Gå til innhold

Twinmos DDR minne

MrG

Anbefalte innlegg

Jeg er iferd med å oppgradere pc'en min..

Valget har falt på Asus PCP800 og P4 2,4C

Men når det gjelder minne er jeg veldig usikker...ønsker og overklokke denne til 3ghz.

Hva er forskjellen på Twinmos med og uten winbound, og hva er twister??

Tar alle hint tips og innspill imot med stor takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er iferd med å oppgradere pc'en min..

Valget har falt på Asus PCP800 og P4 2,4C

Men når det gjelder minne er jeg veldig usikker...ønsker og overklokke denne til 3ghz.

Hva er forskjellen på Twinmos med og uten winbound, og hva er twister??

Tar alle hint tips og innspill imot med stor takk!!

hvis du kjøper med winbond er det en annen type brikker på minnebrikken din. (litt bedre) twister tror jeg er med kjøleribbe.

Det går nok bra og overklokke denne til 3ghz det er vel 800mhz utgaven du skal ha

Lenke til kommentar
Det er PC800 utgaven jeg går for ja.

Hadde tenkt og kjøpe 3700 ram, men det ble så steike dyrt. Regner med at med 5/4 eller 3/2 så får likevel makset cpu'en? Eller tar jeg feil?

Du får makset den ja , men du får ikke kjørt minnet synkront (1:1)

Kan forøvrig fortelle at jeg akkurat nå tester et Asus P4P800 med en 2,6 og to 4200 brikker kjører på 540MHZ :D:D

Lenke til kommentar

Mener jeg har lest et sted at 4000 minnebrikkene har mye dårligere timings enn 3200 brikkene, og man får mer igjen ytelsemessig å kjøre med aggresive timings fremfor å skvise ut noen ekstra mhz?!?

Hva sier du til dette?

Lenke til kommentar
Det er PC800 utgaven jeg går for ja.

Hadde tenkt og kjøpe 3700 ram, men det ble så steike dyrt. Regner med at med 5/4 eller 3/2 så får likevel makset cpu'en? Eller tar jeg feil?

Hvor stiller man på dette? Noen som kan guide meg litt?

Kap 4-18 i innstruksjonsboka

Lenke til kommentar
Mener jeg har lest et sted at 4000 minnebrikkene har mye dårligere timings enn 3200 brikkene, og man får mer igjen ytelsemessig å kjøre med aggresive timings fremfor å skvise ut noen ekstra mhz?!?

Hva sier du til dette?

Dette har liten betydning på Intel sine system, amd derimot er mer avhengig av aggresive timings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...