PANSOPS Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hei, Jeg har en bærbar HP med Windows Vista som de siste månedene har begynt å bli tregere og tregere. Jeg har vært "flink" og regelmessig kjørt programmer som CCleaner, Spybot, defragmentering og registerrensing med god effekt frem til da for noen måneder siden. På et tidspunkt ble maskinen så treg at det omtrent var umulig å jobbe med den. Jeg valgte da å formatere hele maskinen og legge alt inn på nytt. Desverre løste ikke dette problemet, selv om jeg ikke har installert noen spesielle programmer i det hele tatt... Det tar for eksempel opptil flere sekunder fra jeg trykker Min datamaskin til noe kommer opp. Når jeg flytter musepekeren over Start ikonet nederst til venstre kan det ta flere sekunder før ikonet lyser opp, noe som vanligvis skal skje umiddelbart. Det kan ta vel så lenge å starte et program - på det værste opp i flere minutter! Når jeg ser på oppgavebehandling ser jeg at jeg har nærmere 90% ledige ressurser, men likevel tar det altså en evighet før noe skjer. Selv når jeg skriver dette lagger maskinen. Først når jeg er ferdig med å skrive et ord kommer dette frem på skjermen. Dette selv om jeg i øyeblikket kun kjører Internet Explorer... Hva skjer? Håper du kan hjelpe! Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 HHD du har i? Ville ha kjørt en softwaretest på den. Du kan jo se http://www.hardware.no/artikler/slik-bytter-du-ssd-og-minne/109006 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Blir maskinen veldig varm rundt ved CPU (om du vet hvor den sitter)? Opplevd maskiner som har blitt trege pga varme, til slutt har dem slått seg brått av.. Ellers kan det være som nevnt over.. et harddisk problem.. om du laster ned ultimate boot cd, så inneholder denne test programmer fra dem fleste harddisk produsenter Selv bruker jeg som regel bare den som heter Drive Fitness Test, da den kan teste alle disker Lenke til kommentar
PANSOPS Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Hmm... Takk for hjelpa, men dette hørtes avansert ut... Jeg får se om jeg klarer å forstå manualen, men står om 1.44'' floppy disk der. Ikke noe min maskin har. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Har ikke satt maskin i maks batteritid på strømmodus da? Alle maskiner blir ekstremt sluggy når man gjør dette. Passa på at alt tilsier at maskinen skal være rask? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Last ned ultimate boot cd du http://www.ultimatebootcd.com/download.html Den brenner du ut (er vel en guide for det på sida dems tror jeg) og starter opp fra denne. Da emulerer den div disketter, som da igjen inneholder programmene du trenger Det kan også kjøres fra en minnepenn.. om du har en til overs Lenke til kommentar
PANSOPS Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Ok, takk for det! Skal prøve med en minnepenn. Maskinen er konfigurert for høy ytelse mtp batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå