Gå til innhold

Spørsmål angående eksamen (privatist)

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde muntlig norsk eksamen i går, og fikk 6.

Kjempe fornøyd

Raskt spørsmål bare

1. Erstatter den karakteren jeg fikk i går "bare" standpunkt karakteren fra vgs? Eller

2. Erstatter den karakteren jeg fikk i går standpunkt karakteren fra vgs + jeg får en eksamenskarakter i norsk muntlig?

Siste er jo helt klart mest gunstig.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En privatisteksamen erstatter både standpunktkarakter og eventuelle eksamener du hadde i faget fra før, dersom privatistkarakteren er bedre enn snittet av de to du hadde fra før.

Hvis du f.eks hadde 5 i standpunkt i norsk muntlig og fikk 6 på norsk muntlig eksamen (hvis du ble trukket ut til det da du gikk på vgs), så har du 5,5 i snitt i norsk muntlig fra før. Nå har du 6, med andre ord erstatter privatisteksamen begge de to karakterene du hadde fra før.

Du kan altså velge hvilken karakter du vil bruke når du har tatt privatisteksamener, den du hadde fra før, eller den nye du fikk som privatist. De som beregner konkurransepoengene dine velger alltid de beste karakterene du har sendt inn for beregning.

Men det blir jo bare én karakter samlet, du vil ikke få to seksere ut av én sekser :tease:

Endret av Gjest22
Lenke til kommentar

Å ja, tenkte at jeg fikk 2 karakterer, men at jeg måtte dele på en ekstra karakter å dele på

fks jeg har 119 poeng og deler på 27 karakterer

så tenkte jeg at jeg fikk 125 men måtte dele på 28, men glem, jeg som som er dum

takk for at du gjorde meg litt klarere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...