ilpostino Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 vanligvis er jeg skeptisk til minenbrikker som er billige men er det noen av dere som kjenner til dette 16GB / SDHC Memory Card / Class 10-kortet fra Play.com? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Når det gjelder kvaliteten, så aner jeg ikke. Men en bit relevant info: play sender ikke elektronikk til adresser i Norge (jeg fikk i hvert fall ikke kjøpe en minnepinne sist jeg prøvde), så med mindre du har en lett tilgjengelig postadresse i f.eks. Sverige så får du ikke tak i det uansett Endret 11. mai 2012 av Sutekh Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 det rakk jeg ikke se på en gang ;P har noen slektninger som bor i England (og Sverige også forsåvidt) så den delen burde kunne finnes en løsning på. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Kortet er sikkert helt OK, hvis du ikke forventer at det yter max i forhold til spesifikasjonene. Nå er det vel ingen kort som yter i forhold til spesifikasjonene. Max Skrive hastighet for kort er alltid "Opptil", og det får du vel helst bare når du har "god medvind". I kommentarfeltet på Play er det en som har Benchmark testet kortet og det taler jo sitt språk. Om tilsvarende test på et dyrere kort hadde gitt andre forbedrede resultater er jeg skeptisk til. Når man ser på pris, oppgitt ytelse og faktisk ytelse fra forskjellige merker og forhandlere så burde man jo kalle hele "minnekort markedet" for "den store kortsvindelen". Spørsmålet er hvor mye du tjener på det ekstra arbeidet + frakt osv. fra Play i forhold til å kjøpe det i Norge. Noen eksempler; Ellos; Transcend Sdhc Card 16gb (Class 10) fra 199,- Fotoknudsen; SANDISK SANDISK SDHC ULTRA 16GB 30MB/S CLASS 10 125.- (tilbudsvare) Deal.no Transcend SDHC CARD 16GB (CLASS 10) MLC 128.- Minnekort.no; Transcend SDHC Class 10 16Gb 126.- Nå kommer frakten i tillegg. Og selv om de sender som brev så skal de gjerne ha over 50.- for porto. I det "store kortsvindel markedet" i Norge så koster Klasse 10 kort altså fra 125.- til 549.- (og det er et klasse 6 Sandisk kort). Endret 11. mai 2012 av arthon Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Anbefaler å holde deg til Sandisk og Lexar. Eneste jeg har av andre merker er Sony XQD (til D4), av den enkle grunn at ingenting annet eksisterer. Det finnes et hav av dårlige minnekort der ute, greit å slippe hodebryet og frustrasjonen for noen 100-lapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå