Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop som ikke starter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 3-4 år gammel Zepto (som har gått konkurs og dermed ingen reklamasjon :( ), som ikke lenger starter. For å være litt mer presis så lyser det i dioder, jeg hører at den starter CD-rom, vifte og harddisk, men det kommer ingen lys på skjermen, og heller ikke noe pip for å signalisere feil.

 

Har forsøkt å starte den med en og en av minnebrikkene, også uten begge to. Samme resultat som over.

Har forsøkt å ta ut CD-rom, batteri, harddisk og det gjør ingen forskjell.

 

Nå åpnet jeg den for å resette BIOS, sjekket også at Flex-kabelen fra skjermen satt som den skulle.

 

Det er heller ikke baklyset i skjermen som har gått da jeg vet hvordan det ser ut, det er hverken bilde eller lys i skjermen. Kan også nevne at maskinen skrur seg av direkte hvis man trykker på power knappen, altså har jeg kommet frem til at den ikke gjør seg ferdig med POST.

 

--

 

Noen som har tips utover dette? Selv om det er en gammel maskin har den relativt bra hardware (T9300 prosessor, 4gb minne og 8600GT skjermkort). Gjør seg fint som ekstramaskin, server eller mediesenter..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner godt til forbrukerkjøpsloven da jeg selv jobber i serviceavdeling :)

 

Jeg kjøpte den direkte av Zepto, som har laget den fra et halvfabrikat. Det å få banket igjennom en reklamasjon mot tidligere salgsledd der har jeg gitt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...