Gå til innhold

Den medium store Raspberry Pi-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som har prøvd å streame via nettverk? Får små stopp på ca 1 sekund av og til, lurer på om det kan være nettverkskortet i RPI som ikke klarer å streame fort nok?

bruker raspbmc forresten

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

http://no.rs-online....t-kits/7568308/

Den koster jo 213kr, og det er uten frakt?

Prøv her: http://raspberrypi.r...fault.aspx?cl=1

Prisen herfra blir GBP 21.60 uten VAT og da sklir det akkurat under NOK 200. Frakt på GBP 4.95 kommer i tillegg, men det skal du ikke betale moms på hvis vareverdien er under NOK 200. Så lenge kursen på GBP ligger under NOK 9.30 går dette greit.

Endret av aam01
Lenke til kommentar

noen som har prøvd å streame via nettverk? Får små stopp på ca 1 sekund av og til, lurer på om det kan være nettverkskortet i RPI som ikke klarer å streame fort nok?

bruker raspbmc forresten

Aldi hatt noe problem. Hva er det du streamer? Streamer selv 1080p filmer, uten noe problem. Fant dog ut att den sliter med visse 20GB+ filmer :p
Lenke til kommentar

Har bare prøvd 720p filmer siden de stopper opp gadd jeg ikke 1080p.

Tok å delte en harddisk på en pc som bare står på (win 7) aner ikke om det er NFS eller SMB men valgte SMB når jeg skulle finne den så da var det vel det.. Er kabel i begge.

Jeg så en episode family guy uten problem, men filen er jo bare 300 mb..

Det kan være det var minnekortet, brukte et gammalt skrotkort tidligere, byttet til USB installasjon nå men har ikke testet enda, mulig det er protokollen som kuker seg?

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Har bare prøvd 720p filmer siden de stopper opp gadd jeg ikke 1080p.

Tok å delte en harddisk på en pc som bare står på (win 7) aner ikke om det er NFS eller SMB men valgte SMB når jeg skulle finne den så da var det vel det.. Er kabel i begge.

Jeg så en episode family guy uten problem, men filen er jo bare 300 mb..

Det kan være det var minnekortet, brukte et gammalt skrotkort tidligere, byttet til USB installasjon nå men har ikke testet enda, mulig det er protokollen som kuker seg?

Fortsatt samme problem, fryser i et halvt sek.. :/

Lenke til kommentar

Hadde det problemet sist jeg skulle streame noe fra en win 2012 server.

Fungerte uten problemer i forrige uke, har ikke (så vidt jeg vet iallfall) gjort noen endringer verken på raspberryen eller nettverket hjemme. Skal sjekke om problemet vedvarer hos meg senere i dag.

Lenke til kommentar

Installerte et program som viser hastigheten på serveren, den viser rundt 800KB/s under streaming, den bikker over halvannen MB/s på scener med mye detaljer, og da stoper det opp et halvt sekund.. Men under spoling klarer den fint å komme opp i 2-3MB/s, og jeg prøvde å overføre en fil via nettverket til raspberryen og da var den oppi 7MB/s - MEN den begynte å synke igjen og kommer aldri over 7MB/s.. Det er vel 10/100Mbit på Rpi? Da skal den vel klare opptil 12,5MB/s?

Lenke til kommentar

Testet med en kortere kabel nærmere routeren for å utelukke kabelen, overførte en stor fil, slik så det ut:

post-62044-0-58980800-1357833286.png

Dette var over ca et minutt, tydeligvis går det veldig opp og ned.. Aner ikke om det skal være sånn men det er ikke sånn når jeg overfører til andre datamaskiner på nettverket.. (Da er det gigabit vel å merke..)

Lenke til kommentar

Pi'en har 10/100 Mbps ethernet - ja. Men - de som har peiling på det, forteller at nettverks "chipen" er koblet via usb-bussen. Og siden Pi'en kun har en usb-buss, så må nettverket dele båndbredde på usb-bussen med andre usb-enheter. Dersom det er kun tastaur og mus burde det ikke være noe problem, men jeg har ikke testet i detalj.

Lenke til kommentar

har en usb stick i, den kjører raspbmc fra den - men jeg hadde samme problemet med frysingen når jeg kun kjørte fra sd kort og. men dersom usb og ethernet ligger i samme båndbredde forklarer det vel hvorfor overføringen ikke kom over 7MB/s siden det sikkert ble lagret på usben..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Kjører xBian og har et problem

Hver gang noe endres på filserveren (Legger til filer, flytter filer etc.) så får jeg bare connection timed out da jeg prøver å åpne mappen lagt til under videos med xBian (Dette er uansett om det er mappen jeg prøver å åpne som er endret eller ikke).

Eneste som hjelper på dette er en restart på filservern.

Begynner å bli ganske irriterende at jeg må restarte filservern hvis jeg har lagt over en ny episode og skal se den ..

Noen som har vært borti dette?

Har prøvd å legge inn xBian på nytt, og samme problemet var også på raspbmc.

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...