Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart i Win7

Anbefalte innlegg

Har en laptop med 2 disker og RAID0.

Kjøpte her om dagen en SSD disk og gjorde en kloning av disken.

Litt småproblemer her og der, men forsåvidt oppe og går nå.

Dvs, hver gang maskinen starter, må jeg trykke F12 og velge hvordan jeg ønsker å boote opp maskinen. 1 og 3 valget heter noe som Internal disk (husker ikke helt konkret i farten her) og valg 2 var dvd/cd.

Her må jeg trykke valg 3. Hvis jeg ikke gjør noe, så stopper bare maskinen. Ser en konstant blinkende markør hele tiden.

Etter jeg har trykket 3, får jeg så opp 2 valg, Win 7 eller Win98/Vista/Win7 (tror det var slikt). Her må jeg trykke på Win7.

Går ut ifra at her må det kanskje ha skjedd noe med kloningen eller noe annet? Kan nevnes at jeg og bla måtte reinstallere Win7 på SSD disken.

Nå har jeg SSD (OS) og vanlig disk i maskinen. Fjerner jeg intern disken, går maskinen mye raskere. Virker som interne disken demper hastigheten på SSD....???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du striper en ssd og en hdd vil vel ssd'n bli like treig som hdd? Da skriver du jo filer til begge disker hver gang og HDD blir flaskehals. Hvis det i det hele tatt er mulig å stripe ssd mot hdd, altså raid 0. Har aldri prøvd. correct me if im wrong.

spørsmålet mitt er altså om du har en ssd og en hdd sammen i raid 0.

Lenke til kommentar

hvis du striper en ssd og en hdd vil vel ssd'n bli like treig som hdd? Da skriver du jo filer til begge disker hver gang og HDD blir flaskehals. Hvis det i det hele tatt er mulig å stripe ssd mot hdd, altså raid 0. Har aldri prøvd. correct me if im wrong.

spørsmålet mitt er altså om du har en ssd og en hdd sammen i raid 0.

ingen RAID

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...