Gå til innhold

stasjonær pc rundt 10000kr


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har lyst på en stasjonær pc til rundt 10000kr. (jeg kan strekke meg i prisen)

En ting jeg har lyst på er 16 gb ram. Jeg kommer til å bruke den til å spille spill som COD og battlefield 3. Jeg trenger ikke og kjøre spillene på max grafikk. Jeg kommer også til og redigere en god del videoer og har lyst til å gjøre dette ganske rakst når render-er i full HD. Hva burde jeg kjøpe, jeg kan bygge den selv men vil helst ikke.

 

Takk på forhånd

 

Litt mer info:

Jeg har ikke skjerm, høyttalere eller keyboard. Jeg har også lyst til å recorde mest jeg spiller cod og bf3

Endret av raanaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.....aspx?sku=10610 hvis du trykker konfigurer selv og bytter ut skjermkortet med det nederste alternativet som er ZOTAC GeForce GTX 570 så burde du ha en pc som dekker dine krav ganske godt. Og forresten så vil du kunne spille både battlefield 3 og cod på max (cod krever ikke en dritt :p)

Har sett litt på den, men jeg må ha med skjerm og jeg burde vel ha en vanlig harddisk også og da kommer det på litt over 12000kr.

Lenke til kommentar

Er det verdt å bruke litt mer penger på kabinett, og jeg har hørt at det hjelper veldig med ssd harddrive i tillegg til vanlig. Er det nødvendig?

Og er det stor forskjell på støydempet og ikke stødempet kabinett.

Endret av raanaas
Lenke til kommentar

Jeg vurderer dette her ble litt under 12k, er det noe her dere syns jeg burde endre på?

 

Varenr.:751825

Støtsikker PC-eske

QPAD FH Komplett L.E.

CM Storm Trooper Gaming Big Tower

Silver Power SP-SS500 500W PSU

MSI B75MA-P45, Socket-1155

Intel® Core i7-3770 Processor

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

Crucial m4 SSD 2.5" 128GB

Seagate Barracuda® 1TB

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

Microsoft OEM Wired Desktop 400

BenQ 24" LCD G2450HM

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

Call of Duty: Modern Warfare 3

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer dette her ble litt under 12k, er det noe her dere syns jeg burde endre på?

 

Varenr.:751825

Støtsikker PC-eske

QPAD FH Komplett L.E.

CM Storm Trooper Gaming Big Tower

Silver Power SP-SS500 500W PSU

MSI B75MA-P45, Socket-1155

Intel® Core i7-3770 Processor

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

Crucial m4 SSD 2.5" 128GB

Seagate Barracuda® 1TB

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

Microsoft OEM Wired Desktop 400

BenQ 24" LCD G2450HM

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

Call of Duty: Modern Warfare 3

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus:

jeg ser ikkenoe galt :) og jeg vil bare si at den ssd-en er veldig bra, har hatt en slik selv :D

Lenke til kommentar

Dette oppsettet har jeg kjøpt meg (+300kr ekstra for fatality headset),

Da skal du greie å kjøre det meste på bra grafikk samt klare redigering osv bare bra ^.^ Det er uten tastatur og høytalere da... Men det kan du finne billig vis du kan dra budsjettet litt over 10k

nmin.jpg

Lenke til kommentar

Vil fullt anbefale å bygge pcen selv da komplett tar ganske mye selv for å bygge pcen, + om du kjøper fra dustinhome.no så kan du spare omtrent 1000kr og heller bruke de på forbedrelser.

Om du ikke har bygd PC selv kan du sammenligne det med puslespill. En brikke om gangen, og så blir det bare lettere og lettere.

 

Jeg har satt opp ett oppsett til deg, har bare tatt med en HDD på 500GB men dropper du kjøleren så kan du bruke de pengene på 1TB istedenfor. (Og så heller kjøpe tredjepartskjøler senere.

 

post-251819-0-99238100-1336694846_thumb.png

 

Slik jeg ser det skal du bare spille og recorde ting som Battlefield 3 og Cod MW3, og da vil du ikke trenge 16GB ram da du ikke vil bruke mer enn 8GB ram noen gang, så det vil være bortkastet penger. Har valgt er kort som egner seg ganske bra for BF3 så du vil slippe å kjøre det på lave instillinger, og så har det mer VRAM enn GTX570 som ville vært en flaskehals for deg i BF3.

 

Har valgt en i5 2500k pga budsjett, og når du bare skal recorde/redigere slike oppgaver så vil du ikke merke så stor forskjell.

Også valgte jeg å bruke pengene på en DELL U2312HM da denne er en sterkt anbefalt PC-skjerm, og selv om den er 8MS ikke forvent at den er dårlig bare pga responstid, for det er den ikke.

 

Kan anbefale sidewinder som er ett helt greit tastatur, ikke noe problem med det.

 

Kabinettet er ett Fractal Define R3, det er kansje ganske tungt men det er sterkt anbefalt pga funskjoner det har. Lyddempet er det også.

 

Oppsettet er satt sammen på dustinhome, og frakten blir uansett hva du kjøper så lenge en vare ikke overstiger 20KG 99kr.

 

Om du er usikker på bygginga av pcen, kan du ta en titt på newegg sin guide, eller eventuelt Hardware.no sin guide som er på norsk.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer dette her ble litt under 12k, er det noe her dere syns jeg burde endre på?

 

Varenr.:751825

Støtsikker PC-eske

QPAD FH Komplett L.E.

CM Storm Trooper Gaming Big Tower

Silver Power SP-SS500 500W PSU

MSI B75MA-P45, Socket-1155

Intel® Core i7-3770 Processor

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

Crucial m4 SSD 2.5" 128GB

Seagate Barracuda® 1TB

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

Microsoft OEM Wired Desktop 400

BenQ 24" LCD G2450HM

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

Call of Duty: Modern Warfare 3

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus:

Absolutt en super PC det der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...