Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 690

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jo slik at når folk setter i sammen ein ny pc så er 1000kr spart er 1000kr spart eller brukt på ein annen komponent.

Du kjøper ikkje det dyreste referanse kortet på grunn av kulest klistremerke.

Folk er ofte opptatt av kva dei får i forhold til det dei betaler.

Lenke til kommentar

Det jo slik at når folk setter i sammen ein ny pc så er 1000kr spart er 1000kr spart eller brukt på ein annen komponent.

Du kjøper ikkje det dyreste referanse kortet på grunn av kulest klistremerke.

Folk er ofte opptatt av kva dei får i forhold til det dei betaler.

For en overklokker er billigst mulig hardware omgjort til høy ytelse klokket, det morsomme. Det var ihvertfall slik før i tida :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det jo slik at når folk setter i sammen ein ny pc så er 1000kr spart er 1000kr spart eller brukt på ein annen komponent.Du kjøper ikkje det dyreste referanse kortet på grunn av kulest klistremerke.Folk er ofte opptatt av kva dei får i forhold til det dei betaler.
For en overklokker er billigst mulig hardware omgjort til høy ytelse klokket, det morsomme. Det var ihvertfall slik før i tida :)

Stemmer det. Frister litt og gå for 670 SLI, hadde 8800gt i SLi i 2007.

Lenke til kommentar

Hmm, ATI 6990 koster under 5000 kr, og denne koster nesten 8000 kr, og de yter ikke så langt fra hverandre..

Kortene er milevis fra hverandre i følge tester som har målt jevnhet i bildeflyten. SLI virker tilfredsstillende på GTX 690 pga lite stuttering, høy ytelse og lav effektbruk.

"Milevis unna" litt av en overdrivelse :) Om kortet klarer 60 fps i dagens spilll , trenger man virkelig ikke noe mer... Men for folk som spiller med flere skjermer i høye oppløsninger osv vil det være nødvendig med et slikt kort. Har self et 570 GTX kort, og sliter ikke med for lav FPS

Ett mer "praktisk" bruksområde ut over spilling for slike kort er jo en del applikasjoner som kan dra nytte av all den gpu kraft som finnes, eksempelvis Adobe CS6 pakka eller Davinci resolve. Er jo mulig å bygge seg en superdatamaskin for "desktopen" med slike kort....uten å sette egen eller bedriftens økonomi på hold :)

Lenke til kommentar
Om ikke prisen var så overdreven

Jeg skal gi deg en loddebolt og 7 milliarder transistorer, så skal du for under 8000kr lodde dette til et skjermkort som yter like bra.

Klarer du det kan du prute på prisen synes jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg skal gi deg en loddebolt og 7 milliarder transistorer, så skal du for under 8000kr lodde dette til et skjermkort som yter like bra.Klarer du det kan du prute på prisen synes jeg.

Han snakker nok ikke om at skjermkortet er verdt det, men om det ER verdt å bruke så mye penger på noe som gir deg litt mer fps enn f.eks 680.

Lenke til kommentar

Man kjøper den ikke pga FPS, man kjøper den for å si at man har den / klappe den/ ta bilder av den / se på den.

Ingen har behov for den, den er laget for de som bare vil ha den.

Samme som sportsbiler egentlig.

Lenke til kommentar

lavere støy nivå en 6970, ikke værst!

Ikke verst?? 6970 med stock-kjøler er et fly under load.

bedre enn ett 1 kjerne kort? ja jeg vil si det ikke er værst. Synes ikke mitt 6970 bråker så allverdens. I allefall ikke sammenlignet med mitt gamle 4870x2...

Lenke til kommentar

Jeg skal gi deg en loddebolt og 7 milliarder transistorer, så skal du for under 8000kr lodde dette til et skjermkort som yter like bra.

Klarer du det kan du prute på prisen synes jeg.

Gud bedre.... For disse kortene er da laget for hånd, av en nesten utdødd rase gnomer med haukeblikk og perfekt håndtering av pinsett for så å bli transportert av hei hong munkene på eselrygg over uralfjellene? Har du aldri undret deg over underet av fallende priser to-tre måneder etter at kortet er lansert? Og tro meg at nvidia fortsatt går i pluss da...

• Liker 3
Lenke til kommentar

De som vil ha den bryr seg ikke om prisen, men vil ha den pga det er et 690.

Det blir det samma som å ikke kjøpe ferrari pga nissanen jeg har klarer uansett fartgrensene i norge.

Noen vil ha ferrari uansett.

Du kan bygge en pc idag med Quad-sli 690 , 256GB SSD i raid 0 og 3TB i SSD-lagring , nyeste brikkesett med en kraftig 6core, vannkjøling og 32GB ram for under halve prisen av hva vi betalte for en ræva spillpc i 2008 med snurredisk og kanskje ikke DDR3. Jeg og alle kompisene mine betalte 35-45000 og vi skulle spille wow.

Da het alle forumpostene, hjelp jeg skal ha ny spillpc for 15-20K

Så sa vi lol

Nå heter alle postene, jeg skal ha ny spill på for maks 6K

Så hjelper vi med hundre forslag.

Det har aldri vært så bra som nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...