Gå til innhold

[Løst] Alienware verdt å gå for?

Anbefalte innlegg

Ja jeg driver nå å vurderer en alienware pc, jeg har tenkt å kjøpe enten en M17x med denne konfigen: http://i.imgur.com/d3Icm.png for så å kjøpe m4 kit for å installere ssd. Også driver jeg og ser om det finnes andre pcer med lignende specs og like bra design(også like bra byggekvalitet, alienwaren er full metal body)...jeg tenker at denne banker rævva av g75vw, eller? Også er prisen på denne mye mindre enn på den sterkeste g75en.

Noe input?

glemte å nevne at jeg skal frakte den med jetcarrier som har meget gode priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet du mister reklamasjon når du bestiller fra utlandet og må fortsatt betale moms som gjør at prisen ender opp praktisk talt den samme?

Hadde heller vurdert Multicom P270 personlig i denne størrelsen, Alienwares gode laptoper er i min mening de lavere størrelsene: 11" og 14"

EDIT:

Tror det står noe i retningslinjene om bumping før det har gått 24 timer.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Er du 12år?

Nei? jeg er ikke tolv år...har bare aldri kommentert et innlegg slik før, derfor syntes jeg det var ganske morsomt at det kom opp igjen...vet ikke helt hvordan forumsystemet her fungerer. Men takk for den vennlige kommentaren i det minste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet du mister reklamasjon når du bestiller fra utlandet og må fortsatt betale moms som gjør at prisen ender opp praktisk talt den samme?

Hadde heller vurdert Multicom P270 personlig i denne størrelsen, Alienwares gode laptoper er i min mening de lavere størrelsene: 11" og 14"

EDIT:

Tror det står noe i retningslinjene om bumping før det har gått 24 timer.

Multicom sine PCer er så stygge :c Jeg vet jeg maser mye om utseende her, men det er så forferdelig kjedelig å ha en laptop som ser ut som en IBM skolepc, ingen prelagde som kommer i nærmeste fremtid som har gode specs da, MSI etc?

Lenke til kommentar

Ok, du betaler bare 600 kr ekstra for å gå for en Alienware, som ærlig talt ikke er så skrekkelig ille.

Du skal lete lenge etter en ferdiglagd bærbar med HD 7970M, det er toppkortet på laptoper for en grunn, så bare glem ASUS eller MSI.

Regner med du vet du betaler omtrent dobbelt så mye for en laptop med gamingytelse sammenlignet med en veldig liten stasjonær. Og at en M17X på ingen måte kan kalles noe annet enn slepbar.

Igjen, har du vurdert 5 år reklamasjon? Dette kan være rimelig nyttig.

Lenke til kommentar

Bare det at du mister reklamasjon bør vel være nok til å vike unna, selv om prisen er lav. Går noe galt, så sitter du der. Da må du stresse noe veldig på å få sendt den tilbake til utlandet igjen, og de tar kanskje penger for å fikse det.

Det er dyrt i Norge, men 5 års reklamasjon og god kundeservice veier opp, spesielt om noe skjer.

Lenke til kommentar

Ok, du betaler bare 600 kr ekstra for å gå for en Alienware, som ærlig talt ikke er så skrekkelig ille.

Du skal lete lenge etter en ferdiglagd bærbar med HD 7970M, det er toppkortet på laptoper for en grunn, så bare glem ASUS eller MSI.

Regner med du vet du betaler omtrent dobbelt så mye for en laptop med gamingytelse sammenlignet med en veldig liten stasjonær. Og at en M17X på ingen måte kan kalles noe annet enn slepbar. De 600 ekstra er nok for det nydelig utseende for min del ;)

Igjen, har du vurdert 5 år reklamasjon? Dette kan være rimelig nyttig.

Jeg har allerede stasjonær, men jeg reiser mye og det er jævlig kjedelig å sitte i utlandet med bare en netbook. Men er det da verdt å gå for norsk forhandler da? Ser de har fått inn på norske sider nå.. De bruker vel nøyaktig samme deler, men prisen er jeg usikker på...den er litt dyrere, men de importeres vel fra utlandet så prisekstraen er vel bare toll?

Bare det at du mister reklamasjon bør vel være nok til å vike unna, selv om prisen er lav. Går noe galt, så sitter du der. Da må du stresse noe veldig på å få sendt den tilbake til utlandet igjen, og de tar kanskje penger for å fikse det.

Det er dyrt i Norge, men 5 års reklamasjon og god kundeservice veier opp, spesielt om noe skjer.

4000,- mer for samme specs

Lenke til kommentar

Er det noe mye å hente med å gå for den høyeste CPUen? skal drive litt musikkredigering o.l. i tillegg så jeg skulle hatt den beste CPUen..

Grunnen til de høye prisene her i Norge er vel som du sier, toll, merverdiavgifter, importavgifter, og lignende. Men ved å kjøpe den fra en seriøs side her i Norge vil du få garanti, 5 års reklamasjon, og god kunderservice.

euro.dell.no mener jeg at er beste sida her til lands...finner ikke mange andre webshopper som selger alieenware..

Lenke til kommentar

Hoppet opp til 3720QM kan kanskje være verdt det: http://www.notebookc...ist.2436.0.html

En litt mer aggressiv turbo for enkelttrådede oppgaver.

Alienware eies av Dell, så det er ikke rart du kun finner dem på Dell sine nettbutikker :p

Grunnen til at norske priser er 4000 kr dyrere er fordi du betaler 25% moms.

Visste at dell eier alienware...litt åpenlyst når hjemmesida deres ligger på et dell domene, Ok da kutter jeg 3820 og går over til 3729 ;) jeg tipperden blir bestilt i løpet av mai, skal installere crusial m4 kit som det står over..er det en bra ssd? lest noen reviews, men jeg forstår ikke bæra :p

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert, men mener å ha fått det for meg at Intel 520 er litt raskere. Ikke at det har noe særlig å si når ytelsen på en SSD er allerede såpass høyt over hva man trenger for å få "SSD-effekten".

Ja grunnen til at jeg velger den er fordi den har OS transfer kit, så jeg får overført windows 7 fra den driven som følger med til den nye, installerer ikke på nytt for jeg får med portal gratis på pc'en og jeg vet ikke hvordan den lisensen går om jeg formaterer...

Lenke til kommentar

Portal låses til Steam-kontoen din, så det er ikke noe problem. Dessuten koster Portal 2

Det er en lite god idé å overføre en Windows-installasjon fra HDD til SSD, windows setter en del flagg ved installasjon avhengig av om du kjører HDD eller SSD.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Portal låses til Steam-kontoen din, så det er ikke noe problem. Dessuten koster Portal 2

Det er en lite god idé å overføre en Windows-installasjon fra HDD til SSD, windows setter en del flagg ved installasjon avhengig av om du kjører HDD eller SSD.

Åja, det følger vel med activator i manualene? så du anbefaler å kjøpe intel og installere fresh install etter jeg har koblet portal til steam?

Lenke til kommentar

Tar en fresh install jeg ;) er bare å laste ned trial fra microsoft sine sider og legge på cd/dvd eller?

Intel har sitt Data Migration Software for å overføre OS og data problemfritt fra HDD til SSD.

Hmm det hørtes egentlig mer interessant ut i og med at jeg ALDRI har installert fresh install av windows før..utenom en cracka kopi jeg kjørte gjennom winrar da. Tror ikke det er så enkelt når man skifter...eller?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...