morgan_kane Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Måtte betale 183 kr i forenklet fortolling, er det rett? trodde det bare var momsen jeg skulle betale... Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Måtte betale 183 kr i forenklet fortolling, er det rett? trodde det bare var momsen jeg skulle betale... Ja, Posten tar ett fortollingsgebyr. Endret 9. november 2012 av Dragonlove Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Ser ut som Farnell leverer kun varer mot faktura, og da til bedrifter. Andre steder som er billig, raske og pålitelige? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Prøver å få tak i en Raspberry, men klarer ikke å oppdrive en. Er det noe sted som ikke har veldig lange ventetid på en eller noe sted i oslo de selges? Skal bygge en inn i bilen som media spiller. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Noen som bruker sin? Jeg bestilte og puttet i en boks sammen med en adapter til microsd kort (kickstarter), men har enda ikke surret meg til å bruke den til noe annet en å samle støv Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Har brukt min til å se en del filmer og for å leke meg med litt distroer. Quake 3 er jo og utrolig morsomt. Men mye brukt har den ikke blitt. Har planer om å få satt den opp som en webcam server men ikke fått tid enda.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 webcam server? eh? Ikke bedre med et IP-kamera til det formålet? Uansett, bruker den ene min til Webserver, hovedsaklig for moroskyld. Den andre PIen har jeg ikke åpnet enda. må se om jeg kan lage et prosjekt til den snart. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Njaa, morsomt å få overvåket ting via browsern Har fått mjpg-streamer til å fungere, men ikke til å vise noe video.. Viser bare forskjellige farger men skal forskes mere Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg tenker å skaffe meg en Pi til "mediesenter" til TVen, men lurte litt på hva slags OS som er "best". Så litt på noe SD-kort på Ebay hvor det var forhåndsinstallert Openelec, og det skal vel være en veldig enkel Entertainment Center, som det står i navnet. Er dette sant eller fins det bedre? Og hvordan er det hvis jeg kjøper ett nytt kort, og skaffer OS selv? Er det bare å laste ned, og legge over på SD kortet, eller må jeg installere det på noe vis? Aldri vært borti Linux av noe slag enda, og håpet dette kunne vært porten inn. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) RaspBMC er anbefalt av mange. Les litt på siden så finner du sikkert fort ut hvordan du skal gå frem, er nok ikke så veldig vanskelig Fikk sendingsbekreftelse på 3 stk fra Farnell i dag, wee! Må dessverre vente på strømadapter fra RS. Endret 24. november 2012 av KjellV Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Prøver å få tak i en Raspberry, men klarer ikke å oppdrive en. Er det noe sted som ikke har veldig lange ventetid på en eller noe sted i oslo de selges? Skal bygge en inn i bilen som media spiller. Tviler på du får tak i de lokalt, med mindre du kjøper fra en som har til salgs på finn.no eller lignende. RS Components har ikke noe ventetid i disse dager, mens Farnell ikke lenger har forhandler som selger til Norge for tiden ser det ut til, men det kan se ut som de jobber med saken. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Despatch expected in 4 week(s) hos RS. Det kjappeste er nok Farnell, men da må man som tidligere nevnt ha et organisasjonsnummer tilgjengelig for bruk. Endret 24. november 2012 av KjellV Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 RaspBMC er anbefalt av mange. Les litt på siden så finner du sikkert fort ut hvordan du skal gå frem, er nok ikke så veldig vanskelig Skal sjekke det ut. Fins det andre alternativer? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 OpenELEC er bruker jeg selv. Selv sliter maskinen min litt med de beste av de beste filmene i kvalitet men ellers er alt fint. Fin guide: http://squirrelhosting.co.uk/hosting-blog/hosting-blog-info.php?id=9 Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Skal montere en Raspberry i bilen her og koblet den til skjermen på nav enheten. For å slippe å legge opp av / på bryter forann i bilen(den skal monteres bak i bilen) er det ok å bare skru av strømmen på den eller kan filsystemet skades? Skal kjøre xmbc av en eller annen variant. Kan koble den på 12v uttaket bak som mister strøm når man skrur av tenninga. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Skal ikke være direkte farlig for selve RbPI eller minnekortet, men dersom du har en snure-disk koblet til kan det være att den tar skade dersom den er i bruk når strømmen kuttes. Har derimot aldri "skrudd av" min RbPI. Bruker selv OpenELEC med XBMC. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hvordan skal man skru av en ekstern harddisk som er koblet på? kjører Raspmbc på min. Bruker bare å trykke avslutt, eller skru av system på avknappen, skrur den eksterne harddisken seg av også da? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Nei, gjør ikke det. I XBMC er der ingen "Trygg fjerning" som i Windows. Dessuten er det ikke så veldig farlig. Det som "pleier" i skje om det skjer er att en fil som blir kopiert til eller fra disk blir korrupt. EDIT: Så lenge disken ikke er i aktiv bruk, dvs kopiering, ser film fra disken, er det ingen problem. Endret 28. november 2012 av MiiX Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Verdt en dobbel-post: http://www.dustinhome.no/product/5010659585/raspberry-pi-700mhz-arm-cpu-512mb-ram/#intcmp=searchProvider_dacsa 1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 De har hatt den i sitt sortiment noen uker. Først var det 256MB-versjonen av model B, men etter at jeg tok kontakt med dem og lurte på om det egentlig ikke var 512MB-versjonen de hadde (siden 256MB-versjonen ikke produseres lenger) la de den ut til en høyere pris og slettet den gamle. Altså prisøkning selv om de koster det samme på grunn av mer minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå