TheNarsissist Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Joda, våkner idag og får beskjed av mamma at hun har bestilt mobilt bredbånd large fra tele2 og skal si opp det vi har hos telenor. Dama mamma hadde snakket med sa at det ville funke helt fint med ps3. Sjekker ut vilkårene på nettet og ser noen problemer. 1. Regner med at det bare er et USB modem, hvordan i granskauen skal jeg få koblet min pc, hennes pc, iPad og ps3 til dette Samtidig? 2. Og jeg siterer "Hastigheten reduseres til 64 kb/s når månedsforbruket overstiger 4 GB." Vil de si at så fort jeg har streamet litt musikk, lasta ned noen større filer fra dropbox og noen spill fra ps store, så blir hastigheten redusert til 64kb/s? Er det i det hele tatt mulig å spille online med det? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Wow tar ca 60-70MB i timen . 4GB i mnd, da kan du iallefall ikke streame noe lenger, En mobiltelefon som bruker facebook svir av 200-300mb i mnd alene. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Hvordan er det med modem da? Står ingen ting om det. Vil det i praksis si at så fort jeg laster ned 5 filmer fra nette så blir hastigheten redusert, og hva duger 64kb/s til? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Med dette abo kan du ikke laste ned en eneste film om du ikke vil sitte 3 uker med 64kbs. Det er kilobit og ikke Byte , dvs 0.0625 MB / s Har du canal digital som TV? Isåfall kan du kjøpe minabo det for under hundrelappen i mnd og iallefall få bedre en 3g-hastighet. Endret 11. mai 2012 av War Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Har dere kobberlinje fra Telenor, og skal nå over til mobilt bredbånd? Det er som å bytte fra ubegrenset med vann i springen til å få levert 50 liter vann på flaske hver mnd. 64kb/s = gammel enkel ISDN-linje. Det holder knapt til å sjekke e-post. Har du mobiltelefon? Bruk edge og opplev hvordan 200kb/s er. Så ganger du tiden ting tar med 3, og du har din nye hverdag. 4 Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Fordømte mobilt bredbånd-selgere som lurer folk til å tro at 3G kan erstatte en fastlinje. 4GB holder vel til å lese nettaviser på to maskiner i en måned, men video- eller musikkstreaming spiser opp 4GB på noen få timer. En 3G-ruter gir flere maskiner og evt en spillkonsoll tilgang, men med mye mer forsinkelse. Forvent mye lag på onlinespilling. Forklar til ho mor at dere ikke må finne på å si opp fastlinjen før dere har prøvd mobilt bredbånd en stund. Hvis dette var telefonsalg så har dere 14 dagers angrefrist hvis det fungerer dårlig. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Takk, er andre gang dette skjer nå. Skal snakke med mamma så fort hun kommer hjem igjen, hvis hun synes 400-500kr i måneden er for mye spytter jeg gjerne inn litt selv. Moren min har lite peiling på data og er svært godtroende. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 BF3 PS3 250 kbps …………………………………………. Minimum total upstream for the host of a solid 16 player game 675 kbps …………………………………………. Maximum total upstream bandwidth use from a single peer 45 kbps …………………………………………… Maximum bandwidth sent to one client from a host 1 kbps ……………………………………………. Host upstream required to replicate one biped to one client at combat quality 10hz ………………………………………………. Minimum packet rate for solid gameplay 100ms/200ms ……………………………………. Maximum latency for close-quarters gameplay for tournament/ casual 133ms/300ms ……………………………………. Maximum latency for ranged gameplay for tournament/casual Ikke no spilling etter de 4 GB/M iallefall. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Du får registrere telefonnummeret hennes på brreg mot reklame over telefon så slipper du fjaset i fremtiden: https://w2.brreg.no/reservasjon/index.jsp 1 Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hun er ikke alene. Jeg jobbet i support for en stor teleoperatør og fikk daglige samtaler fra fortvilte kunder som hadde blitt lurt til å tro at mobil oppkobling skulle være like raskt. Og for noen var det jo like raskt, i to dager før kvota var brukt opp. Netcoms 4G er vel foreløpig den eneste luftbårne tilknytningen som kan måle seg med en god DSL-linje. Kabel og fiber er forsatt raskest. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Ja de selgerne er noen jævler. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Fort deg å spill nå da og last ned alle filmene du kommer til å trenge neste året. 3 Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Ja de selgerne er noen jævler. Selgerne har nesten like dårlig peiling som kundene i mange tilfeller, og så må support- og reklamasjonsavdelingene rydde opp etter dem. Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Kontaktet de din mor, eller kontaktet hun dem? Hvis det første: Benytt angrefristen. Hvis nr2: You`re screwed. Men litt sympati skal du få av meg. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Fort deg å spill nå da og last ned alle filmene du kommer til å trenge neste året. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Fare avviklet..... Tips til litt billigere nett enn Telenor (Tror vi betaler 499) som jeg fortsatt kan spille litt ps3 på. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Fattern betaler trehundreogetellerannet i måneden for 25/5 eller no.. Det er fra CD da Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Det kommer helt an på hvor du bor og kvaliteten på kobberkabelen inn til boligen din. Du kan også få nett via TV-kabel og fiber hvis du har tilgang til det. https://www.telenor....lefonnummer.cms Her får du sjekket maxhastighet på kobberlinja - denne hastigheten gjelder for alle leverandører av ADSL. Jeg tror Ventelo er den billigste av disse, der får du høyest tilgjengelig hastighet opp til 20 mbps for 300,- måneden. Men, bor du 5 kilometer fra nærmeste sentral og får max 1 mbps hjelper ikke det så mye. Jeg anbefaler at du ringer til en hvilken som helst leverandør, det hender kundestøtten finner ut av noe annet enn kapasitetsmålingen hos telenors nettsider. Endret 11. mai 2012 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 http://telepriser.no er en god plass å starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå