Borealiz Skrevet 10. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2012 Heisann! Har fått hendene på en Fujitsu Amilo Desktop Pi3410. Denne skal i første omgang brukes til media og kontorarbeid, men jeg har også et aldri så lite ønske om å kunne spille litt (Starcraft II finnes jo ikke til Xbox..) Demoen av sistnevnte spill kjører helt ok på veldig lave instillinger, men som forventet er det litt for hard kost for det integrerte 128-256 MB nForce 630i-kortet. Det jeg da lurer på er om noen har forslag til en erstatning, helst under tusenlappen. ASUS har et par billige kort ute som ser OK ut, men jeg aner jo ikke om de i det hele tatt hadde fungert på dette hovedkortet. Min tilbakevending til den stasjonære verdenen har vist meg at det er mye som har forandret seg.. Min elskerinne Sandra har hvisket meg at hovedkortet er et MS-7504VP-PV. Noen forslag? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Huff ferdigbygde maskiner. Disse har ofte egne standarder på 24-pin-kabelen og på ingen måte overdimensjonert strømforsyning. Kan du åpne opp kabinettet og notere ned hva som står på strømforsyningen? Endret 10. mai 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2012 FWIW, jeg byttet PSU i en gammel Pentium D-basert Fujitsu-Siemens stasjonær til en bekjent en gang, der gikk det greit å putte i en hvilken som helst ATX PSU. (brukte en Chieftec 400W, sto en ødelagt FSP 300W i den fra før). Men det kan jo være at ting endrer seg. Lenke til kommentar
Borealiz Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 Arni: Jepp, jeg vet. Men jeg fikk den gratis, så har ikke akkurat tenkt å klage. Strømforsyningen: Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 Tror ikke du vil gå for noe kraftigere enn et HD 6670 her, prosessor og strømforsyning tatt i betraktning. Lenke til kommentar
Borealiz Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 Tror ikke du vil gå for noe kraftigere enn et HD 6670 her, prosessor og strømforsyning tatt i betraktning. Et 6670 med 1 GB skulle være evig nok til mitt bruk. Men finnes det noen garanti for at det faktisk passer på dette hovedkortet? Har bestemt inntrykk av at tiden der du kunne putte inn et hvilket som helst kor,t så lenge porten var riktig er, over. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 Hovedkortet ditt har et PCI express x16-spor. Alle utvidelseskort med PCI express-grensesnitt vil passe inn i det sporet. I dag er det lettere enn noen gang å skifte ut komponenter: du slipper SLAVE/MASTER-problematikken, de elendige Molex-kontaktene fases ut til fordel for SATA-koblingen, det er umulig å feilplugge kabler om du ikke bruker enorme mengder makt, hovedkort/prosessor/RAM-kompatibilitet er stort sett begrenset til riktig sokkel og DDR-revisjon... Lenke til kommentar
Borealiz Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 Hovedkortet ditt har et PCI express x16-spor. Alle utvidelseskort med PCI express-grensesnitt vil passe inn i det sporet. I dag er det lettere enn noen gang å skifte ut komponenter: du slipper SLAVE/MASTER-problematikken, de elendige Molex-kontaktene fases ut til fordel for SATA-koblingen, det er umulig å feilplugge kabler om du ikke bruker enorme mengder makt, hovedkort/prosessor/RAM-kompatibilitet er stort sett begrenset til riktig sokkel og DDR-revisjon... Okei, herlig. Tenkte å skaffe mer RAM også, kjekt å vite at det ikke er like vanskelig som før Var nettopp og forhørte meg på den lokale datasjappa, og han skulle ha 3400,- for 6670. Komplett skal ha 599.. (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635479) Jeg nektet å tro at det dreide seg om samme kort, men han insisterte. Sære greier. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 6670 er ikke verdt 3400 kr nei, ikke i nærheten. Lenke til kommentar
Borealiz Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 6670 er ikke verdt 3400 kr nei, ikke i nærheten. Just det. Men er det sånn å forstå at low-profile-kort bruker mer strøm enn andre? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 Nope, low-profile kort er bare mindre enn andre kort og må ofte ha mer aggressive vifter siden kjølearealet blir mindre. Lenke til kommentar
Borealiz Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 Nope, low-profile kort er bare mindre enn andre kort og må ofte ha mer aggressive vifter siden kjølearealet blir mindre. Kult. Hva med denne her da? Bedre å satse på den enn 6670? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 Nede i segmentet du ser på blir Nvidia GRISEBANKET av ATi, spesielt på ytelse til watt. 1 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 11. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640588 Lenke til kommentar
Borealiz Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mai 2012 http://www.komplett....aspx?sku=640588 Noen som er enig i denne? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2012 http://www.komplett....aspx?sku=640588 Noen som er enig i denne? Bortsett fra at den ikke er på lager er det ikke et dumt valg I disse lavere segmentene er det ikke mye som skiller ytelsen, støy og temperaturer fra hverandre. Bare finn det billigste kortet som har de displayoutputene du trenger Lenke til kommentar
Borealiz Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mai 2012 http://www.komplett....aspx?sku=640588 Noen som er enig i denne? Bortsett fra at den ikke er på lager er det ikke et dumt valg I disse lavere segmentene er det ikke mye som skiller ytelsen, støy og temperaturer fra hverandre. Bare finn det billigste kortet som har de displayoutputene du trenger Awesome, takk. Utrolig hvor enkelt det har blitt dersom man faktisk ikke trenger å tenke på stort mer enn porttype og strømforsyning. Litt off-topic: Jeg tenkte å gå opp fra 3 GB til 4 GB RAM. Sandra sier jeg har DIMM SD, en type jeg er litt ukjent med. Jeg trodde alt som ikke er DDR2 eller DDR3 er skikkelig arkaisk? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2012 DDR2 og DDR3 er begge DIMM. Jeg anbefaler deg å se fysisk på selve minnebrikken for mer info. Lenke til kommentar
Borealiz Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mai 2012 DDR2 og DDR3 er begge DIMM. Jeg anbefaler deg å se fysisk på selve minnebrikken for mer info. Føkk, dettane er jo flævvt. Begynner å bli noen år siden jeg faktisk var inne i det. Husket bare at det var så mye snakk om forskjellen på SD og DDR. Lenke til kommentar
Borealiz Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2013 Gjenoppliver tråden, jeg. Hva sier folket til denne? http://www.harddisk.no/produkt/0/nettbutikk/751695/gainward_geforce_gt_630_2gb_physx_cuda.do Koster 599 på den lokale sjappa, og virker jo helt ok. Det eneste som bekymrer meg er strømforsyningen. Anyone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå