Salvesen. Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Test ut Barracudadrive. Brukt det i ett års tid på min Pi. Enkelt å sette opp og fungerer veldig bra. Kan nå filer via browser,eller via webdav (blir som en nettverksdisk, veldig kjekt) Skal kjøpe SD kort til den nye pi'en, men er det noen som vet hvor mye read/write pi2'en klarer? Edit: ser ut som det er samme interface som på den originale, så den klarer ikke mer en klasse 6 SD kort. Har installert og konfigurert dette nå, oppsettet er som følger: -RPi 2 -logik usb hub -seagate 1TB HDD Prøvde å overføre en mappe på rund 60KB og det tok latterlig lang tid. Overførte fra laptop tilkoblet 50/5 linje fra Get. RPi står på 35/35 linje fra Altibox. Brukte nettverksmappe/webdav på laptop til å legge over mappen. Den er også latterlig treg å åpne(nettverksmappen) og navigere i. Hva er feil? :S disken er formatert til ext3 fil system og ellers er ting satt opp etter guiden til baracuda. PS: Å navigere i browser og laste opp ting går raskt eller som forventet. EDIT: Dette viste seg å være en setting som sjekket etter proxy server. Da jeg ikke har det måtte funksjonen time ut mellom hver "action" i webdav mappen. Nå fungerer det helt ypperlig Endret 9. februar 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Da er min første Raspberry Pi på vei. Gikk for den nye. Har tenkt å bruke den som mediaspiller i stua. Er det mange her som bruker den til det? Hva bør jeg velge av OPENELEC og RASPBMC? Lenke til kommentar
goystein Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Raspbmc vil ikke lenger bli oppdatert, og utvikleren har begynt med et nytt prosjekt. Se http://www.raspbmc.com/ Jeg testet OSMC som fortsatt er i alpha, og fjernkontrollen som fungerte fint i raspbmc hadde veldig treg respons. Jeg droppet denne og gikk for OpenElec i stedet. Endret 10. februar 2015 av goystein Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 imorra skal jeg teste openelec mot xbian, xbian virker mest lovende. begge har egene rpi 2 builds Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 samba er no dritt. får det ikke til å fungere på verken xbian eller openelec. alle andre "samba" programmer fungerer på android. Lenke til kommentar
goystein Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Prøver du å sette det opp via kodi eller ved ssh? Hvis du har mulighet, er det anbefalt å bruke nfs share i stedet, dette skal være raskere (http://mymediaexperience.com/raspberry-pi-xbmc-with-raspbmc/) Jeg bruker nfs på min pi med openelec mot en synology nas, men på en eldre pi har jeg satt opp samba på følgende måte (i /etc/fstab) //192.168.0.99/Film /ønsket/katalog cifs credentials=/home/bruker/.smbcredentials,uid=brukernavn,rw,nounix,iocharset=utf8,file_mode=0777,dir_mode=0777 0 0 hvor .smbcrendetials er en fil som kun inneholder brukernavn og passord som trengs for å logge på user=brukernavn password=passord Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) prøver via kodi. det som er rart er at ingen "os" på pi'en kommer til. har satt windows til 40/56bit istede for 128bit også bare tilfelle smb skulle klare det med det. pi'en får helt fint internett fra windows (delt wifi kort som x360 også er på) edit: es2 på android bruker også smb, den får fint kontakt bare jeg skriver ip eller maskinnavn. +u+p Endret 11. februar 2015 av kjeLL// Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 satt opp en ftp server nå. regner med jeg får testet det når berryboot er ferdig med å laste ned div os. Lenke til kommentar
halvjon Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Jeg får en Raspberry Pi 2 i posten om noen dager, og i den anledning har jeg noen spørsmål.. Har sett mye på OpenELEC og RetroPie, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal lage en maskin for hjemmekino eller spilling. Kom så over denne: http://https://mzeyrek.wordpress.com/2014/09/10/raspberrypi-tutorial-for-dual-boot/ Har noen erfaring med dette? Finnes det noen enklere måter for å dualboote/samkjøre OpenELEC og RetroPie (Lite erfaring med UNIX)? Er berryboot å anbefale? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Du kan vel bare ordne 2 micro SD kort og bytte mellom Retro\Hjemmekino? 1 Lenke til kommentar
halvjon Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Du kan vel bare ordne 2 micro SD kort og bytte mellom Retro\Hjemmekino? Er jo selvsagt et alternativ det ja. Dumt spørsmål sikkert, men er SD-inngangen tilgjengelig hvis man bruker kabinett? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Er jo selvsagt et alternativ det ja. Dumt spørsmål sikkert, men er SD-inngangen tilgjengelig hvis man bruker kabinett? Kommer jo an på kabinettet, men regner med at de fleste vill støtte dette. det som av og til ikke er tilgjengelig er GPIO delen(på de jeg har sett). 1 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 kjør berryboot. da laster du ned OS på rpi. fungerer ganske godt. 1 Lenke til kommentar
halvjon Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 kjør berryboot. da laster du ned OS på rpi. fungerer ganske godt. Får jeg en slags bootmeny når jeg restarter Raspberryen? Altså med to (evt. flere) valg for hvilket OS jeg skal starte opp. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 jepp. fra samme sted installerer du fler os 1 Lenke til kommentar
halvjon Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Noen som anbefaler en billig og god spillkontroller? Hvis mulig kommer jeg til å prøve N64 og PS1 spill, så må ha knapper/joysticks nok til dette. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 god og billig er xbox 360 sin kontroller. https://prisguiden.no/produkt/microsoft-xbox-360-controller-86631. Lenke til kommentar
halvjon Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 god og billig er xbox 360 sin kontroller. https://prisguiden.no/produkt/microsoft-xbox-360-controller-86631. Takk for god hjelp! Da ble det fire stk. fra Deal.no til den nette sum av 280,- (Ikke trådløse da vel og merke) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 orginale kontrollere? veldig billig isåfall. Lenke til kommentar
halvjon Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) orginale kontrollere? veldig billig isåfall. Bestilte disse: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=52A-00005 Tydeligvis noe feil hos Deal.no ettersom jeg betalte 32,- pr stk! Edit: "VIKTIG MELDING FRA SALGSAVDELINGEN: Det har vært en feil i filoverføringene i natt fra leverandør. Pris oppgitt er kun 10-15 % av markedspris pga feil med valutta. Vi har derfor kansellert din ordre." Har jeg noe kan si i denne saken slik at jeg får bestillingen til den prisen? Endret 12. februar 2015 av halvjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå