ostenxx Skrevet 11. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Hei. Jeg har nettopp bygd meg en ny pc basert på Z77 - brikkesettet og IVY Bridge. Den består av: Corsair Obsidian 700D Corsair HX 750 watt PSU Asus P8Z77 V-Pro hk Intel i7 3770k (stock hastighet) kjølt ned med Corsair H60 Corsair Vegance 16 Gb 1600 MHz ram (kjører på 1333 MHz) DVD-brenner (S-ATA) 3x140 mm noctua, 120 mm noctua på radiator, 120 mm noctua i toppen av kabinettet. Følgende harddisker: Intel 520 120 GB SSD WD Raptor 70 gb 3 stk ordinære 7200 rpm disker Asus GTX 560 TI DirectCU II Top (den overklokkede versjonen) Følgende tilleggskort: Asus Sonar Essence STX (pci-e) Creative x-fi (pci) Som skjermkort valgte jeg et Asus GeForce GTX 560TI directcu ii top. Dette har fungert godt, men jeg sliter noe med plutselige artifacts i Company of Heroes og modden Eastern Front. Første gang skjedde dette umiddelbart etter å ha gjort noen grafikkinnstillinger i spillet. Etter å ha lagt inn siste directx - versjon har kortet fungert i lengre perioder i spillet, men hatt en runde med artifacts to ganger. Dette har skjedd etter flere timer med spilling. Stresstesting av system med prime95 samt furmark viser ikke noe unormalt. Jeg har fine temperaturer både på prosessor og skjermkort. Skjermkortet kom opp i en maks temperatur på 83 grader etter 15 min med furmark. Er det noen som har tips om hva som kan være årsaken? Endret 12. mai 2012 av ostenxx Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 VRAM på skjermkortet kan være defekt. Om du får artifakter etter fem timer eller 1 minutt er det like god grunn til å sende inn på garanti. Når Furmark kjøres vil Nvidia-driverne klokke ned kortet så du ikke klarer å steke kretskortet, sprenge spenningsreguleringen eller drepe grafikkprosessoren. Furmark er av den grunn en ubrukelig "stabilitetstest" og bør egentlig ikke brukes. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 VRAM på skjermkortet kan være defekt. Om du får artifakter etter fem timer eller 1 minutt er det like god grunn til å sende inn på garanti. Når Furmark kjøres vil Nvidia-driverne klokke ned kortet så du ikke klarer å steke kretskortet, sprenge spenningsreguleringen eller drepe grafikkprosessoren. Furmark er av den grunn en ubrukelig "stabilitetstest" og bør egentlig ikke brukes. Vel, du kan sikkert ha et poeng, men jeg sår noe tvil da dette gjelder kun dette ene spillet. Ingen andre problemer med kortet whatsoever. Ut i fra diverse forum er tydeligvis dette et problem med dette kortet. Finnes det ingen programmer som tester rammen på kortet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 OCCT Error test Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Da sender jeg kortet i retur ettersom problemet fortsatt vedvarer. Endret 12. mai 2012 av ostenxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå