Gå til innhold

Sliter med grep på markløft

Anbefalte innlegg

Hei. Har trent nå i en 3-4 års tid og har kommet på det tidspunktet der jeg føler kan ta mye mer enn jeg gjør. Sliter veldig med grepet når det kommer til markløften. Nå trener jeg med 5-10 kg mer i knebøy enn jeg gjør med markløft, men normalt sett skal det være omvendt.

Noen som har noen gode tips som gjør at grepet kan bli bedre? :p Når jeg løfter så mister jeg grepet. Holder på å bli sånn i øvelser som chins og roing med stang også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drareim er løsningen.

Tips til å styrke grepet.

På slutten av 1-2 treninger legg stanga i en høyde 5 cm under hendene når du står.

Less på hundrevis av kg med vekter så du klarer å løfte stanga og bare holde den i 30 sek.

Når du klarer lenger, økt vektene.

Lenke til kommentar

Drareim er løsningen.

Tips til å styrke grepet.

På slutten av 1-2 treninger legg stanga i en høyde 5 cm under hendene når du står.

Less på hundrevis av kg med vekter så du klarer å løfte stanga og bare holde den i 30 sek.

Når du klarer lenger, økt vektene.

Thanks! Har tenkt på det med reimer, men har liksom ikke klart å bevege meg ned til noen sportsbutikker :p Skal prøve ut det med stanga (y)

Lenke til kommentar

Ang å trene grep er det et utmerket råd war kommer med her, det funker veldig bra, selv pøser jeg på til jeg klarer holde til rundt 15-20 sek og gjør det ett par 3-4 ganger men det spiller vel ikke all verdens rolle. Men er ikke helt enig med bruk av straps, da trener man ikke grep i det hele tatt og man blir ikke sterkere i klypa, men om du løfter langt over 200 kommer man kanskje ikke utenom til ett visst punkt.

Kjør vanlig overhåndsgrep til grepet tar slutt, så kjører du alternert grep hvor den ene hånda er vridd mot deg, og den andre er vridd vekk fra deg på stanga, på den måten klarer man løfte mye tyngre og du vil få fullført settene dine. Hvis du blir svett i håndflatene og stanga sklir ut av hendene dine kjøper du en pakke med kritt (magnesium karbonat) som du bruker på henda, f.eks eksempel: http://gymgrossisten...rbonate-55g-bit

Lykke til

• Liker 1
Lenke til kommentar

Drareimer er bare for å kunne fullføre treningen nå , som brannslukking.

350-400kg skal ikke være umulig for en mann på denne måten.

Glipper grepet iløpet av de 5 sek et løft i mark krever på 60kg er det på tide å styrke dette grepet.

Lenke til kommentar

Her er en god artikkel om grepstrening.

For min egen del har riktig grepsteknikk (forskjellig grep på dra- og pressøvelser), alltid gripe så hardt som mulig, overhåndsgrep på markløft så lenge det er mulig, og litt spesifikk grepstrening som Captains of Crush-grippere etc gitt meg såpass grep at jeg kan gjøre firere på 165KG i markløft med overhåndsgrep.

Kalk (enten fast eller flytende) anbefales og. Reimer er fint å ha når det ikke er sjans for at du skal greie å holde vektene, men bør bare brukes som siste utvei.

Lenke til kommentar

+1 for magnesium. Jeg klarer å løfte 10-20 kg mer i mark uten å få vondt i håndflatene når jeg bruker magnesium. Reversed grip er et must. Dvs du holder motsatt vei med håndflatene. Ene utover, andre inn mot kroppen. Ser ingen grunn til å kjøpe reimer, styrk heller hendene dine. Når man har hjelpemidler som reimer, så er det en viss sjanse for å løfte mer enn kroppen klarer og deretter løfte med feil teknikk dersom man ikke vet hva man driver med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...