Gå til innhold

I Forumvalgvake og spekulasjonstråd - Målinger og analyser I #valg13


  

236 stemmer

  1. 1. Tror du de rødgrønne regjeringspartiene får fire nye år (med flertall)?

    • Ja
      20
    • Nei
      206
    • Vet ikke/ingen formening
      10
  2. 2. Hvilken blokk tror du får flertall etter valget?

    • AP, SV og SP
      15
    • Høyre, Venstre, KrF og FrP
      121
    • Høyre og FrP
      74
    • Ingen av blokkene - MDG kommer på vippen
      8
    • Ingen av blokkene - annet parti kommer på vippen
      8
    • Vet ikke/ingen formening
      10
  3. 3. Hva slags regjering tror du vi får etter valget

    • Fortsatt rødgrønn regjering
      14
    • Rødgrønne + MDG
      3
    • AP alene
      3
    • Høyre og FrP
      69
    • Høyre, Venstre, KrF og FrP
      55
    • Høyre, FrP og Venstre
      37
    • Høyre, FrP og KrF
      11
    • Høyre, KrF og Venstre
      19
    • Høyre alene
      6
    • Annet
      4
    • Vet ikke/ingen formening
      15


Anbefalte innlegg

Tviler sterkt på at hun gjør den jobben bedre enn Kristin Halvorsen. Tiden er fasit.

Nå betviler jeg at du har god nok dømmekraft til å tvile på det...

Så det sann... Tror du det ville blitt bedre om man hadde fått inn hundrevis av flere ufaglærte lærere i stedet for å videreutdanne de vi har forresten?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jens Stoltenberg ble bedt om en kommentar, men sa at han valgte å forholde seg taus til den uttalelsen. For en klovn hun var i den opptredenen. Hennes opptreden minnet mest om en opptreden på et religiøst vekkelsesmøte.

Om den borgerlige regjeringen bryter sammen, og de rødgrønne overtar, så er jeg sikker på at humor blir forbudt, eller sterkt regulert. Uttrykket "Morna" blir staffbart, og man risikerer å få et forenklet forelegg på 2000 kroner...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Generelt ikke, men der er nok unntak blant "lærere" med gode pedagogiske egenskaper. På meg virker hun som en dårlig pedagog, ettersom hun vingler altfor mye. Det er ikke bare jeg som mener det.

 

Jeg forutsetter at Venstre får miljøvern minister posten. OK, kan hende er hun best egnet som Venstres kandidat til den posten.

Lenke til kommentar

Jeg tror det største sjokket for meg at KrF faktisk kan komme i regjering... Jeg mener... hva står de for, egentlig? De har vel lempet en del på det kristne budskapet så hva er igjen?

Penger til barnefamilie, skole, støtte til svakere grupper, rusomsorg, høyere avgifter på alkohol, ikke søndagsåpne butikker, nei til kjønnsnøytral ekteskap(tror jeg). Bistand, Asylbarn født i Norge får bli.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Han vil nok tråkke i sporene til Gro og sikre seg en svært godt betalt skattefri jobb i FN eller noe lignende.

 

Han har tross alt kjøpt tilstrekkelig støtte rundt i verden til igrunnen å kunne ta hvilken jobb han vil innen slike internasjonale organisasjoner.

Kanskje han får jobb i det hvite hus hehe:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om den borgerlige regjeringen bryter sammen, og de rødgrønne overtar, så er jeg sikker på at humor blir forbudt, eller sterkt regulert. Uttrykket "Morna" blir staffbart, og man risikerer å få et forenklet forelegg på 2000 kroner...

 

Under valgkampen her i Moss, snakket jeg med tidligere finanspolitisk talsmann for FrP Ulf Isak Leirstein som sa at vår utenlandsgjeld skulle overtas av de med partibok i Ap. Da svarte jeg at han skulle få en opsjon på den. Det ville han ikke.

 

I god Ap ånd mener jeg vi bør endre en rett fra en plikt til å overta gjelden.

 

Jeg kunne også tenke meg å gjøre det om til en eksotisk sti avhengig (path dependent) opsjon på en future på gjelden i 2017. Prisen ville da avhenge av den sti som blir fulgt i finanspolitikken av den nye regjeringen.

 

Den tok du vel Turbo? :roll:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Under valgkampen her i Moss, snakket jeg med tidligere finanspolitisk talsmann for FrP Ulf Isak Leirstein som sa at vår utenlandsgjeld skulle overtas av de med partibok i Ap. [/size] Da svarte jeg at han skulle få en opsjon på den. Det ville han ikke.

 

I god Ap ånd mener jeg vi bør endre en rett fra en plikt til å overta gjelden.

Det finnes ingen gode AP ånder, bare onde. :)

 

Jeg kunne også tenke meg å gjøre det om til en eksotisk sti avhengig (path dependent) opsjon på en future på gjelden i 2017. Prisen ville da avhenge av den sti som blir fulgt i finanspolitikken av den nye regjeringen.

 

Den tok du vel Turbo? :roll:

Nei.
Lenke til kommentar

er det noen som tror jens vil prøve å søke som statsminister igjen om fire år? eller er han ferdig med det slik som bondevik var?

Godt spørsmål. Både han og Ap vil nok tygge på den saken. Har Ap noen andre gode statsministerkandidater? Hvis de ikke synes det kan det hande de vil be Jens om å stille opp en gang til. Jens vil nok det beste for partiet og overlater nok kjapt kandidat-tittelen til noen andre dersom partiet mener det er riktig. Men de har god tid på seg. Det er ingen krise om de ikke får bestemt seg før om et par år, men kandidaten bør være klar absolutt senest et år før valget. Jeg tipper de bestemmer seg en gang mellom oktober i år (avskjedssøknad) og april neste år (landsmøtet).

Lenke til kommentar

Syns siv var veldig stygg og frekk mot jens da hun ropte morna jens, han har ikke gjort noe galt mot henne, vist du så talen hans så tok han tapet på en fin måte så ingen grunn til å gjøre narr av han...

 

Jeg satt også igjen med inntrykket av det var viktigere å slå Jens enn å få gjennomslag for politikk. Synes personlig hun fremsto ganske respektløs og nesten litt skremmende under begynnelsen av den talen. Selv om du snakker til dine egne, er det ganske teit å begynne en nasjonalsendt tale med 'suck it, bitch'.

 

Følelsen blir sterkere fordi resultatet mer eller mindre var gitt på forhånd, og en seier til de rød-grønne ville vært ekstremt oppsiktsvekkende, både historisk og med tanke på meningsmålingene.

 

Både Erna og Jens hadde verdige, respektfulle taler, som styrket bildet av dem begge som sterke, tydelige ledere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke umulig, Det kan Frp og H fint leve med i all visshet at det blir boring når arbeidsledigheten begynner å stige.

Det du sier er at vi er så avhengige av olje at vi ikke vil klare oss når det går tomt for olje. Vel. Jeg tror ikke helt på disse dommedagsprofetiene. Uansett så må jo disse områdene kjempes om, om og om igjen. = ) Jeg tror jeg heller ikke at de begynner å bore når man har KrF og Venstre i regjering. \

 

Det blir uansett spennende å se hva resultatet blir av forhandlingene.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Det du sier er at vi er så avhengige av olje at vi ikke vil klare oss når det går tomt for olje. Vel. Jeg tror ikke helt på disse dommedagsprofetiene. Uansett så må jo disse områdene kjempes om, om og om igjen. = ) Uansett så tror jeg heller ikke at de begynner å bore når man har KrF og Venstre i regjering. Ikke så lenge man har de i alle fall. Uansett: Det blir spennende å se hva resultatet blir av forhandlingene.

Er Høyre og FrP for så er hva venstre og KrF mener ganske likegyldig, ap vil nok også henge seg på oljeboring fordi det er en stor økonomisk gevinst.

 

Venstre og KrF vil innta mindre roller som til dømes skolepolitikken, der har jo venstre og høyre (såvidt jeg har forstått) en viss enighet.

Høyre vil styre denne regjeringen ganske greit, viss dem inngår noen enkle kompromisser med FrP vil nok innflytelsen ellers være av den mer godhjerta sorten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...