Gå til innhold

Strøk på førerprøven - din mening?


Isiteggs

Anbefalte innlegg

Det virker på meg som du sier 'folk sier jeg er flink å kjøre, derfor er det ikke mulig at jeg dummet meg ut". Selv folk som har kjørt en stund kan komme til å beregne feil når de kjører ut i et kryss. Kan være fordi man har tankene et annet sted, er nervøs, eller noe annet. Men det at mange kan gjøre denne feilen betyr jo ikke at det er greit. Det er rett og slett veldig farlig.

Hvordan vet du at dersom denne situasjonen hadde oppstått sammen med kjørelærer eller mor og far, så hadde ikke han eller hun hylt og sagt at du kjørte uansvarlig akkurat der og da, selv om du vanligvis kjører bedre?

Det at du har fått beskjed om at du kjører på en god måte til vanlig betyr ikke at du aldri vil kunne skape en farlig situasjon. Fetteren min kjørte masse før han fikk lappen, og alle sa at han var så flink og kjørte perfekt. En uke etter at han fikk lappen forårsaket han en ulykke med personskader, og den nye bilen han hadde fått vår helt ødelagt. Alle kan gjøre feil, særlig de med lite erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til trådstarter: Kan du skissere opp hvordan krysset ser ut - inkludert vegoppmerking og skilter, samt alle detaljer rundt din og andres plassering, fart og signalering?

 

(Vi debattanter elsker å spekulere i det umulige - samt uttale oss på generelt grunnlag!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at kjørerutene er kjørt opp med en take bak.

Noen har blandet, andre har masse stoppskolt osv.

 

Ingen er random, og det finnes en skiltplan på et eget ark som viser ruten og det skal være med mange skilt. Trur ikke jeg har sett en side uten stoppskilt iallefall.

Innkjøring forbudt for bil, samtidig som sensor sier rett frem er en klassiker, da må man se at det ikke er lov og gjøre noe annet en sensor sier.

Lenke til kommentar

stopp.gif

 

Får nesten ikke en rute uten et slikt skilt i Trondheim.

Så på 20 ruter og alle hadde det.

 

 

Det her er bare et eksempeltegning, men alle rutene har eget ark med alle skiltene du kommer til å møte på.

Stopp, fletting, vikeplikt, forkjørsveg, innkjøring forbudt osv.

Det kan hende det er innkjøring forbudt rett ut av en rundkjøring 500 meter fremme, så sier sensor " kjør rett frem til jeg sier noe annet"

 

Det er for å teste om du ser det skiltet.

 

Ingen ruter er tilfeldige og alle prøver å ha med mest mulig av alt.

post-64596-0-07617300-1336864936_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

[...] Får nesten ikke en rute uten et slikt skilt i Trondheim. [..]

Høh? Eneste Stopp-skiltet jeg har (sett og) stoppet ved i Trondheim, er ved Flakk Camping. Samt mener jeg å huske et som står nedenfor Byåsen en plass.. (Mulig det er jeg som har kjørt med øynene igjensydd..)

 

[..] Det er for å teste om du ser det skiltet. [..]

De fleste ser nok skiltet, spørsmålet er om vedkommende faktisk stopper bilen helt ved stopplinjen / siden av der skiltet står.

 

EDIT: Noen steder har virkelig lite med Stopp-skilt - og man må tenke seg litt mer om, når man møter på et slikt et. I alt har jeg kanskje kjørt forbi Stopp-skilt 20 ganger, maks.

Endret av droidy
Lenke til kommentar

Som flere over her sier, du får få ut en tegning/ bedre beskrivelse av krysset og situasjonen før det går ann å hjepe deg noe særlig.

Sålenge sensor måtte bremse så han/hun oppfattet situasjonen som farlig, å derfor grepet inn noe som automatisk medfører stryk uansett hva du gjør ellers på oppkjøringen.

 

Ang stoppskilt så har jeg inntrykk av at det ikke er mange av de, vet kun om 1 rundt Hamar

Lenke til kommentar

Stopp-skiltene er relativt sjeldne, syns jeg. Det er sikkert 100 ganger så mange vikepliktskilt. Stoppskiltene er vel typisk der man svinger ut på en "hovedvei" i et uoversiktlig kryss (eller - "uoversiktlig" om man tar fartsgrensen i betraktning)?!

 

Uansett, trådstarter, fortell litt mer om krysset det skjedde i.. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...