MiiX Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 sitter å venter på min, regner med å få den i morgen... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Ikke store greier, he he Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg sliter litt med å få dette til å funke. Jeg har lasted ned installeren fra http://www.raspbmc.com/ og installert på minnekort. Men når jeg booter opp Pi'en får jeg til slutt følgende melding før det stopper helt opp: mmc0: Timeout waiting for hardware interrupt - cmd12. mmcblk0: error -110 sending stop command, original cmd response 0x900, card status 0xe00 Jeg bruker et Kingston 8GB class6 SD kort hvis det skulle være av betydning. Jeg har koblet den til nett, men har ikke koblet i mus / tastatur på den. Noen som har en idè om hvorfor det ikke funker? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Kortet er sikkert ikke støttet av raspbmc, prøv OpenELEC Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Kortet er sikkert ikke støttet av raspbmc, prøv OpenELEC Testet faktisk OpenELEC nå, får heller ikke den til å virke.. Tror jeg må prøve et annet kort ja. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Har Verbatim SDHC 16GB Class 10 fra elkjøp, virker flott Noen som vet om noe kjøling til stakkaren? føltes veldig varm ut når jeg så film Endret 27. juli 2012 av MiiX Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Vil foreslå å massakrere et gammelt skjermkort eller hovedkort for noen kjøleriber http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?f=29&t=7361&start=25 Kan noen gi meg tips til det beste kabinettet til denne, føler ikke at lysark-kabinettet mitt beskytter tilstrekkelig mot vannsøl og ikke er robust nok. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Tenkte på det, men kasta _alt_ gammelt skrap som var igjen i huset pga oppussing, så hadde ikke plass :S men skal se om jeg finner noe takk for tipset Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Da har jeg fått min. Det lå en annen RS pakke til en "finn" på DHL trondheim. Hjemkjøring på døra uten å spørre om folk er hjemme først er ganske meningsløst. Påfølgende ei heller når de ikke klarer å finne pakken min på det lille brakkekontoret sitt blir jeg særlig begeistret. Forenklet tollbehandling til noe som er bestillt av et firma synes jeg heller ingenting om. 120 kr for et utlegg på 60kr betyr 35£+180kr. DHL, aldri mer. Bestillte hos RS på preorder første dagen og så makter de ikke å levere før nå? Blir disse neste gang: http://export.farnell.com/rp/order/ Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 DHL, aldri mer. Bestillte hos RS på preorder første dagen og så makter de ikke å levere før nå? Blir disse neste gang: http://export.farnell.com/rp/order/ Oh well, jeg bestilte på farnell i midten av mai måned og fikk den først i forrige uke. Det tok sin tid det også.. Men nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener med "første dagen" heller.. kanskje det er leeenge siden Lenke til kommentar
indahla Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Fant en god guide for xbmc: http://www.squirrelhosting.co.uk/hosting-blog/hosting-blog-info.php?id=9 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Eller hvis du har Linux / FreeBSD eller tilsvarende på en maskin allerede: 1) last ned image (eksempelvis OpenELEC) 2) pakk ut image 3) plugg inn et SDkort 4) sjekk (og dobbeltsjekk) hvilken device (/dev/da0, /dev/da1eller tilsvarende) SDkorte har fått 5) bruk dd til å skrive image til SDkortet: dd if=<imagefil> of=<device> bs=1M 6) ta ut SDkortet, sett det i Pi'en og start opp! Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Fant en god guide for xbmc: http://www.squirrelh...g-info.php?id=9 Takk takk takk! Lenke til kommentar
indahla Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Fikk det ikke helt til å fungere igår. Fulgte guiden jeg linket til over og da jeg startet opp PI'en med kortet i kom OpenElec- og Raspberry-logoen opp på skjermen. Så ble det svart og forble svart.. Hva burde kommet? Tips? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Fikk det ikke helt til å fungere igår. Fulgte guiden jeg linket til over og da jeg startet opp PI'en med kortet i kom OpenElec- og Raspberry-logoen opp på skjermen. Så ble det svart og forble svart.. Hva burde kommet? Tips? Har ikke prøvd det da jeg er på jobb, men skal prøves når jeg kommer hjem. Er ferdig 3, så har sikkert ett svar til kl.16. 1 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Ble senere enn antatt, men her er min erfaring: Virker fint med nyeste build; R11698 Som du sa ble det svart, men det er fordi der er noe drivere til HDMIen som lastes inn, dette kan ta litt tid. Gikk litt tid, men kom fram med XBMC i ettertid, rundt 1-2 min. For de som lurer er OpenELEC "bedre" i mine øyner da dette går mye glattere enn Raspbmc Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Fikk min i dag jeg også.. Lastet ned Xbian .. Skulle være det minste/raskeste xbmc for øyeblikket.. Virker greit.. Det lille jeg har prøvd i alle fall.. Utrolig Fett med XBMC remote for Android !!! Nå er det bare å få satt opp en skikkelig mediaserver på kottet Lenke til kommentar
indahla Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Utrolig Fett med XBMC remote for Android Hva heter appen? Fungerer den kun med Xbian? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) FUngerer med alt som kjører XBMC tror jeg. Kan teste den mot min OpenELEC RbPi Spiller jo av BlueRay bedre enn bærbaren min; 20-25 fps. Merker ingen lagg/hakking. Endret 31. juli 2012 av MiiX Lenke til kommentar
indahla Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Nå fungerer alt! =) Nyeste build (R11698 gjorde susen. Og Remote-app'en fungerte også. Men, å starte selve enheten tar 1-2 minutter. Kommer det til å fortsette slik? Er det mulig å få det til å gå kjappere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå