Remi-K Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hei. Jeg har kjøpt domene på namecheap.com og fått det til å vise til siden min. Men slik som det er nå vises domenet mitt uansett hvilken side jeg går inn på. Siden er www.lazionorvegia.com. Hvordan får jeg adressen til å vises som lazionorvegia.com/nyheter når jeg går inn på den siden? Og vise adressen til den nyhetsartikkelen jeg klikker på den. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
agm Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Regner med at du har en innstilling hos domenetilbyderen som styrer hvordan dette er satt opp. Men sånn er det ofte med gratishosts og billige tjenester - det strekker ikke alltid til. For en hundrelapp ekstra kunne du bestilt noe lignende fra en norsk tilbyder og hatt full kontroll og god service. Det er ikke alltid billig lønner seg. Men sorry at jeg ikke hadde noe bedre svar... Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hei! Er det PHP du bruker som programmeringsspråk? I såfall kan du benytte header()-funksjonen. <?php header("Location: http://www.lazionorvegia.com/nyheter/"); ?> Jeg har tatt noen studiepoeng i søkemotoroptimalisering, og et godt tips er å finne på en annen løsning. Det er ikke helt optimalt at crawler får en potensiell nyhetsside som landingpage. Da bør det i hvertfall foreligge sitemap o.l. Lenke til kommentar
agm Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Problemet her er ikke å sette en ny startside, det har å gjøre med domene cloaking. Da hjelper det visst lite med studiepoeng i SEO... Lenke til kommentar
Remi-K Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Noen som har erfaring med såkalt Parked Domain og hvordan det fungerer? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hvis vi ser bort ifra at du burde startet en egen tråd for et helt nytt spørsmål så er svaret at et parkert domene er et domene du eier, men som bare pekes til en side som ikke har noen reell info. Vanligvis en side hos domeneregistraren. Man har også tjenester som legger annonser på dine parkerte sider og lar deg tjene penger på de. Men du skal ha ganske mye trafikk på en parkert side for at det skal lønne seg med det. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Problemet her er ikke å sette en ny startside, det har å gjøre med domene cloaking. Da hjelper det visst lite med studiepoeng i SEO... Remi-K bruker frames, og det er dette som gjør at «domenet» i URL-en ikke endres. Hvorfor han bruker frames kan jeg ikke svare på, men det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
agm Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Remi-K bruker frames, og det er dette som gjør at «domenet» i URL-en ikke endres. Hvorfor han bruker frames kan jeg ikke svare på, men det er der problemet ligger. Det stemmer som du sier, men jeg tror ikke Remi-K har lagt inn dette selv. URL Cloaking (Frame redirects) brukes gjerne i to tilfeller: - Når du feilkonfigurerer domenet / ikke har tilgang til DNS-innstillinger / ikke får knyttet host mot domene på annen måte. - Phishing / lureri / falske nettsider ...og ja, det er det som skaper problemet i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Remi-K Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Jeg er helt fersk i dette så skjønner lite. Jeg valgte frames da det gjorde at jeg skulte det domenet jeg har siden på som er et tungvint domene. Jeg har valget mellom "Url Redirect", "URL Frames", "A (address), CNAME (alias), TXTRecord, URL redirect 301, NS Record og AAAA (IPv6). Har litt problemer med å skjønne hva de forskjellige mulighetene gjør, så er det noen av de valgmulighetene som løser problemet mitt? Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Du kan vel ta ett alias på "lazio.net78.net/wordpress/" Men vet ikke helt om mapper fungerer i alias, så en bedre løsning hadde jo vært å flytta wordpress-mappa opp ett hakk slik at wordpressiden din vises når du er inne på "lazio.net78.net/" for å ta alias på dette som burde fungere Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hvis du originalt har webhotell på http://home.sol.no/~bjarneharry/minehjemmesider/versjon3/index.html så er det nok "URL Cloaking" du har satt på. Da får du nok ikke til å vise undermapper på den måten du ønsker. Evt kan du kjøre en URL Redirect, og da vil besøkeren bli videresendt til din originale adresse. Hvis du vil at domenet skal fungere på "normal" måte så må du få ditt webhotell til å sette opp en VHOST til deg som sier at mittdomene.com skal peke til dine hjemmesider. (Dette vil da være en a eller cname-record. A peker til ip, CNAME peker til et annet domene, da ofte server32.mittwebhotell.com f.eks). Andrenivådomene (uten www) _kan_ pekes til en CNAME men det er vistnok et brudd på spesifikasjonen, men det er en helt annen diskusjon Lenke til kommentar
Rigo Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Har selv et domene hos NameCheap. Hvis du ønsker at den skal f. eks vise /nyheter må du velge "A (address)" og skrive inn IP adressen til webhotellet ditt Kan hjelpe deg over teamviewer om du ønsker. Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Har selv et domene hos NameCheap. Hvis du ønsker at den skal f. eks vise /nyheter må du velge "A (address)" og skrive inn IP adressen til webhotellet ditt Kan hjelpe deg over teamviewer om du ønsker. Men dette vil ikke fungere fordi han har wordpress i en egen mappe, ikke i root av webfolderen.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Men dette vil ikke fungere fordi han har wordpress i en egen mappe, ikke i root av webfolderen.. Dette kan enkelt løses med .htaccess eller lignende. http://codex.wordpress.org/Giving_WordPress_Its_Own_Directory 1 Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Men dette vil ikke fungere fordi han har wordpress i en egen mappe, ikke i root av webfolderen.. Dette kan enkelt løses med .htaccess eller lignende. http://codex.wordpre...s_Own_Directory Mye enklere å flytte mappa opp ett nivå da.. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Det er uansett uvesentlig hvis du ikke får webhotellet til å referere ditt domene til en vhost som peker til mappa di... Det er ikke alle webhotell hvor dette er en selvfølge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå