Gå til innhold

I Forumvalgvake og spekulasjonstråd - Målinger og analyser I #valg13


  

236 stemmer

  1. 1. Tror du de rødgrønne regjeringspartiene får fire nye år (med flertall)?

    • Ja
      20
    • Nei
      206
    • Vet ikke/ingen formening
      10
  2. 2. Hvilken blokk tror du får flertall etter valget?

    • AP, SV og SP
      15
    • Høyre, Venstre, KrF og FrP
      121
    • Høyre og FrP
      74
    • Ingen av blokkene - MDG kommer på vippen
      8
    • Ingen av blokkene - annet parti kommer på vippen
      8
    • Vet ikke/ingen formening
      10
  3. 3. Hva slags regjering tror du vi får etter valget

    • Fortsatt rødgrønn regjering
      14
    • Rødgrønne + MDG
      3
    • AP alene
      3
    • Høyre og FrP
      69
    • Høyre, Venstre, KrF og FrP
      55
    • Høyre, FrP og Venstre
      37
    • Høyre, FrP og KrF
      11
    • Høyre, KrF og Venstre
      19
    • Høyre alene
      6
    • Annet
      4
    • Vet ikke/ingen formening
      15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

 

Nei.

 

Det er uansett spesielt dersom eit miniparti krev denslags.

 

Der er lenke til dagsrevysendingen der. Den bør du se om du har tid.

 

Jeg ser heller ikke bort fra det der kan komme en borgerlig sprekk i innspurten. Mye kan tyde på at noen begynner å få svært så kalde føtter.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Noe pussig at Piratpartiet blir gjemt bort under "andre", på tross av at de fikk flere stemmer enn de fleste andre småpartiene som KrF, Rødt,etc. Dog, ettersom de ikke er stuerene enda er det kanskje ikke så rart?

Synes også det var litt rart. Men generelt ligger vel Piratpartiet på 0.5-0.7%, så selv om de nå fikk en oppslutning på hele 4,3 prosent i skolevalget, velger de allikevel å putte de under "Andre" da de generelt anses å være for små.
Lenke til kommentar

 

 

Der er lenke til dagsrevysendingen der. Den bør du se om du har tid.

 

Jeg ser heller ikke bort fra det der kan komme en borgerlig sprekk i innspurten. Mye kan tyde på at noen begynner å få svært så kalde føtter.

 

 

Sjølvsagt kan det verta kaos om ein treng alle fire parti på borgarleg side for å få fleirtal. Det er då opplagt. Det er framleis spesielt dersom KrF og/eller Venstre krev å få sitja i regjering om dei skal vera med og bestemma. Vil Ap ha dei med i regjering? Kanskje dei trur at me kan få eit nytt sentrumsalternativ med kun KrF og V i regjering, som samarbeider enten til høgre eller venstre, med berre 10-15 % av stemmane til folket bak seg?

Lenke til kommentar

Noe pussig at Piratpartiet blir gjemt bort under "andre", på tross av at de fikk flere stemmer enn de fleste andre småpartiene som KrF, Rødt,etc.

Sendte en litt krass mail til to av de fire(!) som har skrevet artikkelen om akkurat det.

Men nå er det jo vg.no vi snakker om her. Kan ikke forvente journalistikk fra den fronten.

Lenke til kommentar

Problemet er bare det at Venstre er et parti som søker politisk innflytelse for alle midler,

Dette er bare pisspreik, og det vet du så inderlig godt selv. At du må lyve for å friste andre til å stemme PIR sier mer om deg og PIR enn om Venstre..

 

og det er grunnen til at de støtter saker som andre partier ikke støtter.

Hæ? Hva da sa du? Er DET grunnen til at de støtter saker som andre partiet ikke støtter? Hvorfor skulle de ha brukt den taktikken, for å få makt? Kan du forklare det på en logisk og lettfatterlig måte? Eller er det bare en tom påstand uten rot i fornuften?

 

Hvor ærlige er de egentlig, på å gjennomføre alle de forskjellige små-sakene som de sanker stemmer på?

HELT erlige. Men de må som PIR må om de blir store nok, forhandle noe med de andre partiene, da de ikke har hundre prosent av stemmene. Dette har jeg sagt mange ganger før, men du forstetter å spre disse løgnene dine for å fremme partiet ditt. Patetisk. Ynkelig.

 

Faktisk så syntes jeg Piratpartiet er et svært godt parti. Synd at du ødelegger for deg selv og partiet ditt, ved å angripe Venstre som faktisk vil, om de får nok støtte til det: Innføre Fri fildeling, de vil fjerne Datalageringsdirektivet, og de fil endre den nye åndsverkslven. OG sist men ikke minst, de vil forby DRM og andre typer kopisperrer på filer. Det du har kjøpt, er noe du eier, og da skal du kunne gjøre hva du vil med det, også dele det med andre på internett. Dette har IKKE piratpartiet i sitt program engang...OM VI får stemmene og ikke PIR så vil vi sannsynligvis greie å få igjennom. Vi kan ikke love noe. For stemmer folk på PIR og PIR ikke blir store nok til å være med å stemme over forslagene, vel, så har de bare svekket saken, og kastet bort en stemme. OM de bruker den på Venstre derimot så har de større sjanse til å lykkes i å få til noen forandringer... Jeg ville gått (og går) for det mest sannsynlige valget, for å få til noe, derfor går min stemme til Venstre og ikke PIR denne gang.

 

Piratpartiet har saker om digitale rettigheter tilpasset vår tid, som ufravikelige deler av sitt kjerneprogram.

Venstre og MdG har det med som "ymse".

Tosk... Seriøst, dette er det dummeste jeg har hørt i hele dag...

Du sverter et parti som har mye av den samme politikken som PIR, og bruker løgn som virkemiddel. Jeg tror veldig mange ser at du lyver, og at dette vil være ødeleggende for ditt eget parti. Jeg har ikke uten at du har kritisert Venstre gått til angrep på Piratpartiet. Jeg kan heller ikke se at andre Venstremedlemmer og venstretilhengere, har gått til angrep på Piratpartiet... Så hvorfor gjør du det?

Lenke til kommentar

I og med at det var Venstres justisminister som innførte sensurering av internett i Norge, så vil jeg si at de har null troverdighet der. Det var bare en "ledig" sak.

Dørum vil ikke være noen justisminister neste gang. Og tiden har forandret veldig mye... Den tidsepoken du snakker om, var en tid som var rett etter det første terrorangrepet på amerikansk jord. Venstre tenkte da på borgernes sikkerhet, men det har vært mange mange mange diskusjoner i Venstre siden den tiden, og nå er alle enige om i Venstre at vi vil ha mye mindre av det. Så jeg tror man kan ta det med troverdighet helt med ro altså. Seriøst... TROR DU VIRKELIG: at venstre vil begynne å gå i mot alt det de har utformet av politikk de siste årene? Det er faktsik ditt utsagn som er lite troverdig her....
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du sverter et parti som har mye av den samme politikken som PIR, og bruker løgn som virkemiddel. Jeg tror veldig mange ser at du lyver, og at dette vil være ødeleggende for ditt eget parti. Jeg har ikke uten at du har kritisert Venstre gått til angrep på Piratpartiet. Jeg kan heller ikke se at andre Venstremedlemmer og venstretilhengere, har gått til angrep på Piratpartiet... Så hvorfor gjør du det?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1452419 Les gjerne hele tråden dere som har tid.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dørum vil ikke være noen justisminister neste gang. Og tiden har forandret veldig mye... ..

 

Ja Venstre mer og mer til DLF som skallet av fra Venstre ved EF avstemingen i 1972. Tragisk om det oppdages av flere. Da vil partiet mest sannsynlig lide samme skjebne som DLF:

 

Nå venter jeg meg flere påstander om løgn for forumets sjefstroll.

Lenke til kommentar

Nei det sier man når man fortsetter å hamre på samme faktafeil.

Gidder ikke sitere alt. Men det var en gang du ikke visste om verken AFP ordningen og todelingen i Norsk økonomi. Sier du noe annet så lyver du....

 

De siste meningsmålingene er ikke bra for Venstre.

Jo, det er de. OM du ser på gjennomsnittet av alle meningsmålingene.

Vi ligger på 7,1 på mange av de målingene. Uansett så betyr målinger svært lite. Jeg har ikke særlig tiltro til målinger som blir laget hver dag... Hver måned kanskje, men ikke hver dag. Kanskje man også skulle tatt time etter time også? Som regel ringer de vel 3000 personer kanskje, og får svar av drøyt 1000 eller noe... Og jeg har en følelse av at liberalere flest legger på når det kommer en telefonundersøkelse. Men som sagt bare en følelse.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1452419 Les gjerne hele tråden dere som har tid.

Den diskusjonen du tapte. Nei. Gidder ikke lese noe der.
Lenke til kommentar

Sendte en litt krass mail til to av de fire(!) som har skrevet artikkelen om akkurat det.

Men nå er det jo vg.no vi snakker om her. Kan ikke forvente journalistikk fra den fronten.

Hvordan vet dere at Piratpartiet har flere stemmer enn KrF og Rødt?

Det høres veldig lite sannsynlig ut spør du meg i alle fall. Rødt kan du få meg til å tro, kanskje, men KrF?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Gidder ikke sitere alt. Men det var en gang du ikke visste om verken AFP ordningen og todelingen i Norsk økonomi. Sier du noe annet så lyver du....

 

Besvart her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1496012&p=20900429

 

 

Den diskusjonen du tapte. Nei. Gidder ikke lese noe der.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1496012&p=20900438

Lenke til kommentar
Nei. Jeg er hundre prosent sikker på at alle de som går inn på den lenken blir skuffet... Over deg.

 

 

 

 

Jaha? Synd at jeg motbeviser det i samme tråden du lenker til da.... Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Dørum vil ikke være noen justisminister neste gang. Og tiden har forandret veldig mye... Den tidsepoken du snakker om, var en tid som var rett etter det første terrorangrepet på amerikansk jord. Venstre tenkte da på borgernes sikkerhet, men det har vært mange mange mange diskusjoner i Venstre siden den tiden, og nå er alle enige om i Venstre at vi vil ha mye mindre av det. Så jeg tror man kan ta det med troverdighet helt med ro altså. Seriøst... TROR DU VIRKELIG: at venstre vil begynne å gå i mot alt det de har utformet av politikk de siste årene? Det er faktsik ditt utsagn som er lite troverdig her....

 

Nei. Mitt utsagn er en faktaopplysning om hvordan Venstre i posisjon har levert, som du ikke kan motstride, og en påstand om at denne faktaopplysningen motstrider de fundamentalt motsatte pene ordene som blir gitt i opposisjon.

 

Det er ingenting i mitt utsagn som kan trekkes tvil om.

 

Derimot framviser du, som en representant for et parti her på forumet, i dag ganske tvilsom oppførsel om du spør meg, og du har alt å vinne på å tone ned tonen din mot andre i tråden her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvordan vet dere at Piratpartiet har flere stemmer enn KrF og Rødt?

Det høres veldig lite sannsynlig ut spør du meg i alle fall. Rødt kan du få meg til å tro, kanskje, men KrF?

 

Så vidt jeg vet ble de nevnt i dagens program

 

http://tv.nrk.no/serie/valg-2013-tv/nnfa80003513/03-09-2013

 

om skolevalget. Krf fikk under 3 % oppslutning.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...