AB82 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Noen som kan fortelle meg litt om hva som skjer ved søknad om permanent oppholdstillatelse på bakgrunn av familieinnvandring? Jeg vet det som står på UDi sine sider, men tenker mer på det rent praktiske. Blir man alltid innkalt til intervju? Hvilke spørsml blir typisk stilt? Kommer de hjem til folk? Vi burde få svar snart, så jeg er litt nysgjerrig og lurer på om ikke noe skal skje snart. Det har gått 12 mnd siden vi sendte søknaden nå og det eneste vi har fått er en ny midlertidig oppholdstillatelse. Jeg husker ikke om vi fikk en bekreftelse på at søknaden var mottatt for det er så lenge siden. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Man må søke midlertidig 3 ganger, fjerdegang får man permanent opphold. De må ik komme på kontroll, men hvis de mistenker dere,da blir d kontroll. Jeg ble ikke innkalt til intervju, de kom heller ikke på kontrollbesøk heller. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Du må også huske at selv om en person har fått permanent opphold i Norge fortsatt må til politiet annet hvert år for å "stemple". Dette gjelder fram til man eventuellt får seg norsk statsborgerskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå