Gå til innhold

Høyttalere til pc og musikk. Hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg har endelig tenkt å kjøpe et ordentlig anlegg, som jeg hovedsakelig kommer til å bruke til musikk. Men siden jeg for det meste hører på musikk via pc-en min, tenker at det ville ha vært lurt å bare kjøpe pc-høyttalere.

 

Tidligere hadde jeg tenkt å kjøpe et skikkelig anlegg, for cd og slikt, også bare koble det til pc-en med en minijack eller optisk kabel(om det har det), men begynner å lure på om jeg heller like gjerne kan kjøpe pc-anlegg.

1*Hva synes dere funker best?

 

Det er viktig at anlegget kan spille diverse musikk, og ikke bare en stil. Jeg hører for det meste på Rock, Metall, Progressive musikk, Blues, Funk, o.s.v.

Men kan også høre på mer pop-rettet musikk, rapp, og dubstep. Dermed så ser dere at det viktigste ikke er f.eks. en høy subwoofer...

 

Jeg er ute etter god kvalitet på musikken, i prisen omkring 2500-4000kr.

Gaming er ikke viktig ettersom jeg bruker headset i et slikt tilfelle.

Jeg vet ganske lite om anlegg, og er stort sett en "nybegynner" når det kommer til dette.

 

2*Noen forslag?

 

Takk for hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har endelig tenkt å kjøpe et ordentlig anlegg, som jeg hovedsakelig kommer til å bruke til musikk. Men siden jeg for det meste hører på musikk via pc-en min, tenker at det ville ha vært lurt å bare kjøpe pc-høyttalere.

 

Tidligere hadde jeg tenkt å kjøpe et skikkelig anlegg, for cd og slikt, også bare koble det til pc-en med en minijack eller optisk kabel(om det har det), men begynner å lure på om jeg heller like gjerne kan kjøpe pc-anlegg.

1*Hva synes dere funker best?

 

Det er viktig at anlegget kan spille diverse musikk, og ikke bare en stil. Jeg hører for det meste på Rock, Metall, Progressive musikk, Blues, Funk, o.s.v.

Men kan også høre på mer pop-rettet musikk, rapp, og dubstep. Dermed så ser dere at det viktigste ikke er f.eks. en høy subwoofer...

 

Jeg er ute etter god kvalitet på musikken, i prisen omkring 2500-4000kr.

Gaming er ikke viktig ettersom jeg bruker headset i et slikt tilfelle.

Jeg vet ganske lite om anlegg, og er stort sett en "nybegynner" når det kommer til dette.

 

2*Noen forslag?

 

Takk for hjelp ;)

Jeg har Logitech Z-5500, og er storfornøyd :) ! Har du et godt lydkort, så får du fin lyd i forhold til pris også! Anbefaler deg å ta en titt :)

Lenke til kommentar

Ser ut som de har sluttet å selge det anlegget, finner det ikke på noen norske sider. Ellers virker det som et ganske greit anlegg, og jeg kan tenke meg at bassen er helt vill. Men gir den skikkelig god lydkvalitet, med detaljer? Lykort er noe jeg også tenker på, ja. Har du noen forslag?

Lenke til kommentar

Outch, da må jeg beklage at jeg var litt utdatert der gitt ! ser ut som at Z-906 er nye kongen!

Bassen er vell det som er mest imponerende igrunn, fyldig og fin. der kommer det jo helt an på plassering.

Jeg syns den er veldig detaljert på film, med 5.1 lyd via optik. Musikk er helt kurrant, har ingen ting å klage der heller.

Om jeg skulle byttet lydkort nå, hadde det blitt usb igjen, et som heter Sound Blaster X-Fi HD. jeg har bare laptop, derfor USB.

Å legge penger i lydkort, kan for være det du tjener mest på lydmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...