Jetfighter Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Du må skrive inn følgende: Login: raspberry Pasword: pi startx Lenke til kommentar
JoachimRnor Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) ehhh, det funka ikke det heller... når jeg skriver "raspberry" på login:, så får jeg bare beskjeden " unable to determine your tti name." Endret 27. april 2013 av JoachimRnor Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Formater minnekortet og lag en ny partisjon med Linux Wheezy. Sikkert en feil ett sted. Lenke til kommentar
JoachimRnor Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 skal gjøre det i kveld.. takk for hjelpa Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Det kan være litt vrient å få det formattert skikkelig hvis du bruker windows. Partisjonen blir laget som en Linux partisjon og vil ikke bli leselig av Windows. Du vil bare se en partisjon på ca. 50 MB. Jeg bruker Linux for å formatere minnekortene som har blitt brukt i min RPi. Lenke til kommentar
Farscape2005 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 På RASBIAN er brukernavn: pi Passord: raspberry 1 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Ingen av mine to telefonladere leverte nok strøm til Pi B... Så hvor får jeg tak i en billig strømforsyning? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Kjøpte min på lefdal. Men får nok en som funker på de fleste plasser. Bare sjekk at den har høy nok kapasitet, må vel ha ca 1 amper. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Noen som har tips til om noe/hva man kan gjøre når PI-en bare står og henger i boot screen? Ingen tekst annet enn en blinkende underscore, skjedde etter at Xbian selv foreslo å reboote for noen oppdateringer. Har forsøkt å legge inn Xbian-imaget på nytt igjen, uten at det hjalp. Får ikke pinget eller ssh-et inn heller. Bare å kaste? Endret 16. august 2014 av Saftis Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Prøvd å legge inn noobs? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Ting du kan prøve: - legg inn et annet image (som Complexity foreslår) - prøv med et annet SD kort Lenke til kommentar
madmats Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det kan være litt vrient å få det formattert skikkelig hvis du bruker windows. Partisjonen blir laget som en Linux partisjon og vil ikke bli leselig av Windows. Du vil bare se en partisjon på ca. 50 MB. Jeg bruker Linux for å formatere minnekortene som har blitt brukt i min RPi. Jeg har formatert et par ganger med installeren til raspbmc, det funker greit i windows: http://www.raspbmc.com/wiki/user/windows-installation/ (bare start installeren så finner en formateringsvalget, trenger ikke installere raspbmc nødvendigvis) Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Er det noen som har "UPS" til sin Pi? Jeg skal bruke den som server for varmestyring på hytta, så det er viktig at den ikke går ned ved små strømutfall, noe som det er mye av der oppe. Ser for meg en eller annen batteripakke med inngang fra USB-lader og noen USB-porter som kan få forsyning fra batteriet ved behov. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Er det noen som har "UPS" til sin Pi? Jeg skal bruke den som server for varmestyring på hytta, så det er viktig at den ikke går ned ved små strømutfall, noe som det er mye av der oppe. Ser for meg en eller annen batteripakke med inngang fra USB-lader og noen USB-porter som kan få forsyning fra batteriet ved behov. Jeg testet faktisk dette med en powerocks oppladbar batteripakke, og det funker veldig bra. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg testet faktisk dette med en powerocks oppladbar batteripakke, og det funker veldig bra. Takk for tipset, den var kanskje litt dyrere enn jeg hadde sett for meg, men på en annen side er det kanskje ikke så fristende å ha en billig dx.com sak stående tilkoblet over lengre tid uten tilsyn... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) De har mindre versjoner. De har 6000, 9000 og 12000mAh. 6000mAh er priset rundt 450 hos komplett. De har også enda mindre versjoner, men er usikker på om de fungerer som passtrough slik at du kan lade opp batteriet og kjøre Raspberry pien samtidig. Edit: Kjørte en liten test med 2 Raspberry pier koblet til samme batteripakke. Fungerte supert, og kjørte stabilt selv ved til og frakobling av USB laderen. Endret 23. november 2014 av Mr. A Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Tenkte å bruke en pi som spotify avspiller på annlegget. Funker spotify connect greit på en pi? Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 jeg har en batteripakke fra dealextreme som jeg bruker mye. Fungerer svært bra og har stor kapasitet i forhold til størrelse. http://www.dx.com/p/xiaomi-10400mah-usb-mobile-power-source-bank-w-4-led-indicators-silver-white-311565 Den fungerer slik du trenger abraxa Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Takk for nok et tips, det ble til at jeg kjøpte powerocks 6000, ser ut til å fungere bra så langt! Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Hvor lenge fungerer det på 6000 mah? Rundt 6-7 timer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå