erikindre Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg har et lite irriterende problem i mandrake med KDE. Når jeg logger ut og velger reboot får jeg bare opp en tom liste. Altså ingen mulighet til å faktisk reboote. Eneste alternativet er å gå tilbake og velge "halt". Har forstått det sånn at dette muligens har noe med /share/config/kdmrc å gjøre, men klarer ikke å finne ut hva som er feil. Min versjon av kdmrc har et oppsett som er helt ulikt det jeg finner i en del HOWTO's på nettet. Får ikke valgt reboot her uansett hva jeg gjør. (Ikke som root heller..) Noen som har litt peil her? på forhånd _takk_ Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Ehhh... altså, var ikke HELT det jeg spurte om da. Vet at init 6 restarter, det gjør jo reboot også, men poenget var at jeg ville bruke det grafiske brukergrensesnittet.... Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Lage en snarvei med kommandoen "reboot" ? Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 nei.. jeg VIL ikke ha snarvei. JEG VIL kunne klikke på reboot ETTER at jeg har logget ut, uten å måtte logge inn igjen for å restarte. U C???? Nå tror jeg forresten at jeg fikk det til.... Lenke til kommentar
chop Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 ser liksom ikke problemet med å skrive init 6.. Lenke til kommentar
nander Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 ser liksom ikke problemet med å skrive init 6.. Er det ikke nok AT erikindre vil ha det grafisk? :wot: Jeg ser på mange tråder her i forumet at man får slike svar; sist var det WYSIWYG, hvor mange mente at alle burde lære å kode! For min del, har jeg hatt dette problemet selv, og jeg vil gjerne ha alle alternativene i grafisk grensesnitt, fordi det er andre som skal bruke systemet jeg setter opp, som også skal, på en enkel måte kunne reboote inn i Windows. Disse vil ikke måtte lære commandline for å måtte gjøre slike enkle ting! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det er derfor jeg er glad for jeg hadde shell før jeg la inn Linux på dekstopen. Da er det så greit å bare fyre opp en terminal for å få enkle ting gjort. F eks å kopiere filer går mye raskere med cp enn f eks Konqueror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå