Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) 1. Erfaring Til og med mars 2002 hadde jeg et internett abonement hos Telenor. Erfargingen fra den periden var grim. Ca hver annen helg var forbindelsen nede. Den tiden ønsker jeg meg ikke tilbake til. Fra og med 2002 til i dag har jeg hatt et abonnement hos NextGentel til 398 / mnd. Det var glimrende til å begynne med, men har som også beskrevet i denne http://www.diskusjon...owtopic=1186654 tråden blitt tregere. Nå nylig ringte en telefonselger fra NextGentel og spurte om jeg ville oppgradere til et bedre abonnement som skulle koste 399 / mnd. Jeg skulle selvsagt lyttet til min sønn som aldri, utdannet jurist om vel 2 måneder som aldri svarer på slike henvendelser. Hva skjer? Jeg får aldri en regning på 399/ mnd, men i stedet sender de etter en stund en ny ruter. Og noen måneder deretter hever de nettleien til 417 / mnd med den begrunnelse at så mange rutere sendes ødelagt it retur Verre enn det jeg opplever som sagt at internett forbindelsen som slegeren lovte skulle bli bedre snarere bli mer ustabil og ikke raskere etter denne såkalte oppgraderingen. Jeg prøvde å få kontakt med NextGentel. Det er ikke lett. Først chattet jeg med kari som tydeligvis ikke likte henvendelsen min. (Jeg har en mistanke om at Kari er en bot - og det bør en profesjonell kundebehandler opplyse om). Jeg prøvde å ringe det nummeret Kari foreslo, men der kom jeg aldri lenger enn til Nr 5 i køen før jeg slengte på røret og prøvde med en ny Chat innlogget som kunde på broadpark. Omsider fikk jeg snakket med en kundebehandler som vel etter hvert forsto at han sto ovenfor en svært misfornøyd kunde. Jeg tok skjermdump av chatten og fikk avbestilt mitt abonement som går ut 30 juni. 2. Leter etter en god nok mobil eller fast bredbåndsløsning. Jeg står nå i vlaget mellom et nytt fast eller mobilt bredbånd. Den kapasiteten, fortrinnsvis til opplasting av kode jeg har hos NextGentel er kraftigere enn jeg trenger. Alt kan jo testes og kvalitetssikres "offline" på min lokale maskin før jeg laste opp kode om natten eller mens jeg gjør noe annet. Så jeg trenger ikke hyperrask forbindelse? Jfr lenken ovenfor. Så mitt sprøsmål er: Er det noen som kan anbefale et godt nok (noen ganger er det best) mobilt eller fast bredbånd som de er fornøyde med. Hva med bruk av mobilet bredbånd (på ferie) i utlandet? Jeg opplevde for eksempel at en Australiener jeg snakket med kjøpte et måneds abonnement (eget simkort til sin IPhone / IPad kombinasjon) I Thailand for internett tilkobling (dog veldig treg) til ca 100 kroner. Denne http://www.dagensit....icle1537844.ece tråden (et av de første treffene for beste mobile bredbånd er jo skrevet i 2008). Noen bedre? 3. Se også post #18 i denne http://www.diskusjon...owtopic=1428483 for ytterligere begrunnelse for at jeg ikke trenger et så kraftig bredbånd som jeg har hatt. Endret 11. mai 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå