Gå til innhold

[Løst] Jeg har lyst på nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å velge ut et nytt skjermkort.. jeg ønsker å kunne spille f.eks. Battlefield 3 i full oppløsning uten lagg og jeg lurer på hvilket kort jeg burde velge. jeg vi gjerne ha mest kraft for pengene

her er mine pc stats:

Kabinett: Fractal Design Define R3 Black Pearl

Strømforsyning: Corsair TX V2 650W PSU

Hovedkort: MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155

Prossesor: Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K

Ram: Kingston DDR3 HyperX 2133MHz 4GB kit på 2 brikker og Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB CL9

Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Harddisk 1: Corsair SSD Force Series? F115, 115GB

Harddisk 2: Western Digital Caviar® Blue 1TB

CD/DVD Rom: Samsung DVD±RW/Blu-Ray Reader SH-B123L

Windows 7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest kraft for pengene vil man få om man søker på bruktmarkedet. Når man får tak i alt mellom himmel og jord for under 2500 kr på bruktfronten, så bør man begynne der om man er ute etter ytelse per krone.

Ikke alle som liker å kjøpe slike ting på bruktmarkedet. For min del så forsvinner litt av gleden da :p

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Eller i mitt ståsted... Reinvestering av 4700 kroner, må bare velge en passende 680 modell, jeg antar 680'n vil ryke før 5 år slik som de fleste skjermkort jeg har hatt, så da er den gode tingen at man får tilbake samme summen og kan på ett senere tidspunkt velge en like dyr modell.

Litt kjipt for nettbutikken kanskje, men de får jo inn litt ekstra på at jeg bestiller andre ting i samme slengen.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe GTX 680, burde jeg spare opp til denne, eller kjøpe 670?

Hva er det du tror et 680 vil gi deg over et 670?

http://www.techpower...GTX_670/28.html

Å kjøpe et 7970, 7950, eller 680 når 670 er ute til den prisen og ytelsen er rett og slett idioti.

Helt enig med Arni her. Eneste er hvis du er en ekstrem overklokking hore, da velger du 680.

Er du ekstrem klokkehore velger du 7970, det kortet kan strekke seg lengst og referansedesignet er laget for å levere høyere spenning.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe GTX 680, burde jeg spare opp til denne, eller kjøpe 670?

Hva er det du tror et 680 vil gi deg over et 670?

http://www.techpower...GTX_670/28.html

Å kjøpe et 7970, 7950, eller 680 når 670 er ute til den prisen og ytelsen er rett og slett idioti.

Helt enig med Arni her. Eneste er hvis du er en ekstrem overklokking hore, da velger du 680.

Er du ekstrem klokkehore velger du 7970, det kortet kan strekke seg lengst og referansedesignet er laget for å levere høyere spenning.

Arni er klokkehore da! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...