Mr. President™ Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Ble nettopp oppringt av noen som hevdet at de var fra Microsoft og at jeg hadde et virus som når som helst kunne gjøre kål på laptopen min og at de ville hjelpe. Forstod da med engang hva dette dreide seg om men jeg lot dem veilede meg imens jeg latet som om jeg ikke forstod en shit av hvordan man bruker en datamaskin. Når jeg "endelig" klarte å "finne" Windows-knappen og R og fikk skrevet inn EventVwr så fikk jeg nesten lyst til å bryte ut i latter og fortelle dem at intelligensen min var noen hakk høyere enn det de trodde men jeg ville ikke ta fra dem stoltheten sin Haha. Noen andre her som har blitt oppringt av disse svindlerne? Hva skjedde? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Er visst ganske populært nå for tiden. Leste en artikkel om det, men jeg husker ikke hvor. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Jepp, lest mye om den "scammen". Stakkars folk som går på.. Edit: Har du skrevet noe sted at du har en Laptop og via der du har skrevet det kan man lett finne nummeret ditt? Endret 11. mai 2012 av SLi Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) De har ringt til meg mange ganger. Jeg løste det på denne måten: Jeg forstod jo selvsagt at dette var tull. Men da bestemte jeg meg for å sløse med tiden deres. Latet som om jeg var en gammel og senil mann. Fyren som ringte hadde indisk aksent. "Hello, I am calling from Microsoft Technical Department, how are you Sir?" Very bad... Oh I am very sorry to hear that. Why? My dog and my family got killed... Oh I am very sorry, how did it happen? They *hikst* got run over by a tractor...... Da begynte han å komme med kondolering, før han begynte å komme til problemet med at PC-en min var infisert av virus. Da var det på tide å leke inkompetent. Jeg sa at det var sønnen min som hjalp meg med dataen, men nå som han var død så visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre. Snill som svindleren var, så tilbydde han seg å hjelpe meg. Da hadde jeg vel allerede brukt 5 minutter av tiden hans. "Could you please turn on your laptop?" I... I don't know how to do that. Wait a second, I have to open it up" *Banke telefonen lett i bordet, lage mye støy.* "It's opened" "Okey, can you press the power key" "P-O-W-E-R Spacebar - K-E-Y" *jeg trykker liksom på tastaturet*. It won't start up! "Nononono, if you look closely over your keyboard - your power key should be there" "but....but..... it's not there....." "Just look" "I'm giving up... You know, my son was such a lovely boy.. *avbrutt* "Have you turned on your *Jeg avbryter igjen* "He was such a lovely boy, helped me with my computer... All until he got run over by a tractor with the rest of my family. I don't want to talk anymore... *her er jeg ganske sutrete og lei meg i stemmen*, og legger på. Det var vel dagens gode gjerning å sløse bort ca 20 minutter av tiden hans. Dette var vel egentlig bare et lite utdrag. :---) Drog samme regla da han ringte tilbake dagen etterpå. Dette har de gjort lenge. Bare se dette søket: https://www.google.n...gt+av+microsoft Jeg har en sterk følelse av at de har telefonlister. En slektning med samme etternavn som oss ble ringt rett etter at de hadde ringt oss. Altså alfabetisk rekkefølge.. Endret 11. mai 2012 av Quote 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Jepp, lest mye om den "scammen". Stakkars folk som går på.. Edit: Har du skrevet noe sted at du har en Laptop og via der du har skrevet det kan man lett finne nummeret ditt? Nope, de ringer vel bare tilfeldige folk fra 1881.no (neida ) De har ringt til meg mange ganger. Jeg løste det på denne måten: Jeg forstod jo selvsagt at dette var tull. Men da bestemte jeg meg for å sløse med tiden deres. Latet som om jeg var en gammel og senil mann. Fyren som ringte hadde indisk aksent. "Hello, I am calling from Microsoft Technical Department, how are you Sir?" Very bad... Oh I am very sorry to hear that. Why? My dog and my family got killed... Oh I am very sorry, how did it happen? They *hikst* got run over by a tractor...... Da begynte han å komme med kondolering, før han begynte å komme til problemet med at PC-en min var infisert av virus. Da var det på tide å leke inkompetent. Jeg sa at det var sønnen min som hjalp meg med dataen, men nå som han var død så visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre. Snill som svindleren var, så tilbydde han seg å hjelpe meg. Da hadde jeg vel allerede brukt 5 minutter av tiden hans. "Could you please turn on your laptop?" I... I don't know how to do that. Wait a second, I have to open it up" *Banke telefonen lett i bordet, lage mye støy.* "It's opened" "Okey, can you press the power key" "P-O-W-E-R Spacebar - K-E-Y" *jeg trykker liksom på tastaturet*. It won't start up! "Nononono, if you look closely over your keyboard - your power key should be there" "but....but..... it's not there....." "Just look" "I'm giving up... You know, my son was such a lovely boy.. *avbrutt* "Have you turned on your *Jeg avbryter igjen* "He was such a lovely boy, helped me with my computer... All until he got run over by a tractor with the rest of my family. I don't want to talk anymore... *her er jeg ganske sutrete og lei meg i stemmen*, og legger på. Det var vel dagens gode gjerning å sløse bort ca 20 minutter av tiden hans. Dette var vel egentlig bare et lite utdrag. :---) Drog samme regla da han ringte tilbake dagen etterpå. Dette har de gjort lenge. Bare se dette søket: https://www.google.n...gt+av+microsoft Jeg har en sterk følelse av at de har telefonlister. En slektning med samme etternavn som oss ble ringt rett etter at de hadde ringt oss. Altså alfabetisk rekkefølge.. Leste artikkelen på DinSide for en stund siden Morsom histore forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå