Gå til innhold

Den medium store Raspberry Pi-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være litt vrient å få det formattert skikkelig hvis du bruker windows. Partisjonen blir laget som en Linux partisjon og vil ikke bli leselig av Windows. Du vil bare se en partisjon på ca. 50 MB.

Jeg bruker Linux for å formatere minnekortene som har blitt brukt i min RPi.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Noen som har tips til om noe/hva man kan gjøre når PI-en bare står og henger i boot screen? Ingen tekst annet enn en blinkende underscore, skjedde etter at Xbian selv foreslo å reboote for noen oppdateringer.

Har forsøkt å legge inn Xbian-imaget på nytt igjen, uten at det hjalp.

Får ikke pinget eller ssh-et inn heller. Bare å kaste?

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Det kan være litt vrient å få det formattert skikkelig hvis du bruker windows. Partisjonen blir laget som en Linux partisjon og vil ikke bli leselig av Windows. Du vil bare se en partisjon på ca. 50 MB.

Jeg bruker Linux for å formatere minnekortene som har blitt brukt i min RPi.

Jeg har formatert et par ganger med installeren til raspbmc, det funker greit i windows:

http://www.raspbmc.com/wiki/user/windows-installation/

(bare start installeren så finner en formateringsvalget, trenger ikke installere raspbmc nødvendigvis)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen som har "UPS" til sin Pi? Jeg skal bruke den som server for varmestyring på hytta, så det er viktig at den ikke går ned ved små strømutfall, noe som det er mye av der oppe. Ser for meg en eller annen batteripakke med inngang fra USB-lader og noen USB-porter som kan få forsyning fra batteriet ved behov.

Lenke til kommentar

Er det noen som har "UPS" til sin Pi? Jeg skal bruke den som server for varmestyring på hytta, så det er viktig at den ikke går ned ved små strømutfall, noe som det er mye av der oppe. Ser for meg en eller annen batteripakke med inngang fra USB-lader og noen USB-porter som kan få forsyning fra batteriet ved behov.

Jeg testet faktisk dette med en powerocks oppladbar batteripakke, og det funker veldig bra.

Lenke til kommentar

De har mindre versjoner. De har 6000, 9000 og 12000mAh. 6000mAh er priset rundt 450 hos komplett.

De har også enda mindre versjoner, men er usikker på om de fungerer som passtrough slik at du kan lade opp batteriet og kjøre Raspberry pien samtidig.

Edit: Kjørte en liten test med 2 Raspberry pier koblet til samme batteripakke. Fungerte supert, og kjørte stabilt selv ved til og frakobling av USB laderen.

post-187645-0-31553500-1416718007_thumb.jpg

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...