Gå til innhold

I Forumvalgvake og spekulasjonstråd - Målinger og analyser I #valg13

236 stemmer

1. 1. Tror du de rødgrønne regjeringspartiene får fire nye år (med flertall)?

• Ja
      20
    • Nei
      206
    • Vet ikke/ingen formening
      10
  2. 2. Hvilken blokk tror du får flertall etter valget?

• AP, SV og SP
      15
    • Høyre, Venstre, KrF og FrP
      121
    • Høyre og FrP
      74
    • Ingen av blokkene - MDG kommer på vippen
      8
    • Ingen av blokkene - annet parti kommer på vippen
      8
      10
  3. 3. Hva slags regjering tror du vi får etter valget

• Fortsatt rødgrønn regjering
      14
    • Rødgrønne + MDG
      3
    • AP alene
      3
    • Høyre og FrP
      69
    • Høyre, Venstre, KrF og FrP
      55
    • Høyre, FrP og Venstre
      37
    • Høyre, FrP og KrF
      11
    • Høyre, KrF og Venstre
      19
    • Høyre alene
      6
    • Annet
      4
      15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg ville såtte pris på om du backer dette opp med kilder, du skjønner skal presentere det ovenfor ein dude :p

Her har du Gahr Støre: http://m.youtube.com/watch?v=DwdgimM4BDA&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DDwdgimM4BDA

Sitter på mobil nå, så det er litt keitete å linke og slikt.

Googler du AP og løftebrudd eller løgn vil du finne nok av avisartikler som handler om dette.

Men bare så det er sagt er jeg enig med Erna om at den sittende regjeringen har gjort en allright jobb sånn generelt sett. Men jeg er blå på min hals, og det vil jeg alltid være.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis sier Stortinget nei til Oslos søknad om pengegaranti...

Ikke vær så sikker på det. Slik jeg ser det er det svært mange politikere som er for OL, og med et ja fra folket i Oslo vil de som støtter OL gå rundt å si at "jamen, folket vil jo dette!" og gjøre det mer vanskelig å stoppe galskapen. Tipper prisen til slutt blir på over 50 milliarder kjenner jeg norsk økonomisk styring rett.

FrP ville forresten gjøre Oslo avstemningen til en landsomfattende avstemning. Forslaget ble nedstemt av samtlige parti, og kulturministeren fra AP sa at "Norge har ikke tradisjon for folkeavstemning for slikt". Makan til frekkhet.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Gratulerer til dere borgerlige, dere vant med solid margin.

Nå håper jeg dog jeg får se en ny sosialistisk regjering når jeg er 22 år.. Er lov å håpe.. :)

Sukk. Folk i Oslo vil ha folkefest ja, bare synd at vi andre må være med å betale 30 milliarder (mest sannsynlig mye mer til slutt) for dette OL tullet :nei:

I tilleg til en høyrestyrt regjering? Helt enig! De pengene kunne gått til noe mye bedre, enn å sløses bort på denne måten!
Jeg er utrolig irritert over at ikke resten av Norge fikk lov å stemme over OL.
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Både Eskil Pedersen og Jonas Gahr Støhre er vel tatt i løgn.

Så har du Norges største klovn: Rune Øygard.

Ellers så kan vi jo bare se på hvor flott sosialismen ha vært for innvandringspolitikken vår.

Du har eldreomsorgen som er på et sørgelig nivå, hvor godeste Jens er avslørt i løgn.

Finnes sikkert mye mer også, men dette er det jeg kommer på i farta.

Selvsagt er alle FrP-politikkere feilfrie. De har aldri gjort noe galt eller havnet negativt i media.

Jeg syntes det er rart at ikke partiet har vraket Siv Jensen for lenge siden.

Maken til useriøs partileder...

Men nå får vi snart en ny regjering og statsminister. Jeg er forsatt ganske spent på hvordan den nye regjeringen vil bli jeg. Godt mulig Erna vraker Siv og.

Jeg tipper at enten FrP eller Krf vil bli vraket.

Men de har vel en måned på seg i å komme i enighet nå da.

Lenke til kommentar

Sukk. Folk i Oslo vil ha folkefest ja, bare synd at vi andre må være med å betale 30 milliarder (mest sannsynlig mye mer til slutt) for dette OL tullet :nei:

Kan nok hende enkelte angrer på de stemte JA den dagen de begynner å stange i tidenes verste kø-kjøringer og omdirigeringer og deres datter/sønn ikke får råd til husvære fordi OL spekulanter nå ser sitt snitt til å berike seg.

Og i tillegg må vi alle betale for "OL-morroa" over skatteseddelen, et gedigent sløseri

Lenke til kommentar

Selvsagt er alle FrP-politikkere feilfrie. De har aldri gjort noe galt eller havnet negativt i media.

Jeg syntes det er rart at ikke partiet har vraket Siv Jensen for lenge siden.

Maken til useriøs partileder...

Men nå får vi snart en ny regjering og statsminister. Jeg er forsatt ganske spent på hvordan den nye regjeringen vil bli jeg. Godt mulig Erna vraker Siv og.

Jeg tipper at enten FrP eller Krf vil bli vraket.

Men de har vel en måned på seg i å komme i enighet nå da.

Med tanke på at FrP er større enn KrF og Venstre til sammen, så tror jeg det er mer opp til FrP å bestemme om de skal i regjering eller ikke. FrP har ikke hastverk, de kan godt gå på Stortinget og la en ren Høyre regjering styre, eller la de små partiene gå i regjering med Høyre, som vil resultere i mer sosialdemokratisk politikk i retning venstresiden.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Som sagt - det kan slå ut begge veier. Noen vil nok tenke at det er spesielt å si man blir sittende, selv om valgresultatet viser nytt flertall. Alle borgerlige partiene har jo lovet ny regjering.

Ja det har de og nå er jeg svært spent på hvem som blir finansminister.

Lenke til kommentar

Med tanke på at FrP er større enn KrF og Venstre til sammen, så tror jeg det er mer opp til FrP å bestemme om de skal i regjering eller ikke. FrP har ikke hastverk, de kan godt gå på Stortinget og la en ren Høyre regjering styre, eller la de små partiene gå i regjering med Høyre, som vil resultere i mer sosialdemokratisk politikk i retning venstresiden.

Hvis Erna nekter FrP å være med i regjeringen, så hjelper det veldig lite at FrP er større enn KrF og Venstre. Frp vil da kun få valget om de vil støtte den regjeringen, eller en venstreside-regjering.

Og jeg tviler på at Siv vil ha Jens tilbake på tronen :tease:

Jeg er redd kravene til FrP vil bli for tøffe for selveste Erna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, nå har vel SAS fått de håndsrekningene (flere hundre millioner tilsammen) de trenger fra staten og alle blir liksom eplekjekke og tror siste ord er sagt. Det ville ikke jeg veddet på iallefall..

Prisen på aksjen steg selvsagt fordi markedet forventer at SAS selges av en borgerlig regjering.

Lenke til kommentar

Ja det har de og nå er jeg svært spent på hvem som blir finansminister.

Jeg tviler på at det vil bli Siv faktisk.

Om FrP blir med i regjeringen, så tipper jeg at Erna vil prøve å lokke Siv tll en annen ministerjobb.

Kanskje danner de en egen sutreminister?

Jeg tror ihvertfall at både finansminister og utenriksminister-rollen blir uaktuelle.

Men det blir nok veldig tøffe forhandlinger, så ingen ting er sikkert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg mener personlig Per Christian Foss er best egnet som finansminister av de personene jeg kjenner på borgerlig side. Noen spekulerer i Ketil Solvik-Olsen, men det blir jo som å sette et barn i godte butikken.

Lenke til kommentar

Både Frp og Venstre er imot DLD så da er det mulig at de får gjennomslag for dette i regjering, siden de faktisk er enig om dette.

Krf er vel mot også... Og Høyre er egentlig et Tja-parti... Jeg har godt håp om at akkurat dette punktet vil være et punkt hvor Høyre bøyer seg for de andre partiene. Høyre må jo ofre noe de også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...