igxx Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Tenkte jeg skulle forhåndsbestille hitman, og så kom jeg over at på amazon selger de spillet for 190 kr, så derfor tenkte jeg skulle kjøpe det dær, men hovordan fungerer det egentlig der ? får jeg koden som alle skal få? får jeg spillet på lanseringsdatoen? Er det andre ting med forhåndsbestilling på amazon? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Trenger egentlig svar ganske kvikt, siden jeg tenkte å kjøpe det evt i dag Lenke til kommentar
igxx Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 215 visninger og 0 svar, alltid like koselig på diskusjon.no <3 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Tror sannsynligheten for at du får det på lanseringsdato er heller liten. Også er det vel regionssperre på disse spillene? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Tror sannsynligheten for at du får det på lanseringsdato er heller liten. Også er det vel regionssperre på disse spillene? hva tenker du på når du sier regionssperre ? har kjøpt mange pc spill på amazon og alle har fungert 100% ? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Det er vell ingen regionsperrer mellom england og norge Lenke til kommentar
Are fra Moss Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Det er vell ingen regionsperrer mellom england og norge England og Norge er i samme region. Jeg kjøper stadig PS3-, Xbox 360-, Wii-, og 3DS-spill fra Amazon UK. Endret 11. mai 2012 av BornInNorway81 Lenke til kommentar
igxx Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 akuratt, men enda ikke fått svar på spørsmålet mitt sikkert kjøpt 16 spill dær til nå, og blir sikkert flere. får jeg koden som alle skal få? får jeg spillet på lanseringsdatoen? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 BUMP eller hva det heter, er det ingen av de mange tusende på diskusjon som har forhåndsbestilt på amazon ? Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Du får koden som de som forhåndsbestiller fra Amazon skal få. Du får ikke spillet på lanseringsdag. Ekstra postgang og eventuelle toller- fingre krever sin tid. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Du får koden som de som forhåndsbestiller fra Amazon skal få. Du får ikke spillet på lanseringsdag. Ekstra postgang og eventuelle toller- fingre krever sin tid. Tusen takk for svaret! hva mener du med ekstra postgang Det blir vell ikke noe toll hvis den er under 200 kr ? og en siste ting: hvis jeg kjøper spillet nå og det koster 190 kr. og la oss si at prisen går over 200 kr når det kommer ut, betaler jeg da 190 eller over 200 + toll ? Lenke til kommentar
Are fra Moss Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) hvis jeg kjøper spillet nå og det koster 190 kr. og la oss si at prisen går over 200 kr når det kommer ut, betaler jeg da 190 eller over 200 + toll ? Videospill er ikke tollpliktige. Du betaler ingen toll. Men hvis prisen du betalte for varen i opprinnelig valuta er over NOK 200 når forsendelsen ankommer den norske tollen, må du betale merverdiavgift på både varen og eventuelle frakt- og forsikringskostnader. Her ser du tollvesenets omregningskurser noen dager frem i tid: http://www.toll.no/t...&epslanguage=NO Når jeg bestiller en vare som koster nær NOK 200 over en uke før den sendes, sjekker jeg kursen rett før varen sendes, for å kunne vurdere å avbestille hvis jeg ser at varen blir verdt over NOK 200 når forsendelsen når Norge. Endret 12. mai 2012 av BornInNorway81 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Det tar gjerne noen dager ekstra siden den skal rundt om i England, så over fjorden og så rundt om i Norge. En pakke kan gjerne bli stoppet i tollen selv om oppgitt verdi er under 200,- (blindsjekk) Jeg føler de gjør det hver gang på pakker jeg får fra Amazon Så lenge du allerede har betalt de 2x,xx pundene så kan jo ikke det forandres. Det som kan forandres er kursen på pundet som tollvesenet går ut ifra. Den blir økt fra mandag av, men det er bare fra 9,330 til 9,380 så det bør vel gå bra. (De bruker kursen fra dagen for innførsel, ikke dagen du bestilte) Endret 12. mai 2012 av StorPeder Lenke til kommentar
igxx Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) For ser nemelig at varen koster 197 kr i dag, og det kan jo virkelig bli interisangt, så er litt usikker spillet kommer jo liksom ikke ut før: Lanseres 20. november 2012 Endret 13. mai 2012 av igxx Lenke til kommentar
bjorni99 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 For ser nemelig at varen koster 197 kr i dag, og det kan jo virkelig bli interisangt, så er litt usikker spillet kommer jo liksom ikke ut før: Lanseres 20. november 2012 Bestill, bestill, hvis det enda koster bare 197! Jeg har hatt lang erfaring med amazon, og vet at hvis de skriver både gbp og nok på pakken så ser posten på Nok! Posten pleier ikke være så strenge, jeg har 2 ganger bestillt for 350, men det ble ingen tollgebyr eller moms, så bestill! Lenke til kommentar
igxx Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 For ser nemelig at varen koster 197 kr i dag, og det kan jo virkelig bli interisangt, så er litt usikker spillet kommer jo liksom ikke ut før: Lanseres 20. november 2012 Bestill, bestill, hvis det enda koster bare 197! Jeg har hatt lang erfaring med amazon, og vet at hvis de skriver både gbp og nok på pakken så ser posten på Nok! Posten pleier ikke være så strenge, jeg har 2 ganger bestillt for 350, men det ble ingen tollgebyr eller moms, så bestill! Ååå, Tusen takk for informasjonen, men spørsmålet er hvis de finner ut at de plutselig skal slutte å være så snille. er liksom slik det ser ut : elkjøp 350 amazon 198 (ca) og spillet kommer vell ut i september hvis ikke tar helt feil og hvis tollen finner ut noe helt annet, og kursene har gått litt opp sitter jeg igjen med å betale 400- 500 kr Lenke til kommentar
bjorni99 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 S For ser nemelig at varen koster 197 kr i dag, og det kan jo virkelig bli interisangt, så er litt usikker spillet kommer jo liksom ikke ut før: Lanseres 20. november 2012 Bestill, bestill, hvis det enda koster bare 197! Jeg har hatt lang erfaring med amazon, og vet at hvis de skriver både gbp og nok på pakken så ser posten på Nok! Posten pleier ikke være så strenge, jeg har 2 ganger bestillt for 350, men det ble ingen tollgebyr eller moms, så bestill! Ååå, Tusen takk for informasjonen, men spørsmålet er hvis de finner ut at de plutselig skal slutte å være så snille. er liksom slik det ser ut : elkjøp 350 amazon 198 (ca) og spillet kommer vell ut i september hvis ikke tar helt feil og hvis tollen finner ut noe helt annet, og kursene har gått litt opp sitter jeg igjen med å betale 400- 500 kr Som sagt ser posten på det som står på NOK på kviteringen. Hvis du allikevel skulle ha lyst til å dobbelsjekke det, kan du jo gå på valutakalkulator.net dagen før release, for å sjekke kursene. Og uansett hvis det skulle skje (noe jeg nekter å tro!) så kan du først prøve å si noe slik til posten: "Ja, men når jeg kjøpte det var det kun 198 kr, og selv om kursene har endret seg nå, så har ikke det noe å si, fordi det var ikke nå jeg kjøpte det, det var den .. ..............!" Hvis de allikevel skulle nekte å ta tilbake tollen, så kan du først prøve å få litt rabatt hvertfall, og hvis det heller ikke skulle gå, så ender du bare opp med å betale elkjøp sin pris;) Men som sagt tviler jeg sterkt på at det skulle sje! Og en annen ting: Du kommer ikke til å få spillet på release dagen, fordi de sender spillet enten på selve dagen eller dagen før. PS: Release datoen er 20. November ikke september! Lenke til kommentar
igxx Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 S For ser nemelig at varen koster 197 kr i dag, og det kan jo virkelig bli interisangt, så er litt usikker spillet kommer jo liksom ikke ut før: Lanseres 20. november 2012 Bestill, bestill, hvis det enda koster bare 197! Jeg har hatt lang erfaring med amazon, og vet at hvis de skriver både gbp og nok på pakken så ser posten på Nok! Posten pleier ikke være så strenge, jeg har 2 ganger bestillt for 350, men det ble ingen tollgebyr eller moms, så bestill! Ååå, Tusen takk for informasjonen, men spørsmålet er hvis de finner ut at de plutselig skal slutte å være så snille. er liksom slik det ser ut : elkjøp 350 amazon 198 (ca) og spillet kommer vell ut i september hvis ikke tar helt feil og hvis tollen finner ut noe helt annet, og kursene har gått litt opp sitter jeg igjen med å betale 400- 500 kr Som sagt ser posten på det som står på NOK på kviteringen. Hvis du allikevel skulle ha lyst til å dobbelsjekke det, kan du jo gå på valutakalkulator.net dagen før release, for å sjekke kursene. Og uansett hvis det skulle skje (noe jeg nekter å tro!) så kan du først prøve å si noe slik til posten: "Ja, men når jeg kjøpte det var det kun 198 kr, og selv om kursene har endret seg nå, så har ikke det noe å si, fordi det var ikke nå jeg kjøpte det, det var den .. ..............!" Hvis de allikevel skulle nekte å ta tilbake tollen, så kan du først prøve å få litt rabatt hvertfall, og hvis det heller ikke skulle gå, så ender du bare opp med å betale elkjøp sin pris;) Men som sagt tviler jeg sterkt på at det skulle sje! Og en annen ting: Du kommer ikke til å få spillet på release dagen, fordi de sender spillet enten på selve dagen eller dagen før. PS: Release datoen er 20. November ikke september! ang datoen så trodde jeg ikke hadde nevnt noe spill, har dog allerede kjøpt hitman på elkjøp siden de hadde tilbud og at jeg ville ha sniper challenge. men er mange andre spill som skal forhåndsbestilles. så får no se Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Må si at jeg bestilte Fable 3 (Collector's Edition) på Amazon, fikk det dagen før release. Pluss at jeg bor i Tromsø. ;p Endret 13. august 2012 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå