldig greie og stillegående. Komplett bruker jo disse i alle sine pc'er som de bygger for kunder, og de tør jo å gi 3 års garanti på maskinen. Det var vel verre før, når de brukte Hiper PSU's.

Eriksendrul: Men det er jo lov å tenke litt sjøl da. Når en PSU er merket med 750W, er det alt den skal klare å gi totalt sett. De regner ut effekt etter hvor mange Ampere de kan trekke ut av de forskjellige voltrailene, legger dette sammen og setter hvilken Watt en PSU kan levere stabilt uten problemer.

Les det som står over det du nettop skrev , igjen Beklager for at jeg har en inkompetent lærer

Lenke til kommentar

Leste du det jeg skrev? Det er lov å tenke sjøl. Eller er det sånn at elevene i dagens skole får beskjed om å koble ut hjernen, lagre info og aldri, ALDRI motsi en lærer?

De regner ut effekt etter hvor mange Ampere de kan trekke ut av de forskjellige voltrailene, legger dette sammen og setter hvilken Watt en PSU kan levere stabilt uten problemer.

har aldri hørt om dette før og vi hadde ( trudde jeg ) ganske mye om hardware spesielt da PSU og CPU,

Jeg hadde ingen kunskap om dette før jeg begynte og lære om det , så alt min lærer fortalte meg virket riktig, Og uten noen kunskap om PSU,CPU på forhånd av dette temaet så er det vanskelig og

tenke litt sjøl da
, Hvis du ikke har peiling på en ting og du får høre fra noen at noe er rikitg ( i dette tilfelle en lærer ) så regner du med at det er sånn det skal være ? Nei vi motsier våre lærere og halvparten av skolen går ut på og tenke selv , vi løser dataproblemer han ikke skjønner og omvendt, Men ikke i dette tilfelle beklagligvis

@arni90 sidene var lærerike og jeg kan ha bruk for dem senere , Takk :)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Kontakt Rælingen VGS Spør etter kontaktlærer på IKT VG2, Det er han som har lært meg den bulshitten som sto der , Jeg retta mine inlegg nå. Jeg kan desverre ikke noe for at min kunskap ( som jeg har lært på skolen ) om PSU er feil. Jeg får beskjed om og sitte ned og følge med og da regner jeg med at det som blir sakt av lærere på skolen er relevant og riktig innenfor de temane som vi har om.

Istedet for å skylde på andre bør du heller ta dette til etterretning og vurdere påstandene til læreren din, han kan også ta feil. Det er en veldig dårlig unnskyldning å komme til en kunde og svi maskinvare for 13 000 kr med en dårlig strømforsyning og så unnskylde deg med at "læreren min på videregående sa dette gikk fint," for det er din feil at du var såpass uheldig (dessverre.)

Lenke til kommentar

Istedet for å skylde på andre bør du heller ta dette til etterretning og vurdere påstandene til læreren din, han kan også ta feil. Det er en veldig dårlig unnskyldning å komme til en kunde og svi maskinvare for 13 000 kr med en dårlig strømforsyning og så unnskylde deg med at "læreren min på videregående sa dette gikk fint," for det er din feil at du var såpass uheldig (dessverre.)

javell, Jeg ville forklare deg at den bulshitten ( i følge deg ) var det jeg hadde lært. Jeg trudde jeg kunne noe om temaet men det kunne jeg da altsp ikke , Når en fagman forteller deg noe om et produkt han har jobbet med i mange år ikke stemmer så beklager jeg igjen for at jeg stoler på dette. Han har jobbet med ikt i mange mange år før han tok stilling som lærer. Og vi "vurderer" ikke påstander og informasjon læreren kommer med hele tiden , Noe virker rart men dette for meg som i utgangspunktet ikke har noen informasjon eller kunskap om psu riktig . nei selvfølgelig kan jeg ikke skylde på andre hvis jeg gjør en feil. Men jeg vet selv "handlet" i den troen med at det jeg har lært er riktig , Elever på VGS dobbeltsjekker ikke alt det lærerne sier, hadde ikke poenge med lærer forsvunnet litt da ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...