morgan_kane Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 http://no.rs-online....t-kits/7568308/ Den koster jo 213kr, og det er uten frakt? Jau, og på varer over 200kr så kommer det tollavgifter og moms etc så man betaler egentlig litt over 400kr totalt. Like greit å kjøpe fra netshop og støtte de da Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) noen som har prøvd å streame via nettverk? Får små stopp på ca 1 sekund av og til, lurer på om det kan være nettverkskortet i RPI som ikke klarer å streame fort nok? bruker raspbmc forresten Endret 8. januar 2013 av r0zie Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 jegh ar ikke noe problem med å streame fra min windows maskin, da rett fra delte mapper og over til Xbian OSet på Raspberryen (modell B) Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) http://no.rs-online....t-kits/7568308/ Den koster jo 213kr, og det er uten frakt? Prøv her: http://raspberrypi.r...fault.aspx?cl=1 Prisen herfra blir GBP 21.60 uten VAT og da sklir det akkurat under NOK 200. Frakt på GBP 4.95 kommer i tillegg, men det skal du ikke betale moms på hvis vareverdien er under NOK 200. Så lenge kursen på GBP ligger under NOK 9.30 går dette greit. Endret 8. januar 2013 av aam01 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 noen som har prøvd å streame via nettverk? Får små stopp på ca 1 sekund av og til, lurer på om det kan være nettverkskortet i RPI som ikke klarer å streame fort nok? bruker raspbmc forresten Aldi hatt noe problem. Hva er det du streamer? Streamer selv 1080p filmer, uten noe problem. Fant dog ut att den sliter med visse 20GB+ filmer Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Kjører du da NFS eller SMB på serveren og går det over kabel eller trådløst? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Har bare prøvd 720p filmer siden de stopper opp gadd jeg ikke 1080p. Tok å delte en harddisk på en pc som bare står på (win 7) aner ikke om det er NFS eller SMB men valgte SMB når jeg skulle finne den så da var det vel det.. Er kabel i begge. Jeg så en episode family guy uten problem, men filen er jo bare 300 mb.. Det kan være det var minnekortet, brukte et gammalt skrotkort tidligere, byttet til USB installasjon nå men har ikke testet enda, mulig det er protokollen som kuker seg? Endret 9. januar 2013 av r0zie Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Har bare prøvd 720p filmer siden de stopper opp gadd jeg ikke 1080p. Tok å delte en harddisk på en pc som bare står på (win 7) aner ikke om det er NFS eller SMB men valgte SMB når jeg skulle finne den så da var det vel det.. Er kabel i begge. Jeg så en episode family guy uten problem, men filen er jo bare 300 mb.. Det kan være det var minnekortet, brukte et gammalt skrotkort tidligere, byttet til USB installasjon nå men har ikke testet enda, mulig det er protokollen som kuker seg? Fortsatt samme problem, fryser i et halvt sek.. :/ Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hadde det problemet sist jeg skulle streame noe fra en win 2012 server. Fungerte uten problemer i forrige uke, har ikke (så vidt jeg vet iallfall) gjort noen endringer verken på raspberryen eller nettverket hjemme. Skal sjekke om problemet vedvarer hos meg senere i dag. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Installerte et program som viser hastigheten på serveren, den viser rundt 800KB/s under streaming, den bikker over halvannen MB/s på scener med mye detaljer, og da stoper det opp et halvt sekund.. Men under spoling klarer den fint å komme opp i 2-3MB/s, og jeg prøvde å overføre en fil via nettverket til raspberryen og da var den oppi 7MB/s - MEN den begynte å synke igjen og kommer aldri over 7MB/s.. Det er vel 10/100Mbit på Rpi? Da skal den vel klare opptil 12,5MB/s? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Testet med en kortere kabel nærmere routeren for å utelukke kabelen, overførte en stor fil, slik så det ut: Dette var over ca et minutt, tydeligvis går det veldig opp og ned.. Aner ikke om det skal være sånn men det er ikke sånn når jeg overfører til andre datamaskiner på nettverket.. (Da er det gigabit vel å merke..) Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hva har du plugget i Pi'en? Vet att USB og ethernet kjører på samme bus på Pi'en. Kan derfor medføre svekking av ytelse dersom du kjører mye gjennom USB og Ethernet porten samtidig. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Pi'en har 10/100 Mbps ethernet - ja. Men - de som har peiling på det, forteller at nettverks "chipen" er koblet via usb-bussen. Og siden Pi'en kun har en usb-buss, så må nettverket dele båndbredde på usb-bussen med andre usb-enheter. Dersom det er kun tastaur og mus burde det ikke være noe problem, men jeg har ikke testet i detalj. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) har en usb stick i, den kjører raspbmc fra den - men jeg hadde samme problemet med frysingen når jeg kun kjørte fra sd kort og. men dersom usb og ethernet ligger i samme båndbredde forklarer det vel hvorfor overføringen ikke kom over 7MB/s siden det sikkert ble lagret på usben.. Endret 11. januar 2013 av r0zie Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Husk og at om du har svakt SD-kort, så er det god sjans for at det og begrenser skrivetelsen din. Prøv å skriv til /dev/null om du vil teste ren nettverksytelse. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hvordan booter man fra USB? Hvilken linux skal jeg bruke dersom jeg vil leke meg mest mulig med den? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 du booter ikke fra usb, du booter fra SD kortet så switcher det over til USB etterpå.. Streamet tv serie i går (720p) uten problem. Har fortsatt problem på filmer... Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Kjører xBian og har et problem Hver gang noe endres på filserveren (Legger til filer, flytter filer etc.) så får jeg bare connection timed out da jeg prøver å åpne mappen lagt til under videos med xBian (Dette er uansett om det er mappen jeg prøver å åpne som er endret eller ikke). Eneste som hjelper på dette er en restart på filservern. Begynner å bli ganske irriterende at jeg må restarte filservern hvis jeg har lagt over en ny episode og skal se den .. Noen som har vært borti dette? Har prøvd å legge inn xBian på nytt, og samme problemet var også på raspbmc. Endret 15. januar 2013 av Snytefant Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 tipper det har noe med protokollen eller lignende å gjøre, er det windows du bruker på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå