Blørforden Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Morn! Jeg er en Gutt på 15 år. Jeg har en del fett på magen og har faktisk ikke noe store armer i det hele tatt. Jeg er 185cm høy og veier 75 kg. Jeg veit at det er mange slike tråder fra før av, men jeg ville lage en til meg selv og få svar her. Som sagt har jeg en del fett på magen, og ikke noe store armer i det hele tatt. Og da skjønner dere sikkert at det er det jeg vil oppnå - altså store armer og en fin sixpack samtidig. Jeg vil helst gjøre begge deler samtidig, går det ann? Få store muskler samtidig som ejg får sixpack? Kan dere fortelle meg alt det jeg trenger og vite, og det jeg må gjøre for og oppnå det. Alt fra proteinpuler til treninga jeg må gjøre. Kan dere også si noe om hva som er bra og spise før og etter treninga? Gjerne sett opp en plan! Og eventuelt hvor lang tid vil det da med 5 økter i uka der jeg sliter meg helt ut? Lenke til kommentar
Blørforden Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Og btw, jeg er ikke noe tynn, har mye fett på magen og rundt omkring. Vill ha en lignende kropp som dette, usanett hva det koster: http://www.google.no/imgres?um=1&hl=no&sa=N&biw=1216&bih=938&tbm=isch&tbnid=FWrQn30NHcukMM:&imgrefurl=http://collegecandy.com/tag/joe-six-pack/&docid=ibxEE9Twwf_ZoM&imgurl=http://collegecandy.files.wordpress.com/2008/10/02/guys-beach-body-six-pack-400a050307.jpg&w=400&h=400&ei=JR2tT6uBJ82B4ASA4PnEDA&zoom=1&iact=hc&vpx=129&vpy=228&dur=286&hovh=225&hovw=225&tx=76&ty=169&sig=110453045279036515570&page=1&tbnh=166&tbnw=166&start=0&ndsp=26&ved=1t:429,r:7,s:0,i:87 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Og eventuelt hvor lang tid vil det da med 5 økter i uka der jeg sliter meg helt ut? Lenge om du ikke fokuserer på kosthold. Det er nok mulig å få store armer samt miste fett, men det veldig vanskelig. Spis skikkelig (proteiner, sunt fett, osv) - å husk å få nok hvile. Fokuser på baseøvelser så skal du se at det gir resultater etter hvert. Men det er ingen mirakelkur (om en ser vekk fra steroider) - og det vil ta tid. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Har du trent med vekter før? Har du medlemskap på et treningssenter? Hvis ikke på #1, få en trener på gymmen til å vise deg baseøvelser og sette opp et newbie program. Det følger du i 4 uker. Fullkroppsprogram 3 ganger i uka er å anbefale kombinert med 2-3 økter med kardio(intervalltrening). Kom så tilbake om 4 uker så kan du få satt opp program da. 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Og btw, jeg er ikke noe tynn, har mye fett på magen og rundt omkring. Vill ha en lignende kropp som dette, usanett hva det koster: http://www.google.no...29,r:7,s:0,i:87 Da regner jeg med du har masse penger og tid? Drit i å prøve å slanke deg. Du er ikke tjukk. Du skal spise nok, trene hardt (3 ganger i uka eller annenhver dag), og hele kroppen. Fokuset skal ligge på øvelser som knebøy, markløft, benkpress, overhead press, pullups etc. Du kan godt trene litt armer f.eks, men du skal aldri ofre baseøvelsene til fordel for småøvelser. 1) Kom deg på et treningssenter 2) Tren 3) SPIS! 4) Sov Gjenta punkt 2-4 i all overskuelig fremtid. PROFIT! Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Og btw, jeg er ikke noe tynn, har mye fett på magen og rundt omkring. Vill ha en lignende kropp som dette, usanett hva det koster: http://www.google.no...29,r:7,s:0,i:87 Da regner jeg med du har masse penger og tid? Drit i å prøve å slanke deg. Du er ikke tjukk. Du skal spise nok, trene hardt (3 ganger i uka eller annenhver dag), og hele kroppen. Fokuset skal ligge på øvelser som knebøy, markløft, benkpress, overhead press, pullups etc. Du kan godt trene litt armer f.eks, men du skal aldri ofre baseøvelsene til fordel for småøvelser. 1) Kom deg på et treningssenter 2) Tren 3) SPIS! 4) Sov Gjenta punkt 2-4 i all overskuelig fremtid. PROFIT! Hvorfor det? Han ønsker å få større armer, da burde han fokusere på isolasjonsøvelser og volum. Ser ut som at du tar utgangspunkt i SL 5x5, er bra program det. Men det er relativ styrke og ikke volum. Edit: Uansett så er du ikke feit, tvert om. Faktisk så må du mest sannsynlig legge på deg litt for å kunne bygge muskler, for å så gå ned i fett. Bare spis mye og mange proteiner og langvarige karbohydrater, samt tren ofte. Hvis du gjør det så vil musklene dine bli større over tid Endret 11. mai 2012 av ThaHoward Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Tar vel ikke utgangspunkt i noe spesifikt program. Poenget er flerleddsøvelser som aktiverer store deler av kroppen. Det er ikke slik at mangel på fokus på isolasjon ikke medfører vekst. Armene vil bli større av å kjøre baseøvelser. Lenke til kommentar
Blørforden Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Takk for svar alle sammen: Ok slik jeg forsto det så må jeg først legge på meg og trene styrke 4 ganger i uka. Altså jeg har løfta benk en gang og maksa 60, det er ikke noe jeg har trent for men bare født med det. Men når det gjelder og legge på meg, jeg veier nå 75, hvor mye burde jeg legge på meg? OG vil det da si at jeg kan spise alt mulig dritt? Macern, godteri osv? Eller skal jeg legge på meg ved og spise sunt? OG når jeg holder på å bygge muskler? Skal jeg da ikke legge inn noe kardio trening som helst? __________ LA oss nå si 5 mnd etter jeg har gjort det over, legget på meg og trent styrke 4 ganger i uka, og jeg har fått store armer osv. Skal jeg da løpe av meg fettet ved løping? Mister jeg ikke noe muskelmasse da? Takk for svar!! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Du trengeri kke nødvendigvis legge på deg, men du bør ikke gå i underskudd. Legg til rette for å øke muskelmassen, det vil visuelt sett forbedre utseende på kroppen ganske mye. Kardio kan du godt legge inn, men ta høyde for det i forhold til matinntak, og tren det to ganger i uken omtrent, men helst ikke på dagene du trener styrke. Gå for å få i deg 150-200g protein per dag i hvert fall, og få i deg vitaminer og mineraler, samt omega3. Lenke til kommentar
Blørforden Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Du trengeri kke nødvendigvis legge på deg, men du bør ikke gå i underskudd. Legg til rette for å øke muskelmassen, det vil visuelt sett forbedre utseende på kroppen ganske mye. Kardio kan du godt legge inn, men ta høyde for det i forhold til matinntak, og tren det to ganger i uken omtrent, men helst ikke på dagene du trener styrke. Gå for å få i deg 150-200g protein per dag i hvert fall, og få i deg vitaminer og mineraler, samt omega3. Aha, godt å høre at jeg ikke trenger og legge på meg. Så altså dette skal til for og få de store armene jeg ønsker meg: Trene styrke 4 ganger i uka (Hele kroppen) Og gå i et lite overskudd av kalorier - og få i meg vitaminer og mineraler/proteiner (Proteinshake) ? - og noen ganger kardio? Men det viktigste spørsmålet - Etter en god stund når jeg har oppnådd de store armene og skal få bort fettet for å få sixpacken - mister jeg ikke da muskelmasse ved å bare løpe? Virker utrolig dum pga jeg spør så mye spm nå, men jeg er nødt til det Endret 11. mai 2012 av Blørforden Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Låner denne tråden litt jeg (til fordel for trådstarter); Noen eksempler på langvarige karbohydrater? Skal man spise protein rett etter trening, til og med om man bor ca. 10 minutter fra treningsenteret. Kunne ikke det bare vært bedre å ta et egg? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Du trengeri kke nødvendigvis legge på deg, men du bør ikke gå i underskudd. Legg til rette for å øke muskelmassen, det vil visuelt sett forbedre utseende på kroppen ganske mye. Kardio kan du godt legge inn, men ta høyde for det i forhold til matinntak, og tren det to ganger i uken omtrent, men helst ikke på dagene du trener styrke. Gå for å få i deg 150-200g protein per dag i hvert fall, og få i deg vitaminer og mineraler, samt omega3. Aha, godt å høre at jeg ikke trenger og legge på meg. Så altså dette skal til for og få de store armene jeg ønsker meg: Trene styrke 4 ganger i uka (Hele kroppen) Og gå i et lite overskudd av kalorier - og få i meg vitaminer og mineraler/proteiner (Proteinshake) ? - og noen ganger kardio? Men det viktigste spørsmålet - Etter en god stund når jeg har oppnådd de store armene og skal få bort fettet for å få sixpacken - mister jeg ikke da muskelmasse ved å bare løpe? Virker utrolig dum pga jeg spør så mye spm nå, men jeg er nødt til det Du bør forsøke å få i deg mesteparten av proteinene gjennom mat, rett og slett på grunn av alt det andre som også er i maten du spiser. Men utover et normalt kosthold kan du spe på med en shake eller to. Om/når du oppnår de store armene, så kan du heller komme tilbake og stille spørsmålet. Det tar noen år Lenke til kommentar
Blørforden Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Du trengeri kke nødvendigvis legge på deg, men du bør ikke gå i underskudd. Legg til rette for å øke muskelmassen, det vil visuelt sett forbedre utseende på kroppen ganske mye. Kardio kan du godt legge inn, men ta høyde for det i forhold til matinntak, og tren det to ganger i uken omtrent, men helst ikke på dagene du trener styrke. Gå for å få i deg 150-200g protein per dag i hvert fall, og få i deg vitaminer og mineraler, samt omega3. Aha, godt å høre at jeg ikke trenger og legge på meg. Så altså dette skal til for og få de store armene jeg ønsker meg: Trene styrke 4 ganger i uka (Hele kroppen) Og gå i et lite overskudd av kalorier - og få i meg vitaminer og mineraler/proteiner (Proteinshake) ? - og noen ganger kardio? Men det viktigste spørsmålet - Etter en god stund når jeg har oppnådd de store armene og skal få bort fettet for å få sixpacken - mister jeg ikke da muskelmasse ved å bare løpe? Virker utrolig dum pga jeg spør så mye spm nå, men jeg er nødt til det Du bør forsøke å få i deg mesteparten av proteinene gjennom mat, rett og slett på grunn av alt det andre som også er i maten du spiser. Men utover et normalt kosthold kan du spe på med en shake eller to. Om/når du oppnår de store armene, så kan du heller komme tilbake og stille spørsmålet. Det tar noen år FAEN noen år? hhaha, jaja da er det bare å starte da. Men er du serriøs? ER det virkelig ikke mulig og oppnå store armer på 1år? Der knuste du målet mitt.. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Større armer, jo. Store armer? Tja. Hva er omkretsen din nå og hva er målet? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Det er jo så klart individuelt hva man får til, men det er ikke gjort på 1-2-3, nei. Antar at du ikke ligger på nærmere 40cm allerede? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Fredrik: Du er vel ikke moderator på et annet forum vel ? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Fredrik: Du er vel ikke moderator på et annet forum vel ? Jo, det er nok meg Lenke til kommentar
Blørforden Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Større armer, jo. Store armer? Tja. Hva er omkretsen din nå og hva er målet? http://www.google.no...SQ2PyqDA&zoom=1 FAnt et ganske så perfekt bilde i en post her på forumet - målet er like store armer som han her på bilde: Når det gjelder meg selv så har jeg ikke Tynne armer men heller ikke store. Noe midt imellom. Så vill du si at det er umulig for meg og nå like store armer som han her på 1 år? HVis jeg presser meg hver trening - får i meg nok mineraler proteiner vitaminer osv osv., Endret 11. mai 2012 av Blørforden Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Han fyren der fikk jo så store armer på under et år, så det er jo mulig. Du kan jo søke opp Taylor Lautner training regime eller noe lignende. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Større armer, jo. Store armer? Tja. Hva er omkretsen din nå og hva er målet? http://www.google.no...SQ2PyqDA&zoom=1 FAnt et ganske så perfekt bilde i en post her på forumet - målet er like store armer som han her på bilde: Når det gjelder meg selv så har jeg ikke Tynne armer men heller ikke store. Noe midt imellom. Så vill du si at det er umulig for meg og nå like store armer som han her på 1 år? HVis jeg presser meg hver trening - får i meg nok mineraler proteiner vitaminer osv osv., Kan jeg spørre hvorfor du skal rushe så SYKT, ting tar tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå