Gå til innhold

Den medium store Raspberry Pi-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter litt med å få dette til å funke. Jeg har lasted ned installeren fra http://www.raspbmc.com/ og installert på minnekort. Men når jeg booter opp Pi'en får jeg til slutt følgende melding før det stopper helt opp:

mmc0: Timeout waiting for hardware interrupt - cmd12.

mmcblk0: error -110 sending stop command, original cmd response 0x900, card status 0xe00

Jeg bruker et Kingston 8GB class6 SD kort hvis det skulle være av betydning.

Jeg har koblet den til nett, men har ikke koblet i mus / tastatur på den.

Noen som har en idè om hvorfor det ikke funker?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min. Det lå en annen RS pakke til en "finn" på DHL trondheim.

Hjemkjøring på døra uten å spørre om folk er hjemme først er ganske meningsløst. Påfølgende ei heller når de ikke klarer å finne pakken min på det lille brakkekontoret sitt blir jeg særlig begeistret. Forenklet tollbehandling til noe som er bestillt av et firma synes jeg heller ingenting om. 120 kr for et utlegg på 60kr betyr 35£+180kr.

DHL, aldri mer. Bestillte hos RS på preorder første dagen og så makter de ikke å levere før nå?

Blir disse neste gang:

http://export.farnell.com/rp/order/

Lenke til kommentar

DHL, aldri mer. Bestillte hos RS på preorder første dagen og så makter de ikke å levere før nå?

Blir disse neste gang:

http://export.farnell.com/rp/order/

Oh well, jeg bestilte på farnell i midten av mai måned og fikk den først i forrige uke. Det tok sin tid det også.. Men nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener med "første dagen" heller.. kanskje det er leeenge siden :p

Lenke til kommentar

Eller hvis du har Linux / FreeBSD eller tilsvarende på en maskin allerede:

1) last ned image (eksempelvis OpenELEC)

2) pakk ut image

3) plugg inn et SDkort

4) sjekk (og dobbeltsjekk) hvilken device (/dev/da0, /dev/da1eller tilsvarende) SDkorte har fått

5) bruk dd til å skrive image til SDkortet: dd if=<imagefil> of=<device> bs=1M

6) ta ut SDkortet, sett det i Pi'en og start opp!

Lenke til kommentar

Fikk det ikke helt til å fungere igår. Fulgte guiden jeg linket til over og da jeg startet opp PI'en med kortet i kom OpenElec- og Raspberry-logoen opp på skjermen. Så ble det svart og forble svart.. Hva burde kommet?

Tips?

Har ikke prøvd det da jeg er på jobb, men skal prøves når jeg kommer hjem. Er ferdig 3, så har sikkert ett svar til kl.16.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble senere enn antatt, men her er min erfaring:

Virker fint med nyeste build; R11698

Som du sa ble det svart, men det er fordi der er noe drivere til HDMIen som lastes inn, dette kan ta litt tid. Gikk litt tid, men kom fram med XBMC i ettertid, rundt 1-2 min.

For de som lurer er OpenELEC "bedre" i mine øyner da dette går mye glattere enn Raspbmc

Lenke til kommentar

Fikk min i dag jeg også.. Lastet ned Xbian .. Skulle være det minste/raskeste xbmc for øyeblikket..

Virker greit.. Det lille jeg har prøvd i alle fall.. Utrolig Fett med XBMC remote for Android !!! :D

Nå er det bare å få satt opp en skikkelig mediaserver på kottet ;)

Lenke til kommentar

FUngerer med alt som kjører XBMC tror jeg. Kan teste den mot min OpenELEC RbPi

Spiller jo av BlueRay bedre enn bærbaren min; 20-25 fps. Merker ingen lagg/hakking.

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...