Gå til innhold

gigabyte vs asus hovedkort

Anbefalte innlegg

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

hva skal jeg kjøpe.. skla ha game pc

fordeler og ulemper.. hvilke fordeler har asus'en som ikke gigabyte har også omvendt svar!!!!

følger det med liten greie med gigabyten for å gjøre lettere det å koble til reset, start led osv?

snakker om en sånn greie man kobler reset,på/av, led i hovedkortet, og om det kommer liten greie som gjøre det lettere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for Gigabyte pga. av prisen - både Asus og Gigabyte lager stort sett bra hovedkort, men Asus blir oftere anbefalt rett og slett pga av navnet. Spiller liten rolle om det er Gigabyte, MSI eller Asus nå om dagen - pris/funksjoner er det man skal se etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Også mulig og koble en mini SSD rett på hovedkortet på gigabyte sin som du kan bruke som cache til en HDD ;)

skjer ikke.. skal bygge pc vanlig der alt skal være

Asus blir oftere anbefalt rett og slett pga av navnet.

Asus blir oftere anbefalt rett og slett pga. av funksjoner.*

olestokk

Lenke til kommentar

Asus blir oftere anbefalt rett og slett pga. av funksjoner.*

PGA av flere "tilhengere" - Asus har vært med lenge og har hatt jevnt ok kvalitet hele veien. I de siste årene har alle de tre "store" vært mer eller mindre jevnbyrdige. At noen liker et merke bedre enn andre får så være.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha valgt ASUS, og grunnen er at 3-4 defekte hovedkort jeg har vært borte i (kompiser) har vært fra Gigabyte. En tilfeldighet? Kanskje, men jeg ser ingen grunn til å ta sjansen på at det fungerer når ASUS leverer tilsvarende produkter.

-Deluze

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange hovedkort fra Gigabyte, 5-6 stk, uten at det har vært noen problemer. 3 av dem har stått på 24/7 i mange år uten problemer.

Klart, det kunne jeg helt sikkert fått til med ASUS-kort også, men jeg har ikke inntrykk av at Gigabyte har noe kvalitetsproblem.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd noen problemer med mitt heller.

Eneste jeg har å utsette er at biosen bruker et par sekunder lengre tid på å starte på mitt HK en andre HK jeg har vært borte i, dette legger til et par sekunder på oppstarten. Men selvfølgelig varierer sånt fra modell til modell.

HK`et mitt er et Gigabyte GA X58A-UD3R kjøpt i fjor sommer.

-ESS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...