lordalek Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hei alle sammen! Jeg tar ingeniørbachelor i datateknikk ved UiS og har store planer om å skrive den etterlengtede bacheloroppgaven min til høsten. UiS har kun opplegg for oppgaver i vårsemesteret så jeg må finne oppgave selv. Dette i seg selv er ikke et direkte problem, men jeg sitter litt fast når det gjelder problemstilling. Vi lærer Java som oop-språk og de ønsker at oppgaven skal inneholde kode skrevet i Java. Per nå så ønsker jeg enten å lage et spill som omhandler ressursfordeling i et øysamfunn der det har forekommet en større naturkatastrofe, eller en oppgave som omhandler analyse av bilder fra for eksempel havbunnen eller urbant miljø. Jeg ønsker å skrive en oppgave som er relevant for fremtidig jobbsøking. Det er utrolig mye lettere å møte til et jobbintervju med en liten presentasjon av en veldig god oppgave, enn å prøve å snakke seg rundt en middelmådig oppgave. Har dere noen innspill ?? Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Burde ikke bacheloroppgaven være et reelt oppdrag? Sjekk med firmaer i nærheten og spør om de har noen oppgaver som kunne passet som bacheloroppgave for deg. Ingenting som slår å kunne fortelle sensor at det fantastiske systemet du har lagd faktisk gir nytteverdi og er i drift hos et navngitt firma. 1 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Jeg er helt enig BlackH. Hør med lokalbedrifter! Dette vil gagne deg når du søker jobb, og det ser bra ut på en presentasjon for sensor. Mvh Faller 1 Lenke til kommentar
lordalek Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Gode poeng Skal høre med bedriftene i området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå