Bjarne123 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hei, jeg har netopp fått pcen min: i5 2500k, gtx 560 ti 8gb ram, gigabyte z68 Men jeg har glemt å kjøpe w7, kan jeg instalere w xp home edition istedenfor? for den har jeg fra før. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Du kan selvsagt installere XP på den pcen, men det kan være du får problemer med diverse drivere etc, som ikke er laget til XP. Men et er jo verdt å forsøke, tar ikke lange tiden med den specsen der. I tillegg får du ikke benyttet mer enn 3.5 GB av RAMen din da, siden du mest sannsynlig bare har 32bit XP versjon tilgjengelig. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Kan jo bare laste ned en versjon av windows 7, legge den inn uten lisens kode, da skal den fungere i 30 dager, og i mellomtida har du hatt tid til å kjøpe deg en ekte versjon i beste fall kan du legge inn samme versjon som du har planer om å kjøpe, og når du da får den, kan du bare taste inn koden du får sammen med plata Lenke til kommentar
Bjarne123 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Hvordan skal jeg få lasta ned w7? Skal jeg instalere w xp først, og så laste ned w7 eller? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 http://technet.microsoft.com/subscriptions/downloads/default.aspx?pv=36:350#searchTerm=&ProductFamilyId=350&Languages=en&PageSize=10&PageIndex=1&FileId=0 Der kan du laste ned et platebilde, som du kan montere i windows med alcohol 54% som er gratis. Derfra kan du kopiere hele innholdet inn på en formatert USB-minnepinne på minimum 4GB, og så installere derfra på den nye maskinen din. Du skal da laste ned den som heter Windows 7 Home Premium with Service Pack 1 (x64) - DVD Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Man må vel være logget på med en Technet konto for å få lastet ned noe derfra? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Kan bruke msn-kontoen din. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg prøvde å laste ned derifra, fikk beskjed om å logge inn med Windows Live, og ble sendt videre til ei side hvor jeg måtte registrere meg på (TechNet), og der måtte jeg ha en av disse: "Benefit Access Number, Subscriber ID, or MPN Technical Contact ID". Jeg prøvde å laste ned XP Pro med SP3.. Siden denne kunne vært greit å ha. Men til trådstarter.. Tenkte mer på ei eller annen torrent side f.eks.. Er ofte folk laster opp reine image filer rett fra microsoft f.eks.. som da bør være trygge å bruke Og så lenge du ikke bruker noe aktiverings crack eller ulovlige lisens koder, så har du jo ikke gjort noe ulovlig Og ihvertfall ikke om du kjøper en lovlig versjon, og taster inn koden fra denne i løpet av 30 dager. Ellers finnes vel også noen sider der du kan kjøpe windows digitalt, altså.. får lisens koden rett på mail, og en link til å laste ned image fila.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Å laste ned Windows er ikke vanskelig. Les her: http://www.diskusjon...post&p=19207333 Du trenger ikke å taste inn lisenskoden umiddelbart. I motsetning til tidligere Windows-utgaver kan du trykke Hopp over når den ber om koden. Den vil mase igjen, men du får bruke Windows en måned før du MÅ ha koden. Da har du god tid til å kjøpe lisens. Når du har kjøpt lisens, bare taster du koden i Windows. Du slipper å reinstallere for å legge inn koden. Endret 11. mai 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Bare husk på å laste ned riktig versjon, den versjonen du har tenkt å kjøpe. Det går ikke an å nedgradere, så laster du ned og bruker f.eks Ultimate, må du kjøpe Ultimate for å slippe å installere alt på nytt. Det er ingen problemer med å oppgradere til en høyere versjon derimot. Så laster du ned Home Premium, men kjøper deg Ultimate, er det bare å bruke AnyTime upgrade for å oppgradere til Ultimate. Tar bare noen minutter. Digital River er det 100% trygt å laste ned fra. De leverer digitale kopier av Microsoft produkter og er en samarbeidspartner med Microsoft. Bare husk at du må kjøpe en gyldig lisens for å få aktivert etter en stund (30 dager eller 120 med -rearm funksjonen). XP får du ikke lastet ned lovlig lengre, du må bruke torrent side, og da vet du jo aldri 100% hva du får med på kjøpet. Kan være mye som du ikke ønsker på pcen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Det innlegget jeg refererer til sier at der går an å laste ned Ultimate, legge det på minnepinne, og deretter slette en fil. Fila avgjør hvilken versjon av windows. Sletter du fila, vil du få spørmål om hvilken utgave du vil ha. Endret 11. mai 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Det stemmer det. Jeg mente at det er viktig å installere den versjonen man har tenkt å kjøpe. Grunnen til at man bare kan slette ei.cfg filen fra .iso filen for å kunne velge versjon, er fordi med unntak av Win7 starter, alle versjoner blir installert uansett hvilken versjon du installer. Ergo, alle versjoner bruker i prinsippet like mye plass og bruker like mye RAM. Så avgjør nøkkelen om hvilken versjon du egentlig har, og låser eventuelt opp ekstra funksjoner. Fungerer på samme måte som på spill hvor ulike koder åpner opp for ting. Derfor er det så lett å oppgradere versjon via AnyTime upgrade, siden alt den gjør er å låse opp funksjoner som allerede er installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå