Gå til innhold

Razer kan ikke lage mus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At pekeren beveger seg når du løfter musa opp, mener du da at du fysisk løfter musa opp fra bordplata, opp i lufta? Har selv en Razer deathadder, men uavhengig av hvilken mus jeg bruker klarer jeg ikke å løfte den rett opp i lufta utenat den beveger seg i det horisontale planet som gjør at pekeren beveger seg alle mulige veier..

Edit: Var vel det at når du løfter opp musa beveger pekeren seg konstant oppover, isåfall kan du vel bare se bort fra dette innlegget :p

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Vis jeg ikke har plass på musematta og må derfor løfte musa til en annen posisjon, så beveger pekeren seg nedover mot høyre hjørne. Det er altså snakk om 2-3 cm jeg løfter den fysisk opp ja. Alle Razer musene jeg har gjør det, og lurer derfor på om det bare er mine som er "fucka"?

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Nei er ikke det. Kan jo holde musa helt stille og løfte den opp flere ganger og til slutt vil pekeren være i høyre hjørne av skjermen...

Det gjelder med alle Razer musene jeg har

Litt funny om alle Razer musene jeg har er defekt liksom :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Nei er ikke det. Kan jo holde musa helt stille og løfte den opp flere ganger og til slutt vil pekeren være i høyre hjørne av skjermen...

Det gjelder med alle Razer musene jeg har

Litt funny om alle Razer musene jeg har er defekt liksom :p

Det er nettopp fordi de har ekstrem presisjon.. De er ekstremt følsomme. Du skal liksom ikke løfte på musen i det hele tatt. Dersom du må løfte mye på musen så anbefaler jeg at du øker mus-sensitiviteten.

Lenke til kommentar

Dette er et vanlig fenomen med Philips "Twin-eye" sensorer såvidt jeg vet.

Razer er kongen av juggel. Høy sensitivitet er ekstremt oppskrytt.

EDIT:

Det finnes ingen korrekt eller ukorrekt måte å bruke en mus på. Mange spillere som løfter på musa når de spiller, meg inkludert. Om ikke alle mus egner seg til dette er ikke det ensbetynde med at man ikke skal løfte på musa mens man spiller.

EDIT2:

Til referanse bruker jeg en Xai på 450 cpi vanligvis, og opp til 600 cpi når jeg kjører Shotgun eller lignende upresise våpen.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som blant annet har ført til at Razor har blitt populært er kanskje den ekstremt lave responstiden med deres beste muser?

Lenke til kommentar

Det som blant annet har ført til at Razor har blitt populært er kanskje den ekstremt lave responstiden med deres beste muser?

Responstid på musene deres?

Snakker du om USB polling rate? Dette er lett å justere i Windows og har ikke en fjert å gjøre med Razer. Ingen mus har inputlag nei.

Lenke til kommentar

Snakker du om USB polling rate? Dette er lett å justere i Windows og har ikke en fjert å gjøre med Razer. Ingen mus har inputlag nei.

Ja, det er snakk om en polling rate på 1000MHz for Razer imperator.

Lenke til kommentar

1000 Megahertz?

Tror de fleste datamaskiner hadde blitt rimelig svidd med en så høy polling rate. Maksimal pollingrate mener jeg å huske er 1000Hz, altså 1ms. Dette kjøres såvidt jeg vet som standard med alle gamingmus.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

1000 Megahertz?

Tror de fleste datamaskiner hadde blitt rimelig svidd med en så høy polling rate. Maksimal pollingrate mener jeg å huske er 1000Hz, altså 1ms. Dette kjøres såvidt jeg vet som standard med alle gamingmus.

Tror den siste z'en var en dårlig vane.. :)

1000hz er for de beste gamingmusene. 500hz er standard og 250 er for de billige hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Har det noe særlig å si? Så lenge polling rate er mer enn dobbelt så høyt som framerate er det ett fett.

Syns det er mer overraskende at du mener det er feil å løfte på musa mens man spiller, folk er forskjellige og har forskjellige bruksmønstre, veldig mange som løfter på musa.

Tipset ditt om å øke sensitiviteten er også rimelig dumt, da dette vil gjøre deg mindre nøyaktig. Da er det bedre å skaffe seg en større musematte eller godta at man må flytte på musa.

Lenke til kommentar

Har det noe særlig å si? Så lenge polling rate er mer enn dobbelt så høyt som framerate er det ett fett.

Syns det er mer overraskende at du mener det er feil å løfte på musa mens man spiller, folk er forskjellige og har forskjellige bruksmønstre, veldig mange som løfter på musa.

Tipset ditt om å øke sensitiviteten er også rimelig dumt, da dette vil gjøre deg mindre nøyaktig. Da er det bedre å skaffe seg en større musematte eller godta at man må flytte på musa.

Dersom man skal ha god aim så burde man kunne bruke placement som da omhandler det faktum at man skal bevege karakteren mer enn bare musen. For eksempel så sikter man mot fienden men beveger seg fra høyre til venstre for å 'place' aimet. Det er ekstremt enkelt å få headshots på denne måten, spesielt med sniper. Derfor så løfter jeg veldig lite på musen.. Men alle kan selvfølgelig gjøre hva de selv ønsker.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Razer er nok for det meste populære på grunn av premium-følelsen (altså ta 3-4 ganger for mye betalt) og markedsføringen. Samtidig så lager de alltid fine og lette å bruke utilities som så lenge du ikke prøver å gå utenfor dems grenser funker problemfritt. Veldig likt som Apple. Dessverre er dems grenser veldig stramme. Med måten laseren de bruker funker så vil ujevnt lyst virke som den blir flyttet på seg mest sannsynlig. Om du vil bruke den musen må du rett og slett vende deg til små bevegelser.

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...